Atkirto dėl žaliųjų lentelių pasipiktinusioms savivaldybėms – pačios pasielgė kaip studentai

2020 m. sausio 7 d. 10:51
Dalius Santockis, automatikos inžinierius
Lietuvoje pastarosiomis dienomis verda diskusijos dėl lentelių su žaliomis rodyklėmis, kurios dingo iš gatvių sausio 1 d. Vairuotojų reakcijas dar galima suprasti, bet savivaldybių priekaištai yra mažių mažiausiai nekorektiški. 
Daugiau nuotraukų (3)
2014 m. spalį buvo paskelbta, kad lentelių su žaliomis rodyklėmis neliks nuo 2020 m. Terminas nustatytas, kad savivaldybės per 5 metus įgyvendintų alternatyvius sprendimus, kurie pakeistų lenteles. Per tą laiką savivaldybės rekonstravo dalį sankryžų. Kai kur numatytos papildomos sekcijos, kai kur – atskiri dešiniojo posūkio šviesoforai. Bet absoliučioje daugumoje sankryžų iki 2019 m. ir toliau liko kaboti lentelės su žaliomis rodyklėmis.
Vilniuje prieš porą metų nuimta dalis lentelių su žaliomis rodyklėmis. Atrodė, darbai pajudės ir bus analizuojama situacija likusiose sankryžose su žaliomis rodyklėmis. Deja, viskas tuo ir baigėsi. Per tą laiką rekonstruota dalis sankryžų, tad dalis lentelių tiesiog nuimtos automatiškai po rekonstrukcijų.
Vienas geriausių pavyzdžių – Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryžoje atskirų šviesoforų į dešinę įrengimas atvažiavus nuo tunelio. Nuėmus lenteles, situacija akivaizdžiai pagerėjo, nes dabar į dešinę galima sukti visuomet, jei tik nėra pėsčiųjų. Ir nebereikia sustoti prieš „Stop“ liniją, kaip būdavo esant lentelei.
Tačiau absoliuti dauguma Vilniaus sankryžų liko kaip buvę. 2019 m. birželio mėnesį, likus pusei metų iki lentelių nuėmimo, paskelbiamas šviesoforų modernizavimo konkursas, kuriame be kita ko numatyta įrengti 18 papildomų sekcijų į dešinę ir 3 dešiniojo posūkio šviesoforus. Konkursas dėl kažkokių priežasčių neįvyksta. Skelbiami du nauji konkursai, padalinus pirmąjį konkursą į dvi dalis 2019 m. rugsėjo ir spalio mėnesį. Lieka trys mėnesiai iki lentelių nuėmimo.
Klaipėda metų bėgyje nusprendžia atlikti 8 sankryžų analizę, kuo pakeisti lenteles šiose sankryžose. Analizės atlikimo terminas – 2020 m. I ketvirtis, kai lentelės jau seniai turi būti nuimtos. Kyla klausimas, ar analizė tikrai buvo reikalinga tik 8 sankryžoms?
Kaunas metų pradžioje „tempais“ neatsiliko nuo sostinės ir uostamiesčio, bet liepą, Susisiekimo ministerijai paskelbus atnaujintas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, kuriose nuo lapkričio 1 d. numatyta leisti įrengti šviesoforus su papildomomis sekcijomis, kurių pagrindinis žalias signalas be rodyklių, ėmė skubos tvarka analizuoti, kur šias sekcijas bus galima įrengti.
Atrinkta 19 sankryžų ir numatyta 31 papildoma sekcija. Imta nuosekliai šias sekcijas įrengti. Per pastaruosius du mėnesius pavyko šias papildomas sekcijas įjungti ir kauniečiai šiuo metu šiose sankryžose gali sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, kai įsijungia papildoma sekcija į dešinę. Kaunas pagal naujas papildomas sekcijas šiuo metu yra lyderis Lietuvoje.
Šiuo metu jau veikia 32 papildomos sekcijos. Artimiausiu metu bus įjungtos dar keturios naujos papildomos sekcijos, tad jų iš viso mieste greitai bus net 36. Ir darbai bus tęsiami toliau. O Jurbarko – Brastos g. sankryžoje nuėmus lentelę su žalia rodykle dešiniajam posūkiui panaikintas šviesoforas ir įrengta trikampė salelė su kelio ženklu „Duoti kelią“.
Grįžkime prie Vilniaus. Sausio 3 d. įjungta 10 papildomų sekcijų į dešinę. Net 7 iš jų turi juodas rodykles pagrindiniuose žaliuose signaluose, nors Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės leidžia neįrengti juodų rodyklių žaliuose signaluose t. y. šiose sankryžose nebegalima sukti į dešinę degant žaliam pagrindiniam signalui kartu su pėsčiaisiais.
Tik 2 sankryžose 2 papildomos sekcijos (Ateities – Baltupio ir Geležinio Vilko – Mokslininkų, nuo Bajorų pusės) pagrindiniai žali signalai yra be rodyklių, tad galima sukti į dešinę degant žaliam signalui, kai išjungta papildoma sekcija. Kad draudimas sukti į dešinę kartu pėsčiaisiais sumažina pralaidumą, parodė Žirnių – Liepkalnio g. – Minsko pl. sankryžos pavyzdys. Įrengus papildomą sekciją į dešinę iš Liepkalnio g., pagrindiniame žaliame signale įrengta juoda rodyklė „tiesiai“. Nusidriekė spūstys. Tačiau sprendimas buvo rastas – rodyklė „tiesiai“ pakeista į rodykles „tiesiai ir į dešinę“.
Nedegant papildomai sekcijai, bet degant žaliam signalui, galima sukti į dešinę praleidus pėsčiuosius. Tad kyla klausimas, ar ir tose sankryžose, kuriose pagrindiniai žali signalai yra su juodomis rodyklėmis (pvz. Laisvės pr. – Viršuliškių g.), nereikėtų pakeisti rodykles ir leisti sukti į dešinę kartu su pėsčiaisiais, o ne tik degant papildomai sekcijai?
Klaipėda, nesulaukusi analizės, savo jėgomis įsirengė 7 papildomas sekcijas. Degant žaliam signalui, kai papildoma sekcija išjungta, leidžiama sukti į dešinę praleidus pėsčiuosius.
Reziume? 5 metus nieko arba mažai ką dariusios ir paskutinėmis dienomis kaip studentai ėmę kažką daryti savivaldybės dabar puola vykdomosios valdžios institucijas, kad būtų panaikintas sprendimas pašalinti lenteles su žaliomis rodyklėmis, nežiūrint į tai, kad šis sprendimas jau įsigaliojo. Lyg iš letargo miego prabudę merai, prieš tai nematę savo komandų blogo darbo, ėmėsi neva ginti miestiečių interesus (artėja rinkimai – atsiranda „gelbėtojai“). Vilniaus vicemeras per dvi pirmąsias sausio dienas ištyrė, kad eismo saugumas pašalinus lenteles nė kiek nepagerėjo, bet užtat sumažėjo pralaidumas.
Ponai, labai norisi paklausti, ar nenorite nukreipti dėmesio nuo savo neveiklumo rezultatų? Gal laikas nustoti dumti akis, susiimti ir pagaliau atlikti tai, ko nesugebėjote per 5 pastaruosius metus?
žalia rodyklėSausio 1-oji^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.