Kadangi abu bilietai yra identiški, skiriasi tik kodas kitoje kortelės pusėje, įlipusi į autobusą moteris netyčia pasižymėjo ne savo, o sūnaus bilietą, kuris yra su 50 procentų nuolaida.
Situacija būtų taip ir pasibaigusi, jeigu Baltijos stotelėje į autobusą nebūtų įlipę kontrolieriai. Pamatę, kad jauna mama pažymėjo ne tą bilietą, skyrė keleivei 4,6 euro nuobaudą.
Nors moteris bandė aiškinti, kad įvyko paprasčiausia žmogiška klaida ir gali dar kartą pasižymėti su savo pačios bilietu, kontrolieriai į kalbas nesileido.
Su išrašyta bauda moteris nuvyko į VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“, kur norėjo sužinoti ne tik nuobaudos apmokėjimo tvarką, bet ir apskritai, kodėl niekas neatsižvelgia į tokias paprastas ir netyčines klaidas. Atsakymas buvo konkretus ir aiškus: „Tokia yra tvarka ir įspėjimų mes nedalijame.“
Taip pat įstaigoje buvo paaiškinta, kad 4,6 euro suma tėra tik nuostolis, o tikroji bauda bus paskirta tik balandžio 12 dieną, po atskiro svarstymo, kuriame turės dalyvauti ir pati mama.
Baudos dydis svyruoja nuo 8 iki 30 eurų, priklausomai nuo to, ar keleivis nėra už tą patį nusižengimą baustas anksčiau.
„Už ką? Už paprasčiausią klaidą, kad netyčia pasižymėjau ne tą bilietą? Sutinku, jeigu būčiau važiavusi „zuikiu“, o dabar vien dėl to, kad pažymėjau ne tą bilietą, man skirs baudą„, – piktinosi keleivė.
Anot pašnekovės, įstaigoje dirbusi moteris taip pat išreiškė gailestį jaunoms mamoms, nes, pasirodo, tokių atvejų nemažai būta ir anksčiau.
„Kodėl „Klaipėdos keleivinis transportas“ negalėtų gaminti elektroninių bilietų su skirtingomis spalvomis, pavyzdžiui, bilietas su 50 procentų nuolaida – raudonas, su 80 proc. – žalias ir t. t.? Manau, kad tada tokių problemų kaip mano būtų galima ir išvengti“, – svarstė keleivė.
Mama kėlė klausimą, kodėl automobilio savininkai nesusimokėję už stovėjimą tam tikroje vietoje gauna 6 eurų baudą ir paskui gali stovėti toje pačioje vietoje visą dieną, o autobusu važiuojantis keleivis, kuris netyčia pasižymėjo ne tą bilietą, turi padengti nuostolį, o paskui dar atskirai susimokėti baudą? „Jaučiuosi taip, lyg būčiau apvogusi banką“, – kalbėjo pašnekovė.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ l. e. direktoriaus pareigas einantis Andrius Samuilovas teigia suprantantis mamos situaciją, tačiau pabrėžia, kad tvarka yra visiems tokia pati.
„Patys esame mamos ir tėčiai, suprantame, kaip išskysta dėmesys, kai vienu metu reikia rūpintis savo ir vaikų reikalais. Tačiau tvarka yra visiems vienoda“, – kalbėjo vadovas.
Norint išvengti šios klaidos, anot A. Samuilovo, būtų užtekę ant kortelių užrašyti vardus asmenų, kuriems jos priklauso. „Šiuo atveju vaikas savo vardo ant kortelės nebuvo užsirašęs, mama jam nepriminė.
Tačiau mama klaidą galėjo ištaisyti pažymėjusi bilietą iš elektroninės piniginės (kaip suprantame, taip ir buvo padaryta), komposterio ekrane pasirodo užrašas su nuskaityto bilieto kaina“, – situaciją komentavo A. Samuilovas.
Vadovo teigimu, jeigu tai buvo kartinis moksleivio bilietas, ekrane turėjo matytis 0,32 euro suma. „Įvertinusi tai, mama jau turėjo glausti kitą kortelę, iš kurios sąskaitos nuskaitytų 0,64 euro centus“, – tvarkos eiliškumą dėstė A. Samuilovas.
Kiekvienai kortelei pagal jos numerį yra priskirta paskyra ir internete ją galima patogiai tvarkyti iš namų: pasižiūrėti likutį, kelionių istoriją, papildyti pinigais ar nusipirkti terminuotąjį bilietą, nusistatyti ir keisti lengvatų rūšį.
„Tai yra įprastos jaunoms mamoms ir tėčiams procedūros, kurias jie nuolat atlieka mokėdami už internetu perkamas prekes, ryšį ar komunalines paslaugas.
Kaip tik dėl realaus poreikio nusistatyti ir keisti, tarkime, studentas baigė mokslus ir pradėjo dirbti, paskyroje lengvatų rūšis visas 5 metus galiojančias bilieto korteles mes gaminame vienodos spalvos ir vienodo funkcionalumo“, – pasakojo vadovas.
Anot A. Samuilovo, plastiko kortelė – tik raktas į paskyrą, kurios turinį nusistato arba „nusispalvina“ jau pats paskyros savininkas.