Eglė su nerimu laukia kiekvieno savaitgalio, kai sutemus J.Tumo-Vaižganto, Pamėnkalnio ir J.Jasinskio gatvėse motociklų laksto daugiau. Suprantama, ir triukšmas didesnis.
Tačiau ir kitos naktys neramios. Su panašia problema susiduria ne tik ji. Motociklininkai lenktyniauja Vakariniame aplinkkelyje, T.Narbuto, Ukmergės, Geležinio Vilko gatvėse, Pilaitės prospekte.
Nors Šiauliuose specialia įranga policijos pareigūnai jau ne vienus metus matuoja transporto priemonių triukšmo lygį, sostinė jos dar nėra įsigijusi.
Žino susirinkimo vietą
Eglė gali tiksliai pasakyti, kada J.Tumo-Vaižganto, Pamėnkalnio ir J.Jasinskio gatvės tampa lenktynių trasa. Motociklininkai jomis pradeda lakstyti 22 val. 30 min. ir baigia anksčiausiai 1 val. nakties.
„Šią naktį jie turbūt pasiekė greičio rekordą, nes buvo neįtikėtinai didelis triukšmas“, – atsiduso vilnietė.
Eglė minėjo, kad policijos ir savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnams puikiai žinoma motociklininkų susirinkimo vieta, – prie „Circle K“ degalinės, po Geležinio Vilko gatvės viaduku.
Neturi teisės stabdyti
Tačiau savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojas Marius Urvikis skėsčiojo rankomis: rinktis aikštelėse nedraudžiama, tad drausminti, kad renkasi, nesant pažeidimų nėra pagrindo.
Pagrindinės vietos, kur jaunimas renkasi su transporto priemonėmis, žinomos. Viešosios tvarkos pareigūnų ekipažai ten pravažiuoja, bet stebima, ar viešosiose vietose nevartojama alkoholio, nepažeidžiamos Tvarkymo ir švaros taisyklės.
M.Urvikio žodžiais, apskritai savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius atlieka parkavimo kontrolę. Važiavimo tvarkos kontrolė – policijos kompetencija.
„Išskyrus taksi, Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai neturi įgaliojimų stabdyti transporto priemones, tad ir tikrų ar tariamų lenktynių dalyvių sudrausminti negali“, – dėstė valdininkas.
Šiaulių pavyzdžiu neseka
Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis neslėpė, kad policijos registruojamų įvykių suvestinėse nuolat pasitaiko informacijos apie Vilniaus apskrityje motociklininkų keliamą triukšmą.
Dažniausiai minima Ukmergės gatvė, Laisvės prospektas, Vakarinis aplinkkelis ir Nemenčinės plentas.
Jis tikino, kad policijos pareigūnai patruliuodami stebi ir drausmina motociklų vairuotojus, kurie nesilaiko Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kelią pavojų sau ir aplinkiniams vairuotojams.
Tačiau R.Matonis pripažino, kad policininkai neturi priemonių motociklo skleidžiamo garso lygiui nustatyti, todėl stengiasi bendradarbiauti su įmone „Tuvlita“, kuri per privalomąją automobilio techninę apžiūrą gali patikrinti šį parametrą.
Tuo metu Šiaulių savivaldybė nusipirko įrangą, leidžiančią pamatuoti transporto priemonės keliamą triukšmą, ir ją perdavė Šiaulių apskrities kelių policijos pareigūnams, kurie rengia įvairias prevencines akcijas.
Perka greičio matuoklius
Motociklininkų, ypač vadinamųjų „britvininkų“, netramdo ir greičio matuokliai, nors R.Matonis minėjo, kad įranga Nemenčinės plente fiksuoja ir viršijusius greitį vakare, naktį.
Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pareigas laikinai einantis Rimantas Baravykas tvirtino, kad šiuo metu planuojama nupirkti 16 stacionarių greičio matuoklių ir įrengti svarbiausiose eismo saugumui miesto vietose.
Bus perkama ir daug kritikos sulaukusio kilpinio eismo kontrolės sistema, kuri matuos ir vidutinį greitį. Ji esą padės tramdyti ir motociklininkus.
Girdi variklių kauksmą
Nuo motociklininkų lenktynių keliamo triukšmo kenčia ne tik miesto centro gyventojai.
Vilnietė Elzė pasakojo, kad Nemenčinės plente kiekvieną vakarą vykstančių lenktynių metu variklių kauksmą girdi net kitapus Neries esančių Verkių ir Ožkinių gyventojai.
„Mes nebežinome, ko griebtis, – buvo kreiptasi į policiją, tačiau ji tik pastatė trikojus.
Tačiau ar šiame plente patruliuoja policijos pareigūnai? Ar apskritai kas nors tikrina garso lygį?“ – klausė Elzė.
Reidus rengdavo anksčiau
Vairavimo ekspertas Artūras Pakėnas prisipažino, kad irgi susiduria su panašia problema, nes gyvena šalia T.Narbuto gatvės.
„Norint išvengti tokių problemų, reikėtų turėti kelių policiją, bet tokios nebeturime. Anksčiau jaunuoliai, kurie elgėsi neatsakingai, sulaukdavo įvairių reidų ir gaudymo, todėl vengė nesilaikyti taisyklių“, – nelinksmai kalbėjo A.Pakėnas.
Eksperto nuomone, policininkai turėtų rengti daugiau reidų pasitelkę triukšmo lygio matuoklius. Tačiau čia pat jis suabejojo, ar yra tiek policijos pajėgų, kurios galėtų patruliuoti gatvėse.