Pernai Kauno centre dviejose vietose buvo įrengti nauji iš grindinio iškylantys ir į jį sulendantys eismą ribojantys atitvarai. Jie įrengti Sapiegos gatvės gale, prie Laisvės alėjos, ir S.Daukanto gatvėje, greta sankirtos su Kęstučio gatve.
Įvažiuoti į šias gatves gali tik specialius leidimus turintys vairuotojai. S.Daukanto gatvėje gyvenantis Kęstutis Kriščiūnas pasakojo, kad kai atitvaras atsirado, gyventi tapo patogiau.
„Vairuotojai, ieškodami kur palikti automobilius, riedėdavo pėstiesiems skirta S.Daukanto gatve, vietų ieškodavo namų kiemuose. Nors gatvės atkarpa nuo Kęstučio gatvės iki Laisvės alėjos neilga, atsirasdavo tokių, kurie ir ja lėkdavo greitai, keldami pavojų praeiviams“, – prisiminė kaunietis.
Kai atsirado atitvaras ir bet kas įvažiuoti į gatvę nebegali, automobilių sumažėjo. Tačiau K.Kriaučiūnas pastebėjo, kad įrenginys jau kelis kartus neveikė net po kelias dienas.
„Vieną kartą mačiau, kad ant jo buvo užlėkęs automobilis. Įdomu, ar ir kitais atvejais buvo susiklosčiusi tokia pati situacija, ar įrenginys tiesiog genda?“ – svarstė kaunietis.
Laisvės alėjoje prie savivaldybės esančioje kavinėje dirbanti Vaida Butkevičiūtė sakė pastebėjusi, kad Sapiegos gatvėje įrengtas atitvaras veikia nuolatos.
„Bet man keista, kad jis čia įrengtas. Sapiegos gatvė baigiasi ties Laisvės alėja prie savivaldybės pastato. Toliau važiuoti tiesiog nėra kur, nes toje vietoje stovi paminklas Vytautui Didžiajam.
Manau, kad atitvaras kainavo nepigiai, kyla abejonių, ar šioje vietoje tokio įrenginio tikrai reikėjo“, – svarstė kaunietė.
Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius pranešė, kad kiekvienas atitvaras ir jo įrengimas kainavo po daugiau nei 10 tūkstančių eurų.
Sapiegos gatvėje atitvaras nė karto nebuvo nustojęs veikti. S.Daukanto gatvėje jis neveikė jau kelis kartus.
Taip, pasak M.Matusevičiaus, nutinka dėl to, kad ant jo užvažiuoja automobiliai.
„Kartą vienas vairuotojas bandė aiškinti, kad automatinis greičio atitvaras pats netikėtai išlindo iš grindinio ir dėl to, kad automobilis jį sugadino, žmogus esą buvo nekaltas.
Tačiau prie abiejų įrenginių yra vaizdo stebėjimo kameros ir policija nustatė, kad vairuotojas melavo.
Už atitvaro remontą sumokėjo kaltininko automobilį apdraudusi bendrovė“, – sakė M.Matusevičius.
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas įsitikinęs, kad abu atitvarai buvo reikalingi ir pasiteisino. Anksčiau bandančių įvažiuoti į Laisvės alėją iš Sapiegos gatvės taip pat būdavo.
Dar vienas elektrinis atitvaras bus įrengtas prie Kęstučio gatvės, greta Kauno valstybinio muzikinio teatro. Keturi tokie įrenginiai ateityje atsiras ir skirtingose Senamiesčio vietose.