Į naujienų portalą lrytas.lt kreipėsi vilnietis Matas, kuris pastebėjo, jog sostinėje Mokslininkų g. Santariškėse automobiliai iki žiedo tiesiog skrenda, bet jis čia niekada nematė trikojo. Panašių skundų yra ir dėl Pamėnkalnio gatvės, mat naktimis kai kurie vairuotojai šioje vietoje įsigudrina palenktyniauti iki Tauro kalno. Tokių gatvių, kur gyventojai pasigenda policijos kontrolės, yra ir daugiau.
Naudojami įvariose vietose
Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys tvirtino, kad policija turi 37 trikojus bei jie naudojami labai įvairiose vietose: „Naudojami ten, kur greičio kontrolė svarbi. Analizuojant visus eismo įvykius ir kitas analizes“.
V.Grašys teigė, kad trikojai nėra užsakomoji paslauga, todėl kiekviena teritorinė policijos įstaiga atsakinga už eismo įvykių analizę bei prevencines priemones, kad neįvyktų eismo įvykiai.
„Jeigu bendruomenė yra suinteresuota pastatyti trikojį bei toje vietoje pagal eismo įvykius vieta yra aktuali – trikojis ten atsiras“, – tikino V.Grašys.
Be to, V.Grašys pabrėžė, kad nėra būtina, jog trikojus žmonės pastebėtų ar matytų: „Kelių eismo taisyklės galioja visur, todėl jų reikia laikytis. Mobili įranga gali būti naudojama bet kurioje vietoje“.
Kelių policijos tarnybos viršininkas teigė, jog turėjo susitikimą su Riešės bendruomene dėl didelio kiekio baudų: „Bendruomenė sakė, jog jiems saugumas yra prioritetas, todėl siūlo, kad ne tik stovėtų stacionarus greičio matuoklis, bet ir greitis būtų matuojamas su kilnojamu matuokliu“.
Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad greta sostinės esančioje Riešėje įrengtas greičio matuoklis gąsdina vairuotojus: kai kurie gyventojai sugebėjo gauti net po 100 baudos kvitų.
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Tomas Bražėnas pasakojo, kad greičio kontrolės priemonių vykdymo greičio matavimo prietaisais planai dažniausiai sudaromi atsižvelgiant į avaringumą konkrečioje vietoje, taip pat kitų KET pažeidimų padidėjimą.
„Derindami greičio kontrolės priemones, pareigūnai atsižvelgia į kintantį pažeidimų konkrečiose gatvėse skaičių, todėl trikojai yra labai mobilūs greičio matavimo prietaisai ir esant būtinumui gali būti pastatomi bet kurioje vietoje – tiek didesnėse miesto gatvėse – pagrindinėse arterijose, tiek mažesnėse, avaringumu ir pažeidimais pasižyminčiose gatvėse“, – minėjo T.Bražėnas.
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas teigė, kad gatvių sąrašas priklausomai nuo avaringumo duomenų kinta, tačiau šiuo metu trikojai statomi: Narbuto g. – Stumbrų g.; Narbuto g. – Paribio g.; Žirmūnų g.; Kalvarijų g. – Didlaukio g.; Jeruzalės g.; Kalvarijų g. ties kunigų seminarija; Ozo g. – Geležinio Vilko g.; Geležinio Vilko g. – Mokslininkų g.; Plytinės g.; Molėtų pl.; Konstitucijos pr.; Batoro g.; Nemenčinės pl.; Geležinio Vilko g. – Jasinskio g.; Geležinio Vilko g. – Pietario g.; Savanorių pr. – Vaduvos g.; Dariaus ir Girėno g.; Tūkstantmečio g.; Savanorių pr.; Goštauto g.; Drujos g.; Sukilėlių g.; Laisvės pr. – Parodų g.; Laisvės pr. – Sausio 13-osios; Laisvės pr. – Narbuto g.; Laisvės pr. ties „Pasakų parku“; Pilaitės pr.; Vakarinis aplinkelis; Oslo g.; Ukmergės g. – Šeškinės g.; Ukmergės g. 292; Ukmergės g. 284; Laisvės pr. – Rygos g.; Justiniškių g.; Ozo g.
Pasitiki pareigūnais
Saugaus eismo ekspertas, vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas minėjo, kad pastaruoju metu retai pastebi trikojus, nes važiuoja pagal Kelių eismo taisykles ir į juos nekreipia dėmesio.
A.Pakėnas teigė, kad kiekvienas miestas turi savo avarijų žemėlapius, todėl pareigūnai pagal juos ir stato trikojus.
„Naugarduko gatvėje ar Žvėryne galėtų pastatyti trikojus, tačiau juos pastačius žmonės pradės verkti. Aš nelabai tikiu tais verkšlenimais. Vairuotojai teigia, kad reikia nuo aplinkkelių nuimti greičio matuoklius ir pastatyti prie mokyklų, bet tokiu būdu jie tikisi, kad galės toliau lakstyti aplinkkeliu“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė saugaus eismo ekspertas.
Pašnekovas pastebėjo, jog beveik kiekvieną dieną aplinkkelyje įvyksta avarijos, todėl ten greičio matuokliai turi stovėti.
Vairavimo instruktorius Vytautas Šantaras kalbėjo, kad reikia važiuoti mažesniu greičiu ne tik prie trikojo, bet visur: „Greičio matuoklių reikia pristatyti tiek, kad visi keliai būtų pilni trikojų“.
V.Šantaras pritaria A.Pakėnui bei teigia, kad greičio matuoklius stato pareigūnai ne bet kur, o ten, kur yra tinkama. Anot pašnekovo, šie matavimo prietaisai turėtų dažnai keisti vietas, jog žmonės prie jų neįprastų ir Kelių eismo taisyklių laikytųsi visur, o ne tik vienoje vietoje.