Nauji motoroleriai Vilniuje jau sukėlė aibę rūpesčių: gyventojai praranda automobilių statymo vietas, trukdo pėstiesiems

2021 m. rugpjūčio 25 d. 17:46
Pastaruosius kelerius metus sostinės šaligatviai buvo nusėti elektriniais paspirtukais, o dabar – dar ir motoroleriais. Tačiau ne visi vilniečiai džiaugiasi nauja transporto priemone. Kai kuriuose rajonuose šie motoroleriai užėmė gyventojų automobilių stovėjimo vietas, pėsčiųjų takuose tampa nepatogu vaikščioti.
Daugiau nuotraukų (18)
Bendrojo naudojimo elektrinių motorolerių trumpalaikės nuomos bendrovė „Skok“ savo paslaugas Lietuvoje pradėjo teikti rugpjūtį. Vilniečiams buvo pasiūlyta net 130 motorolerių.
Vilnietė Karolina tvirtino, kad šie motoroleriai kelia nepatogumų pėstiesiems, nes yra paliekami ant šaligatvių.
„Naujamiesčio grupėje net mačiau įrašą, kur jie važiavo šaligatviu. Be to, kartais užimamos automobilių stovėjimo vietos, kurių ir taip trūksta“, – piktinosi Karolina.
Pašnekovės stovėjimo vietos automobiliui motoroleriai neužėmė, tačiau nepasisekė jos penkiems kaimynams, kurie neteko vietų.
Vilnietė akcentavo, jog anksčiau Naujamiesčio gyventojai susidurdavo su elektrinių paspirtukų statymo problemomis, tačiau valdžia leido pinigus informacinėms kampanijoms, jog gyventojus pasiektų žinia, kaip juos taisyklingai reikia statyti: „O dabar turime šias transporto priemones...“.
Pasak pašnekovės, šiems motoroleriams reikia įvesti daugiau taisyklių ir apribojimų. Ji mano, kad dėl šios transporto priemonės padaugės eismo įvykių, nes mokymai yra neprivalomi.
„Manau, kad atsiras vairuotojų, kurie sės pirmą kartą ant tokios transporto priemonės. O čia dar rugsėjis ant nosies“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Karolina.
Taikomi visi reikalavimai
LR Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis pabrėžė, kad „Skok“ motoroleriams taikomi visi reikalavimai, kaip ir įprastam motoroleriui.
„Juo negalima važiuoti šaligatviais ir dviračių takais. Tai tokia pat transporto priemonė, kaip motociklas ar automobilis, todėl jo vairuotojas turi laikytis visų Kelių eismo taisyklių (KET).
Automobilio juk negalima palikti ant šaligatvio, todėl ir „Skok“ motorolerio negalime palikti šioje vietoje“, – naujienų portalui lrytas.lt komentavo V.Pumputis.
„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos specialistė Dovilė Marčinskaitė pridūrė, jog šias transporto priemones galima statyti taip, kaip tai apibrėžta KET – transporto priemonių stovėjimo vietose. Elektrinius mopedus galima statyti vienas šalia kito, jei jų gabaritai neišlenda iš transporto priemonių stovėjimo vietos ribos.
 V.Pumputis kalbėjo, kad šiai transporto priemonei turi būti apribotas greitis iki 45 km/val.
„Jeigu su šia transporto priemone įvyktų eismo įvykis šaligatvyje – visais atvejais būtų kaltas motorolerio vairuotojas“, – dėstė pašnekovas.
Be to, V.Pumputis minėjo, kad šis motoroleris turi būti įregistruotas ir turėti valstybinius numerius.
Pats pašnekovas palaiko tokių transporto priemonių naudojimą eisme, nes tai esą prisidės prie taršos mažinimo ir darnaus judumo.
Įrengta GPS sekimo sistema
„Skok“ įmonės atstovas Leonidas Kramnoy naujienų portalui lrytas.lt teigė, kad motorolerį galima statyti tik laikantis KET. Už padarytus pažeidimus atsako mopedo naudotojas. Pasak pašnekovo, motoroleriu judėti galima tik eismo juostomis – šaligatviais bei dviračių takais važiuoti draudžiama.
Anot pašnekovo, šiuo metu įmonė sulaukė dviejų baudų už mopedų netaisyklingą statymą. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyrius tvirtino, kad jau buvo užfiksuota 12 KET pažeidimų.
Elektrinius mopedus gatvėse aptarnauja „Skok“ darbuotojų komanda, kuri keičia akumuliatorius. Visuose mopeduose įrengta GPS sekimo sistema ir signalizacija, o operatoriai juos stebi 24 val. per parą. Sistema registruoja visus mopedo veiksmus ir judesius.
„Rygoje yra buvę vandalizmo atvejų ar bandymų pavogti mopedą, tačiau jų buvo nedaug. Kur kas didesnė problema – „Skok“ klientų KET nepaisymas. Dėl to yra sugadinami mopedai“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė Leonidas Kramnoy.
„Skok“ motoroleriuose yra bagažinė su 2 šalmais ir vienkartinėmis kepuraitėmis, kurios užtikrina higieną. Šia transporto priemone gali būti vežami smulkūs pirkiniai.
Be abejo, būtina paminėti ir finansinę naudą: numatoma kelionės kaina dviem keleiviams – 0,21 eurai už minutę. Šioje transporto priemonėje greitis yra ribojamas iki 45 km/val.
Įmonės mobilioji programėlė leidžia rasti artimiausią neužimtą motorolerį, rezervuoti ir išsinuomoti jį savo kelionei. Norėdami naudotis paslauga, turite būti 18 metų amžiaus, turėti galiojančią mokėjimo kortelę ir galiojantį vairuotojo pažymėjimą su bent viena iš šių kategorijų: B, A, A1, A2, AM.
Siekdama užtikrinti patikimą kliento identifikavimą ir duomenų apsaugą, bendrovė naudoja 2 pakopų registracijos patvirtinimo ir tapatybės duomenų tikrinimo sistemą.
„Registruojant klientą „Skok“ programėlėje, tikrinamas dokumento autentiškumas ir kiti kliento duomenys. Už dokumentų ir duomenų patikrinimą imamas 1,99 euro registracijos mokestis. Kelionės pradžioje nėra jokio pradinio ar „atrakinimo“ mokesčio“, – naujienų portalui lrytas.lt pridūrė įmonės atstovas.
Be to, įmonė siūlo trumpus kursus apie tai, kaip naudotis elektriniu mopedu ir jį vairuoti. Klientai, norėdami tai padaryti, turi kreiptis į klientų aptarnavimo skyrių ir susitarti dėl susitikimo.
L.Kramnoy pažymėjo, kad šį sezoną paslauga teikiama tik Rygoje ir Vilniuje, tačiau ateityje planuojama ją plėsti.
motoroleriaipaslaugastovėjimo vieta
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.