„Važiuojant autobusu anksti ryte į darbą patikrinti bilietų įlipo kontrolieriai. Jie sustojo prie merginos, kuri, nors neturėjo bilieto, ožiavosi ir nenorėjo lipti iš transporto priemonės. Visas veiksmas vyko apie penkias minutes.
Viena moteris pradėjo šaukti, kad kontrolieriai neturi teisės užlaikyti autobuso ilgiau nei 4 minutes ir ji jau esą vėluojanti į darbą. Galiausiai zuikis sutiko išlipti iš susisiekimo priemonės. Kiek laiko gali būti užlaikomas viešasis transportas?“, – klausė ryto nutikimą portalui lrytas.lt papasakojusi skaitytoja Ugnė.
„Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė teigė, kad situacijų, kai keleivis atsisako išlipti, pasitaiko labai retai. Tuo atveju, jei žmogus nepaklūsta kontrolierių paliepimams, net gali būti nutrauktas maršruto reisas.
Agresyviai, nepagarbiai besielgiančiam ar kitiems grėsmę keliančiam keleiviui kviečiama policija.
Jei autobusas užlaikomas, likę žmonės gali rinktis kitą viešojo transporto priemonę. Kai dėl gaišaties baigia galioti aktyvuotas bilietas, keleiviai gali nesijaudinti – bilietas pratęsiamas.
Keleiviui vykstant zuikiu, kontrolieriai visuomet paprašo jų išlipti iš autobuso ar troleibuso tam, kad būtų užfiksuotas pažeidimas. Dar viena priežastis, kodėl prasižengėlį visuomet stengiamasi išlaipinti – norima, kad nebūtų trikdomas kitų žmonių laikas, o susisiekimo priemonė neatsiliktų nuo grafiko.
Patį pažeidimą viešojo transporto kontrolės transporte bandoma užfiksuoti kaip įmanoma operatyviau. Greitesniam procesui pradėta naudoti speciali įranga, susieta tiesiogiai su administracinių nusižengimų registru.
Norint, kad kontrolės darbas vyktų kuo sklandžiau ir greičiau, M.Bielinytė pataria keleiviams laiku paruošti kelionės bilietus.