Lakstūnams tramdyti kelių policija pasitelkia išmaniuosius ginklus

2020 m. sausio 18 d. 18:46
Kelių policijos pareigūnai pasiryžę negailestingai kovoti su saugaus greičio nesilaikančiais vairuotojais, kurie pernai Kauno apskrityje sukėlė maždaug trečdalį eismo įvykių. Jiems tramdyti pasitelkiami vis naujesni ginklai.
Daugiau nuotraukų (3)
Trikojais praminti naujausi šalies kelių policijos pareigūnų naudojami kilnojamieji greičio matuokliai tapo tikru prakeiksmu leistiną greitį nuolat viršijantiems vairuotojams. Kauno kelių policijos pareigūnai atskleidė dar nežinomų jų veikimo detalių.
Dėl leistino greičio viršijimo praėjusiais metais Kauno apskrityje įvyko beveik 35 proc. visų eismo nelaimių, todėl pareigūnai užsimojo atpratinti vairuotojus nuo šio blogo įpročio.
Jie pradėjo naudoti 6 kilnojamuosius greičio matuoklius, o jų pasirodymas kaskart kelia gausybę aistrų socialiniuose tinkluose.
Vokietijoje pagamintus prietaisus nupirko Policijos departamentas ir padalijo visoms šalies apskritims.
Vaizdas gatvėse pasikeitė
„Pranešimai socialiniuose tinkluose apie stovinčius prietaisus yra savotiška prevencinė priemonė“, – svarstė Kauno kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Pasak jo, trikojų poveikis jau juntamas. Anksčiau bendras transporto srautas leistiną greitį Kaune viršydavo 20–30 kilometrų per valandą, dabar sumažėjo iki 10–20 kilometrų per valandą.
R.Kemzūros žiniomis, per savaitę užfiksuota beveik 1000 pažeidėjų, dauguma jų leistiną greitį viršijo 20–30 kilometrų per valandą. Įkliuvęs rekordininkas – 118 kilometrų per valandą greičiu A.Juozapavičiaus prospektu lėkęs automobilis.
„Šis pažeidėjas užfiksuotas naktį, krintant šlapdribai. Tai geras įrodymas, kad ne visi vairuotojai elgiasi atsakingai“, – kalbėjo pareigūnas.
Prietaisai gali fiksuoti automobilių greitį 300 metrų atstumu ir transporto sraute išskirti pažeidėjus. Matuokliai veikia dieną ir naktį, o duomenys automatiškai siunčiami į duomenų bazę.
Fiksuoja be pasigailėjimo
Paruošti prietaisą darbui užtrunka iki valandos. Per parą pareigūnai pakeičia 4–5 vietas.
Prietaiso fiksuojamo greičio paklaida siekia vos 3 kilometrus per valandą. Tamsiuoju paros metu tolerancija beveik netaikoma, o dieną, esant palankioms eismo sąlygoms, tolerancijos riba gali siekti 10 kilometrų per valandą.
Socialiniuose tinkluose tikrą audrą sukėlė aplinkybė, kad nėra apie fiksuojamą greitį įspėjančių kelio ženklų.
„Ženklai statomi tik prie stacionarių greičio matuoklių. Mes neketiname prietaisų slėpti, tačiau nestatysime ir ten, kur jie neatliktų savo paskirties“, – paaiškino R.Kemzūra. Jis taip pat perspėjo nebandyti specialiai užstatyti matuoklių, nes už tai bus taikoma administracinė atsakomybė.
Svarbus prietaiso privalumas – jo nefiksuoja jokie apie greičio matuoklius vairuotojus perspėjantys prietaisai.
Skaičiai verčia nerimauti
Praėjusių metų eismo įvykių statistika Kauno apskrityje nedžiugina – jų skaičius išaugo 20, nukentėjusiųjų – 27, o žuvusiųjų – 8 procentais.
Pasak Kauno kelių policijos valdybos viršininko Viginto Lukošiaus, vis dėlto per dešimtmetį žengtas didelis žingsnis į priekį, nes nuo 2009-ųjų per metus vidutiniškai žūdavo 34 žmonės.
Daugiausia eismo nelaimių įvyksta dėl saugaus greičio nesilaikymo. Antroje vietoje pagal dažnį atsidūrė įvykiai, kai nepraleidžiama pagrindiniu keliu judančių transporto priemonių, toliau rikiuojasi nelaimės, susijusios su pėsčiaisiais.
Pastarųjų nelaimių skaičių pavyko smarkiai sumažinti Kaune atlikus svarbius infrastruktūros pokyčius.
„Leistinas greitis nebūtinai yra saugus“, – priminė V.Lukošius.
„Škoda“ paveja net „Porsche“
Kovodami su greičio mėgėjais nuo 2015 metų Kauno policijos pareigūnai itin sėkmingai naudoja neženklintą automobilį „Škoda Octavia“, kurio valstybiniai registracijos numeriai turbūt visiems laikams įsimins Kelių eismo taisyklių nepaisantiems vairuotojams.
Nuo nežymėtos „Škoda“ beveik neįmanoma pasislėpti, o kiekvienas pareigūnų išvykimas į trasą paženklinamas gausybe pranešimų socialiniuose tinkluose.
Už Kauno rajono savivaldybės skirtus pinigus pavyko įsigyti automobilį „Škoda Octavia Scout“ su viena šiuolaikiškiausių greičio matavimo įrangų „Stalker Dual SL“. Ją galima naudoti automobiliui važiuojant ir stovint. Fiksuojamas tiek priekyje, tiek iš galo riedančių transporto priemonių greitis.
Visais keturiais ratais varoma „Škoda“ išsiskiria galingu varikliu, todėl nesunkiai paveja greičiausius BMW, „Porsche“ ir net „Bentley“.
„Škoda“ Kauno gatvėmis bei pakaunės keliais rieda maždaug pusę paros – šviesiuoju paros metu, mat sutemus teisės aktai draudžia stabdyti automobilius policijos ženklais nepaženklintu automobiliu.
Greičio mėgėjams per metus skirtų baudų suma turbūt jau smarkiai viršijo paties automobilio kainą, tačiau pareigūnai mano, kad dar svarbiau – prevencinis „Škoda“ poveikis.
Įdomybės – pravėrus dureles
Žvelgiant iš išorės pareigūnų „Škoda Octavia Scout“ – visiškai nekrintanti į akis transporto priemonė. Keturiais ratais varomų „Škoda“ automobilių šalies keliuose nėra daug, tačiau ją labai sunku atskirti nuo paprastos „Škoda Octavia“.
Galbūt didesnį išskirtinumą lemia balta kėbulo spalva, mat dauguma pirkėjų jos nemėgsta. Gerokai įdomiau automobilio viduje. Priekinėje ir galinėje dalyje pritvirtinta filmavimo įranga.
Ties prietaisų skydelio viduriu įrengtas ekranas, kuriame pareigūnai mato stebimų automobilių greitį. Jeigu kyla abejonių, visada galima peržiūrėti įrašą, tačiau dažniausiai vairuotojai net nebando ginčytis ir pripažįsta pažeidimą.
Įranga rodo ir „Škoda“ greitį. Taip iš pažeidėjų atimamas argumentas, esą pernelyg lėtai važiuodami pareigūnai provokuoja atlikti draudžiamus manevrus kelyje.
Užfiksavus pažeidėją įjungiami paslėpti šviesos ir garso signalai, gaudynės greitai baigiasi. Automobilyje veikia visa įranga, skirta pažeidimo protokolui surašyti.
Įdiegta kompiuterizuota sistema, todėl rašiklis reikalingas tik parašui suraityti. Procedūra užtrunka vos 10–15 minučių ir vairuotojas vėl gali tęsti kelionę.
Taikinį pastebi iš toli
Greičio matavimo įranga „Stalker Dual SL“ gali užfiksuoti net už pusės kilometro esančios transporto priemonės greitį, tačiau prietaiso galimybėms įtakos turi ir reljefas.
Dažniau taikinys būna už 200–300 metrų, tačiau ir per tokį atstumą pastebėti policijos ženklais nepažymėtą automobilį vairuotojui nėra jokių galimybių.
Jeigu transporto priemonės greitis neviršija 100 kilometrų per valandą, paklaida yra 3 kilometrai per valandą. Kai greitis didesnis, skaičiuojama 3 proc. paklaida.
Ne visuose keliuose „Škoda“ tinkama naudoti ir pateisina lūkesčius. Jeigu abiem kryptimis yra po kelias eismo juostas ir didelis transporto srautas, gali kilti sunkumų išskirti greičio mėgėjo transporto priemonę.
„Faros“ užfiksuoti skaičiai keldavo abejonių
Kelių policijos pareigūnai turi išsaugoję vadinamąją „farą“, kuri buvo naudojama transporto priemonių greičiui matuoti prieš 40 metų.
Tuo metu šalies keliuose buvo labai daug motociklų, jų vairuotojai dažniausiai ir viršydavo leistiną greitį.
Patys pareigūnai smarkiai abejojo, ar šių prietaisų užfiksuoti skaičiai atitinka tikrovę, tačiau tikslesnių neturėjo.
Kiekvienam rajonui buvo skirta vos po vieną tokį matuoklį, tačiau tiek transporto srautas, tiek greičiai tuo metu buvo gerokai mažesni.
Eismasgrečio matuokliai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.