Galbūt atrodys, kad tai vienetinis atvejis, bet Vilniečio kortelėje bilieto negalėjęs pažymėti vilnietis patyrė, kad tokių istorijų šią savaitę būta daug. Tad apie viską iš pradžių.
Antradienio vakarą Vilniečio kortelę papildęs 29 eurų mėnesiniu bilietu, kitą rytą keleivis autobuse jo negalėjo pažymėti. Pagalvojo: gal pinigai į banką nesuvaikščiojo, kaip mėgsta sakyti valdininkai.
Kitame troleibuse – tas pat. Ketvirtadienio rytą bilieto vėl nėra. Jis prisiminė, kad kažkur buvo pasirodęs savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ pranešimas, jog šią savaitę buvo sutrikusi atsiskaitymo sistema ir vežėjai siūlė rinktis kitus mokesčių už keliones būdus.
Gerai, kokius? Juolab kad glaudžiant papildytą, bet bilieto nerodančią Vilniečio kortelę prie skaitytuvo atsirasdavo užrašas, siūlantis tiems, kurie negali susimokėti už kelionę, bilietą pirkti iš vairuotojo.
Kaip, jeigu jie jau daugiau nei porą metų popierinių bilietų neparduoda apsilipinę apie tai informuojančiais skelbimais kabinas ir užsibarikadavę nuo keleivių.
Pasirodo, daugiau nei porą metų klaidinančio užrašo iš skaitytuvų vežėjai nesugebėjo ištrinti.
Vilnietis puolė skaityti keleiviams skirto puslapio judu.lt, kurio šūkis „Judu po miestą paprastai“, savitarnos informaciją. O ten yra įdomių dalykų.
Pavyzdžiui, atsakymas į klausimą, ką daryti, jeigu liečiant prie skaitytuvo nematyti e.bilietų ar e.pinigų.
Pasirodo, savitarnoje įsigyti e.bilietai ir e.pinigai e.piniginėje, gavus banko patvirtinimą apie mokėjimą, susikuria sistemoje maždaug per valandą, po to yra nusiunčiami į transporto priemones.
Tačiau gali būti, kad transporto priemonėje silpnas interneto ryšys arba jo išvis nėra. Tada patarimas toks: bandyti bilietą aktyvinti kitoje transporto priemonėje. Tai reiškia – lakstyti po autobusus ir troleibusus rizikuojant pakliūti į rankas kontrolieriams.
Atsakymas į klausimą, kodėl papildžius kortelę savitarnos greitojoje likučių peržiūroje nematyti naujai papildytų pinigų e.piniginėje, o rodomas tik ankstesnis kortelės likutis, taip pat įdomus.
Mat dabartinė Vilniečio kortelių sistema veikia taip, kad savitarnos greitojoje kortelės likučių peržiūroje skiltyje naujai papildytų e.bilietų ir e.pinigų e.piniginėje informacija atsiranda tik po 24 valandų.
Iškilus panašiems nesklandumams sostinės gyventojams siūloma kreiptis į Klientų aptarnavimo centrą. Štai čia prasideda dar didesnės įdomybės.
Apsilankius tokiame centre Gedimino prospekte vilniečiui teko patirti, kad bilietus papildžiusių, bet it musę kandusių keleivių ne vienas. Tai patvirtino ir darbuotoja, paaiškinusi, kad sutrikus interneto ryšiui šią savaitę užplūdo minios besiskundžiančiųjų.
Bet tam, kad e.pinigus ar e.bilietus darbuotoja įkeltų į Vilniečio kortelę, pasirodo, reikia tos kortelės numerio. Daug po miestą keliavusio vilniečio kortelės numeris nusitrynęs. Tada reikia atverti judu.lt savitarną arba elektroninės bankininkystės paskyrą ir nurašius numerį ant popierėlio jį įteikti darbuotojai.
Tai dar ne viskas. Darbuotoja įteikia popieriaus lapą, kuriame reikia suraityti prašymą įkelti e.bilietą į e.piniginę nurodant visus asmens duomenis. Tik tada Vilniečio kortelė priglaudus prie skaitytuvo palaimingai supypsės.
Sutrikus interneto ryšiui panašių istorijų sostinės vežėjams ir keleiviams per metus nutinka po kelis kartus. Nuo to niekas neapsaugotas. Bet popierinių bilietų išdidžiai atsisakę vežėjai, mėgindami išbristi iš balos, kiekvieną kartą negali nieko pasiūlyti, išskyrus popieriaus lapą, skirtą kaip senais laikais prašymui surašyti.