„Bauda, skirta „Volkswagen Group Polska“, viršija 120 mln. zlotų ... ir tai yra didžiausia bauda, kurią UOKiK kada nors yra skyrusi už vartotojų teisių pažeidimą“, – trečiadienį paskelbė reguliavimo institucija.
„Volkswagen“ manipuliavo išmetamųjų dujų kiekių rodikliais ir klaidino vartotojus, tvirtindama, kad jos transporto priemonės tausoja aplinką“, – pažymima tarnybos pranešime.
„Volkswagen Group Polska“ savo ruožtu atmetė atsakomybę už šį skandalą, kuris gerokai pakenkė Vokietijos grupės reputacijai ir jai jau atsiėjo daugiau kaip 30 mlrd. eurų, kuriuos teko skirti automobilių išpirkimui, baudoms ir kompensacijoms.
Skandalas kilo 2015 metų rudenį, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.
„Taip buvo elgiamasi aštuonerius metus (2008–2016 metais). Kol buvo atliekamas tyrimas, grupė taip ir nepateikė pasiūlymų, kaip šį klausimą būtų galima išspręsti taikiai“, – pareiškė UOKiK pirmininkas Marekas Niechcialas, cituojamas pranešime, kuris buvo paskelbtas tarnybos svetainėje.
„Volkswagen Polska“ savo ruožtu pareiškė nematanti „jokio teisinio pagrindo UOKiK skirtai baudai“.
„Mūsų nuomone, UOKiK pirmininkas šią procedūrą pradėjo nusitaikęs ne į tą bendrovę – „Volkswagen Group Polska“ tėra transporto priemonių importuotoja, nežinojusi apie variklių EA189 problemą dėl išmetamų azoto oksido kiekių“, – pareiškė „Volkswagen“ patronuojamoji įmonė.