V.Grašys pasakojo, kad, pagal statistinius duomenis, šiais metais, palyginti su atitinkamu 2020 m. laikotarpiu, nukentėjo daugiau nei 2,5 proc. eismo dalyvių. Praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu nukentėjo apie 2760 asmenų, o dabar – 2820. Sužeistų žmonių šiai dienai taip pat yra 3,5 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Tačiau pareigūnus džiugina tai, kad keliuose sumažėjo žuvusiųjų skaičius. Jų, palyginti su praėjusiais metais, mažiau net 15 proc.
Kelių policija, Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, „Kelių priežiūra“ ir visos kitos atsakingos institucijos užsibrėžė tikslą – sumažinti žuvusiųjų skaičių keliuose. Jie tikisi, jog iki 2030 metų žuvusiųjų skaičius Lietuvos keliuose sumažės 50 proc., palyginti su 2019 metais, – t. y., kad žūtų ne daugiau kaip 75 eismo dalyviai arba milijonui gyventojų tektų ne daugiau kaip 25 žuvusieji Lietuvos keliuose.
Taip pat siekiama, kad 2040 metais Lietuvos keliuose žūtų ne daugiau kaip 37 eismo dalyviai. Iki 2050 metų siekiama, kad šalies keliuose nežūtų nė vienas žmogus.
V.Grašys, žvelgdamas į šių metų statistiką, akcentavo, kad šių tikslų galima pasiekti, nes jau yra pokyčių. Aišku, jis norėtų, kad pokyčiai vyktų greičiau.
„Eismo dalyviai turėtų suprasti, kad Kelių eismo taisyklės (KET) pirmiausia reikalingos jiems patiems. Dideles viltis dedame ir diskutuojame apie tai, kad nuo mažų dienų reikia pradėti šviesti ir mokyti KET. Ir be vairuotojo pažymėjimo asmuo dalyvauja eisme – važiuoja dviračiu, paspirtuku ar eina pėsčiomis“, – pažymėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas.
Dažniausiai daromi pažeidimai
Greitis – didžiausia problema Lietuvos keliuose. Šiais metais šių pažeidimų buvo daugiausia, o tai viena iš priežasčių, kodėl nukenčia žmonės eismo įvykiuose. Policija efektyviai taiko įvairias priemones, tokias kaip trikojus, greičio matavimo įrangą, nežymėtus automobilius, kad sumažintų šių pažeidimų skaičių.
Anot pašnekovo, kuo daugiau visur kalbama apie greičio viršijimą, tuo daugiau vairuotojų susimąsto ir žvilgteli į spidometrą.
Be to, pastebima, kad ne visi vairuotojai tinkamai apsidraudžia savo automobilį privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu ir atlieka techninę apžiūrą.
Nors ir pažeidimų keliuose tikrai netrūksta, tačiau pašnekovas abejoja tuo, kad reikia didinti baudas. Anot jo, ne baudos dydis, o bausmės neišvengiamumas daro įtaką vairuotojo sąmonei.
„Mes nesame turtingi, todėl bet kokius pinigus išleisti baudai neapsimoka ir niekas negali pasigirti, jog jam tai nieko nereiškia“, – tvirtino Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas.
V.Grašys pastebėjo, kad keliuose sumažėjo žuvusiųjų pėsčiųjų ir jų daromų pažeidimų. Vis daugiau jų pradėjo nešioti šviesą atspindinčius elementus. Taip pat pareigūnai pastebi, jog sumažėjo neblaivių dviratininkų ir pažeidimų geležinkelio pervažose.
Sulauksime nežymėtų automobilių
Kitais metais policija sieks mažinti eismo įvykių ir žuvusiųjų skaičių keliuose. Taip pat stiprins eismo dalyvių kontrolę, vykdys tikslines priemones, sieks užkardyti KET pažeidimus. Ypatingą dėmesį skirs pavojingiausiems pažeidimams, tokiems kaip greičio viršijimas, chuliganiškas vairavimas, naudojimasis mobiliuoju telefonu prie vairo, vairavimas esant neblaiviam.
Pašnekovas teigė, kad šiuo metu turima įranga atitinka poreikius: „Šiemet pasirašėme sutartį ir kitų metų pradžioje išvažiuos nežymėti automobiliai su greičio matavimo įranga“.
Šiais metais pareigūnai važinėjo visą mėnesį su „Tesla“ elektromobiliu. Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ar kitais metais planuojama bandyti elektromobilius arba gal net jų įsigyti, atsakė, kad Kelių policija visą laiką bando ir ieško naujų būdų, priemonių, o pabandę „Tesla“ elektromobilį, pastebėjo, jog kai kurioms užduotims atlikti tai yra geras įrankis.
„Teikiame pasiūlymus ir įsigyti tokius elektromobilius, tačiau iš pradžių jų nebus didelis kiekis. Jei Lietuvoje bus pristatytas savavaldis ir nepilotuojamas automobilis, išbandysime ir jį“, – atskleidė V.Grašys.