Savivaldybės specialistai, atliekantys eismo organizavimo pokyčius, visiškai neatsižvelgia į transporto srautus.
Tuo įsitikino vairuotojai mėgindami kirsti ne tik miesto centre, bet ir priemiestyje esančias sankryžas.
Automobilių eilės išaugo ties vadinamuoju Edukologijos universiteto žiedu, Laisvės prospekto ir Viršuliškių gatvės, Juodojo kelio, Gurių bei Tolimosios gatvių sankryžose.
Anksčiau grūsčių nebūdavo
Kasdien iš Pavilnio į miesto centrą važiuojantis Vitoldas pasakojo, kad po Juodojo kelio ir Gurių gatvės bei Juodojo kelio ir Tolimosios gatvės sankryžų patobulinimo susidaro anksčiau neregėtos spūstys.
Automobilių eilės rikiuojasi Juodajame kelyje. „Tai puikus pavyzdys, kaip nereikalingi sankryžų pertvarkymai užkemša miestą ir didina oro taršą“, – sakė Vitoldas.
Šie patobulinimai įgyvendinti dėl kelių automobilių, į Juodąjį kelią sukančių iš Gurių gatvės ir nuo prekybos centro „Iki“. Vitoldo žodžiais, jie anksčiau ir taip nesunkiai įveikdavo sankryžą.
Vilnietis piktinosi: dabar Juodajame kelyje prie šviesoforo rikiuojasi automobiliai, o sankryža tuščia.
Jo žodžiais, sveiku protu nesuvokiamas ir dar vienas patobulinimas: dabar keliai į Pavilnį ir Kalnėnus yra šalutiniai, o pagrindinis veda į laukus, kuriuo važiuoja vos keli automobiliai į užmiestį.
Tekdavo visus praleisti
Tačiau savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Dovilė Marčinskaitė problemų šiose sankryžose neįžvelgė.
Anot jos, prieš kelias dienas Juodojo kelio ir Gurių gatvės bei Juodojo kelio ir Tolimosios gatvės sankryžose pradėti taikyti nauji eismo valdymo sprendimai, kad visiems eismo dalyviams judėti būtų saugiau.
Specialistė tikino, kad sankryžose eismas reguliuojamas prisitaikant prie transporto srautų, naudojant transporto jutiklius. Taip pat Juodojo kelio ir Tolimosios gatvės sankryžoje įrengta vaizdo stebėjimo kamera, kurios reikia eismui operatyviau valdyti, situacijoms stebėti.
Anot jos, Gurių gatvė yra šalutinė, iš jos eismas į Juodąjį kelią iki šiol vyko tik viena juosta, vairuotojams reikėdavo praleisti visus, važiuojančius Juoduoju keliu.
„Sankryžoje įrengus šviesoforus kiekvieną ciklą dega žalias signalas ir yra lengviau atlikti posūkį į kairę, netrukdomai važiuoti ir dėl to išvengti besiformuojančių spūsčių. Sukant į dešinę įrengta nereguliuojama nuovaža su greitėjimo juosta įsilieti į Juodąjį kelią“, – aiškino D.Marčinskaitė.
„Susisiekimo paslaugos“ nenurodė, kokie transporto srautai yra iš Gurių gatvės į Juodąjį kelią.
Verčia pažeisti taisykles
Po savivaldybės pertvarkų vairuotojai keiksnoja ir Laisvės prospekto bei Viršuliškių gatvės sankryžą.
Sukantys į dešinę automobiliai piko valandomis netelpa tam skirtoje juostoje, todėl vairuotojai priversti pažeisti Kelių eismo taisykles. Automobiliai eilės gale suka į A juostą kirsdami ištisinę liniją.
Mat automobilių eilės šioje sankryžoje tokio ilgio, kad vairuotojai priversti rikiuotis posūkiui dar neprasidėjus punktyrinei linijai.
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas sutiko, kad ši sankryža yra probleminė, nes nebuvo įvertinti transporto srautai.
Todėl jis savo mokiniams pataria Laisvės prospekto ir Viršuliškių gatvės sankryžos vengti, nes važiuoti joje laikantis taisyklių beveik neįmanoma.
Tačiau savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Robertas Markovskis problemos neįžvelgia. Jo žodžiais, yra atvirkščiai – bėdų sankryžoje būdavo iki pertvarkos.
Dabar posūkiui į dešinę žalias šviesoforo signalas kiekviename cikle dega daugiau nei minutę ir tai esą užtikrina eismo pralaidumą.
Jo nuomone, kitaip būdavo, kai sankryžoje buvo įrengta lentelė su žalia rodykle. Tada automobiliai turėjo praleisti pėsčiuosius.