„Kiekvieną rytą Savanorių pr. Vilniuje tenka važiuoti į darbą ir, kaip ir daugelį vairuotojų, erzina lėtas eismas ir besiformuojantys kamščiai.
Labiausiai stebina tai, kad juos formuoja keistai važiuojantys autobusai ir troleibusai: nors yra viešojo transporto juosta, tačiau kažkodėl ja niekas nevažiuoja“, – stebisi naujienų portalo lrytas.lt skaitytoja Agnė.
Pasak jos, tai nėra vienkartinis incidentas, o nuolat pasikartojantis reiškinys.
„Kam tada reikalingos šios juostos, kurios yra nenaudojamos? O gal, jei policija gali bausti automobilių vairuotojus, kurie važiuoja šia juosta neteisėtai, būtų galima bausti ir viešojo transporto vairuotojus, kurie trukdo eismui?“ – klausia vilnietė.
Dėl gausybės sostinėje įrengtų „A“ juostų spjaudosi ne vienas vairuotojas – daugelis gatvių piko metu tampa sunkiai pravažiuojamos ir per spūstis tenka praleisti itin daug brangaus laiko, mat jomis gali važiuoti tik autobusai ir, jei yra leidžiama, taksi automobiliai, elektromobiliai arba kai automobiliu važiuoja keturi asmenys.
Maža to, Vilniaus valdžia šiemet tokių juostų žada įrengti dar daugiau – 2020-2021 metais jos planuojamos Teodoro Narbuto, Kalvarijų, Ozo ir Kareivių gatvėse. Neaišku, kaip tuomet atrodys eismas Vilniuje ir kiek lengvųjų automobilių vairuotojams teks tuomet praleisti laiko stovint spūstyse.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ viešųjų ryšių specialistė Patricija Elžbieta Zarankaitė, peržiūrėjusi nuotrauką, paaiškino, kad pagal Kelių eismo taisykles viešojo transporto vairuotojai nėra įpareigoti važiuoti tik jiems priklausančia „A“ juosta.
„Vairuotojai kiekvieną atvejį vertina individualiai. Atsižvelgdami į eismo situaciją jie stengiasi laiku įvykdyti maršrutą.
Pagrindinis vairuotojo-profesionalo darbo principas – užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą. Vasaros laikotarpiu viešojo transporto vairuotojai „A“ juosta dažnai nevyksta ir dėl netoli gatvių sužaliavusių medžių, kurie gali užsikabinti už kontaktinio tinklo.
Šiuo atveju 1 eismo juostoje matomas „A“ juostą prie sustojimo užėmęs automobilis, todėl transporto priemonės vairuotojas siekdamas išvengti susidūrimo, į viešojo transporto stotelę važiuoja pirmąja eismo juosta“ – naujienų portalui lrytas.lt atsakė P.E.Zarankaitė.
Vis tik, kaip teigia lrytas.lt skaitytoja Agnė, minėtoje situacijoje nebuvo kliūties, kadangi priešais troleibusą važiuojantis automobilis tiesiog suko į dešinę, o tokias situacijas, kai viešasis transportas važiuoja ne „A“ juostomis, mato itin dažnai.
P.E.Zarankaitės teigimu, periodinių mokymų metu vairuotojai supažindinami su standartinėmis ir nestandartinėmis situacijomis, modeliuojami galimi sprendimai, eismo saugumo skyriaus specialistai esą nuolat atlieka vairuotojo darbo monitoringą.