Komitetas taip pat pritarė „valstiečio“ Viktoro Rinkevičiaus siūlymui nuo mokesčio atleisti istorinių, prieš 30 metų ar anksčiau pagamintų mašinų savininkus.
Aplinkos ministerijos kanclerio Armino Mockevičiaus teigimu, tokių automobilių Lietuvoje gali būti iki 3 tūkstančių. Jis taip pat nurodė, kad šalyse, kuriose transporto priemonės atleidžiamos nuo taršos mokesčių, nustatyta, kiek laiko per metus jais galima važiuoti.
Komiteto narys Algirdas Butkevičius teigė nepritariąs tokiai išimčiai, nes daugelis senovinių automobilių „generuoja pajamas“, pavyzdžiui, veža vestuvininkus.
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektą Seimas svarstys šį penktadienį, iš anksto nenumatytame posėdyje.
Mokestis, priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, siektų nuo 13,5 iki 540 eurų. BFK pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas teigė, kad naujas mokestis valstybės biudžetą papildytų apie 19-20 mln. eurų.
Jeigu Seimas pritartų, mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį.
Taršių automobilių apmokestinimui yra nepritarę Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai, o Aplinkos apsaugos komitetas iš esmės pritarė, bet apsispręsti, kas jį mokėtų ir kada, paliko BFK.
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį teigė, kad Seime svarstomi visiškai nauji mokesčiai turėtų įsigalioti tik po pereinamojo laikotarpio.