Praėjusio sekmadienio vakarą Lietuvos policija savo feisbuko puslapyje paskelbė įrašą, kaip Ozo gatvėje ruošiamasi nutempti automobilį į saugojimo aikštelę. Nors jis jau beveik buvo užkeltas ant autovežio, netikėtai atsirado transporto priemonės savininkas, kuriam buvo surašytas protokolas ir gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų.
Pasak pareigūnų, šis automobilis kėlė grėsmę eismo saugumui, kiti eismo dalyviai buvo priversti kirsti ištisinę ženklinimo liniją ir įvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą.
Vilniaus apskrities policijos atstovas Tomas Bražėnas naujienų portalui lrytas.lt akcentavo, kad pareigūnui įvertinus situaciją ir priėmus sprendimą, eismui trukdantys automobiliai yra priverstinai nuvežami. Už tokias paslaugas sumoka automobilio savininkas. Automobiliai saugomi aikštelėje, už kurių saugojimą irgi moka savininkas.
Apie neleistinoje vietoje paliktus automobilius pareigūnai gauna daug pranešimų, tačiau tik retais atvejais yra priimami sprendimai priverstinai nuvežti automobilius.
Dažnai tautiečiai pastebi padarytus pažeidimus Gedimino prospekte, tačiau, kiek nutempiama iš šios vietos automobilių, pareigūnai atsakyti negalėjo.
„Visi pažeidimai yra fiksuojami kaip Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai – kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymas, sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų ir t. t.“ – naujienų portalui lrytas.lt dėstė T.Bražėnas.
Kelių policijos valdybos pareigūnai teigė, kad Gedimino pr. paliktų automobilių, kurie trukdytų eismui ir juos reikėtų priverstinai nuvežti, esą pasitaiko labai retai – beveik visada yra surandami savininkai, kurie patraukia automobilius.
Visoje Vilniaus apskrityje per metus priverstinai nuvežamų eismui trukdančių transporto priemonių skaičius dažniausiai būna apie 50. Vilniaus mieste priverstinio nuvežimo funkciją atlieka įmonė „Tomadas“ ir „Sauda“.
Vilniaus miesto savivaldybė pridūrė, kad jie tik nuo 2022 m. turės teisę nutempti automobilius už KET pažeidimus.
Vilniaus mieste priverstinio nuvežimo funkciją atliekančios įmonės „Sauda“ vadovas Saulius Kundrotas pasakojo, kad automobilio nutempimas kainuoja 120 eurų, o saugojimas – 8,1 eurai parai. Pasak pašnekovo, į saugojimo aikštelę per dieną atkeliauja keturi automobiliai, kurių vairuotojai pažeidžia Kelių eismo taisykles. S.Kundrotas pabrėžė, kad dažniausiai vairuotojai atsiima automobilį per 2–3 dienas, bet yra ir tokių, kurie neatsiima, nes mašinos vertė yra mažesnė nei atsiėmimo kaina.
Naujienų portalui lrytas.lt pašnekovo pasiteiravus, ar reikėtų išvežti automobilius į saugojimo aikštelę ir už kitus pažeidimus, pavyzdžiui, nesumokėtą rinkliavą, atsakė, kad įmonei toks sprendimas būtų pelningas.
Vilniaus policija savo oficialiame puslapyje pateikia „Tomadas“ stovėjimo aikštelės įkainius. Čia kaina kur kas didesnė. Transporto priemonės iki 3,5 t nutempimas kainuos 145,2 eurus, o saugojimas – 9,8 eurai parai. Tačiau plačiau pakomentuoti apie automobilių saugojimo aikštelę, įmonės „Tomadas“ atstovai nesutiko.
Saugaus vairavimo ekspertas Darius Kanapinskas minėjo, kad jeigu automobilis pastatytas važiuojamojoje dalyje, kuri kerta pėsčiųjų ir dviračių taką, tai pareigūnai elgiasi teisingai nutempdami automobilius.
„Jei žmonės nesupranta, kad negalima statyti transporto priemonės, vieną kartą susimokėję nuvežimo ir saugojimo mokestį, kitą kartą pagalvos bei papasakos kitiems, ar verta statyti tokioje vietoje automobilį“, – kalbėjo D.Kanapinskas.
Pašnekovas pabrėžė, kad jei pareigūnai pradėtų visiems automobiliams, kurie pažeidė KET, užsakyti nutempimo paslaugas, negalėtų vykdyti savo tiesioginio darbo.