Koordinuotos kratos trijose šalyse buvo vykdomos „dešimtyje komercinių objektų“, sakoma Vokietijos Heseno žemės prokuroro pranešime.
Įtariama, kad gamintojos savo transporto priemonėse įdiegė vadinamuosius „išderinimo įrenginius“, skirtus suklastoti išmetamųjų teršalų bandymų rezultatus.
Dėl tokių prietaisų transporto priemonės laboratorijose skleidžia mažiau kenksmingų teršalų nei važiuodamos keliais.
Prokurorai įtaria, kad tokie įrenginiai galėjo būti naudojami „Iveco“ transporto priemonėse ir tokiose „Fiat Chrysler“ patronuojamosiose įmonėse kaip „Alfa Romeo“, „Fiat“ ir „Jeep“.
Trečiadienį vykdytos kratos tapo naujausiu posūkiu jau ne vienerius metus trunkančioje vadinamojo dyzelgeito skandalo byloje.
„Dyzelgeito“ skandalas kilo 2015 metų rudenį, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.
Nors skandalo centre atsidūrė „Volkswagen“, įtarimai krito ir ant kitų gamintojų, įskaitant „Fiat Chrysler“.
Amerikiečių ir italų grupė 2019 metais sausio sutiko sumokėti 515 mln. JAV dolerių Jungtinėse Valstijose, kad išvengtų bylinėjimosi dėl kaltinimų, susijusių su išderinimo įrenginių naudojimu.
Vienam iš bendrovės vyresniųjų vadovų vėliau buvo pareikšti kaltinimai dėl JAV aplinkosaugos reguliuotojų klaidinimo.