„Dirbdami filmų automobilyje nežiūri“
Kauno apskrities policijos vadovas kiekvieną savaitę dalijasi savaitės lakstūnais.
Šią savaitę išskirtinio dėmesio sulaukė BMW vairuotojas, pademonstravęs savaitės rekordą Kauno rajone, magistraliniame kelyje A5 (Kaunas-Marijampolė-Suvalkai). Leistinas greitis šioje atkarpoje yra 90 km/val., tačiau BMW vairuotojui tiek neužteko – paspaudė iki 174 km/val. ir buvo įamžintas pareigūnų nuotraukoje.
„Šis gegužės 1-osios pasivažinėjimas vairuotojui paliks saulėtus atsiminimus“, – teigė E.Jablonskas.
Portalui lrytas.lt pasiteiravus, kaip Kauno apskrityje sekasi gaudyti „kelių gaidelius“, E.Jablonskas akcentavo Kauno statistiką.
Nuo metų pradžios trikojai greičio matavimo prietaisai jau spėjo užfiksuoti 41 tūkst. greičio viršijimo atvejų. „Balandį dar buvo 21 tūkst., vadinasi, per trumpą laiką greičio viršijimo atvejų padvigubėjo. Saulei pašvietus greičio viršytojai linkę gatvėse ir keliuose įsibėgėti“, – apibendrino E.Jablonskas.
Anot pareigūno, greičio viršijimo atvejų skaičius išaugo ir dėl pasikeitusios pareigūnų darbo taktikos.
„Vairuotojai socialiniuose tinkluose, įvairiose grupėse aktyviai dalijasi pranešimais apie dirbančius pareigūnus. Tačiau ir pareigūnai nemiega, nežiūri filmų. Jie vertina gatves, stebi situaciją.
Jei atvyko dirbti į rizikingą gatvę mato, kad daugelis jau informuoti apie trikojus atitinkame kelio ruože, dalijasi informacija socialiniuose tinkluose ir eismas sulėtėjo, vadinasi, ta atkarpa jau yra saugi ir pareigūnai važiuoja į kitą rizikingą gatvę, kur toliau vykdo greičio kontrolės funkciją. Tai ir parodo įspūdingą statistiką.
Mūsų siekis nėra užfiksuoti kuo daugiau pažeidimų ir surinkti baudų. Norime sumažinti avaringumą, pristabdyti lietuvių mėgstamą greitį ir padaryti eismą saugesniu“, – lrytas.lt kalbėjo E.Jablonskas.
Bent jau kol kas pareigūnų taktika, atrodo, pasiteisino – sumažėjo žuvusiųjų Kauno apskrityje skaičius.
Pasak E.Jablonsko, buvo ir skaudžių savaitgalių, kai per savaitgalį keliuose žuvo pora žmonių, tačiau palyginti su praėjusiais metais, žuvusiųjų kelyje skaičius Kauno apskrityje sumažėjo apie 30 proc. „Greičio kontrolė, vykdomos prevencinės priemonės duoda rezultatų. Žmogaus gyvybė – neįkainojama“, – kalbėjo pareigūnas.
Be jokios abejonės, dėl šalyje įvesto karantino eismas gatvėse taip pat gerokai sumažėjo, o tai taip pat galėjo prisidėti prie gerėjančios statistikos.
Baudų neišvengia ir pareigūnai
Vairuotojams nebereikia ir mėnesių mėnesiais laukti baudų. Pasak E.Jablonsko, kai kurie vairuotojai, dieną viršiję greitį, vakare gerdami arbatą jau moka baudas: „Baudos vidutiniškai atskrieja nuo 4 val. ir iki poros parų laiko intervale.
Žinoma, jei automobilis priklauso įmonei ar tarnybai, bauda iki pažeidėjo gali keliauti ilgiau. Tarnybiniai automobiliai taip pat viršija greitį, tuomet vertinama, ar buvo būtina skubėti į įvykio vietą. Bet galiu pasakyti, kad pareigūnai taip pat moka baudas. Jei buvo neapdariai viršytas greitis – pareigūnas moka baudą.“
E.Jablonskas sutiko atsakyti ir į kitą vairuotojų dažnai keliamą klausimą, kodėl trikojai matomi tik prie intensyviausių gatvių, tačiau jie nepastebimi prie darželių, mokymo įstaigų ar kitose miegamųjų rajonų vietose.
„Dažnai važinėju Kaune ir pastebiu radarus. Taip, trikojai dažniau statomi intensyvesnėse gatvėse, kur transporto priemonių greitis yra tikrai didesnis nei leistina, tačiau pareigūnai lankosi daugybėje gatvių. Mes tikrai nestatysime radarų, kur pravažiuoja vienas automobilis per valandą – tai būtų neefektyvu, ten ir taip yra saugu. Tačiau ten, kur vykdoma daugiausia pažeidimų, tikrai bandysime išugdyti vairuotojų atsakomybę“, – pabrėžė laikinai Kauno apskrities policijai vadovaujantis E.Jablonskas.
Labiausiai Kaune greičio viršytojų pamėgtos gatvės – Karaliaus Mindaugo pr., Šiaurės pr., Pramonės pr., Juozapavičiaus pr., Veiverių g., Panerių g.
Lrytas.lt primena, kad saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas ar leistino greičio viršijimas 2019 m. buvo svarbiausia avarijų priežastis, nulėmusi 35 proc. eismo įvykių, kurių metu žuvo ar buvo sužeisti žmonės.