This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Ministerija nepritaria idėjai leisti dalį motociklų vairuoti su automobilio teisėmis

BNS ir lrytas.lt inf.

Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.
Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.

Susisiekimo ministerija nepritaria Seime svarstomai idėjai leisti dalį motociklų vairuoti su lengvojo automobilio vairuotojo pažymėjimu, baimindamasi dėl eismo saugumo.

Ministerija parengė neigiamą išvadą projektui, kuriuo siūloma suteikti teisę B ir kitų įstatyme nurodytų kategorijų vairuotojo pažymėjimą vairuoti A1 klasės motociklą.

Tokią galimybę Mišriai Seimo narių grupei priklausančio parlamentaro Petro Čimbaro pataisose siūloma nustatyti vairuotojams, sulaukusiems 24-erių, jei jie turi mažiausiai dviejų metų vairavimo patirtį.

Ministerija nurodo, kad minimos transporto priemonės yra sudėtingesnės ir pavojingesnės už mopedus, reikalauja specifinių žinių bei praktinio vairavimo įgūdžių, o patys motociklai yra laikomi viena iš pavojingiausių transporto rūšių, t. y. tikimybė žūti yra bemaž 20 kartų didesnė, nei vairuojant lengvąjį automobilį.

„Todėl bet koks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui“, – pažymima išvadoje.

Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.

Taip pat pabrėžiama, kad A1 motociklų vairuotojams būtina turėti žinių, kaip tinkamai naudoti apsauginius drabužius ir apavą, šalmus, žinoti apie rizikos veiksnius, pavyzdžiui, slidžius kanalizacijos dangčius, horizontalaus kelio ženklinimo kliūtis, o šių žinių neįgyjama siekiant vairuoti lengvąjį automobilį. Tad, ministerijos ekspertų manymu, argumentai, kad projektas sumažintų biurokratijos ir išlaidų vairuotojams, nėra tinkami.

„Eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas svarbiau negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai“, – tvirtina išvados rengėjai.

Pažymima, kad tokia pozicija suderinta ir su kitomis ministerijomis, policija, Lietuvos transporto saugos administracija ir vairavimo mokyklų atstovais.

A1 klasei priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris siekia 50–125 kubinius centimetrus, o galia neviršija 11 kilovatų. Šiai kategorijai taip pat priklauso ne didesnės nei 15 kilovatų galios triračiai. Šios kategorijos motociklus išlaikius egzaminą galima vairuoti nuo 16 metų.