Duobės aštriais kraštais, įsmukę šuliniai, įgriuvos – jau ne tik miesto pakraščiuose, bet ir pačiame centre.
Kelininkai teisinasi, kad praėjusi žiema buvo sunki dėl didelių temperatūros svyravimų, tačiau vilniečiai pastebi, kad ir atėjus pavasariui gatvių niekas neskuba tvarkyti.
Praėjo ne tik skubaus duobių užlopymo, bet ir ištisinio asfaltavimo laikai. Dabar lygiu asfaltu vairuotojai gali pasidžiaugti nebent susiaurintose gatvėse.
Blogybės – visame mieste
Miesto valdžią vilniečiai prieš kelias dienas pamėgino sugėdinti įspėdami, kad dvi įgriuvos šalia šulinių atsirado net turistų lankomoje Aušros Vartų gatvėje.
Dar baisesnė atrodo Viršuliškių gatvės atkarpa, kur paviršinių nuotekų šulinys ne tik įsimigęs, bet ir užsikimšęs. Neseniai ši vieta buvo paremontuota, bet nekokybiškai.
Tas pat ir Fizikų gatvėje, kur įrengiant šulinį buvo blogai sutankintas arba netinkamas gruntas, dėl to pradėjo smukti asfaltas. Panaši blogybė atsirado ir P.Vileišio bei K.Būgos gatvių santkirtoje.
O prie Pelesos gatvės 13-ojo namo gyventojai pavojingą įgriuvą pamėgino užtaisyti plytgaliais ir lentomis, nes ta vieta ne tik važinėja automobiliai, bet ir vaikšto pėstieji.
Sugadina ir sunkvežimiai
Gatves prižiūrinti įmonė „Grinda“ per mėnesį gauna maždaug pusšimtį pranešimų apie atvirus arba įsmukusius šulinius. Kitus pastebi gatves apvažiuojantys bendrovės darbuotojai.
Pasak bendrovės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovo Egidijaus Steponavičiaus, yra kelios priežastys, kodėl gatvės virsta kliūčių ruožais.
Žiemą šulinių dangčius nustumia ar sulaužo gatves valančių įmonių traktoriai.
Intensyvėjant eismui šulinių konstrukcija kartais neatlaiko tenkančio krūvio.
Todėl šiuo metu greitojo eismo gatvėse keisdama šulinius „Grinda“ padidina jų apkrovos klasę – 40 tonų klasės šulinius pamažu keičia į 60 tonų klasės šulinius.
Bet dažniausiai šuliniai susidėvi natūraliai – tai matyti keičiant korozijos pažeistus asfaltbetonio žiedus, tačiau pasitaiko ir gamyklinio broko.
Tada „Grinda“ kreipiasi į įrangos gamintoją.
Daugiausia dirba vasarą
Kiekvieno šulinio remontas trunka apie 2–3 valandas. Vasaros sezono metu įmonė suremontuoja apie 80 šulinių ir apie 100 šulinėlių kas mėnesį. Žiemos sezonu remontuojama tiktai apie 20 šulinių kas mėnesį.
Be to, kas savaitę „Grinda“ patikrina daugiau nei 100 šulinių, užfiksuoja dangčių įsmukimą, nuokrypį nuo projektinio aukščio, stebi tarpiklių ir užraktų būklę.
Pastebėję nusidėvėjimo požymius įmonės darbuotojai informuoja inžinerinių tinklų savininkus arba dangčių gamintoją, kad pagal garantinio aptarnavimo sąlygas būtų pakeisti tarpikliai bei liukų užraktai.
Jeigu šuliniai būna įsmukę daugiau nei 1 centimetrą, apie tai praneša kelių statybos rangovams, kad pagal garantinės priežiūros sąlygas šuliniai būtų grąžinti į projektinį aukštį.
Tais atvejais, kai garantinė priežiūra pasibaigusi, eksploatacijos metu susidėvėjusius ar įsmukusius paviršinių nuotekų tinklų šulinius „Grinda“ keičia.
Ateities g.
Fizikų g.
Viršuliškių g.
Aušros Vartų g.
P.Vileišio g.
Pelesos g.