Taksi automobiliams važiuoti A juosta vėl leidžiama, nes atlikus tyrimą paaiškėjo, jog jų judėjimas ryškios įtakos viešojo transporto greičiui nedaro.
„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu būtų kuo greitesnės ir patogesnės, o miestiečiai tai pastebi – keleivių srautai auga.
Atnaujinant autobusų ir troleibusų parką taip pat galvojame ir apie būdus, kurie padėtų trumpinti pačios kelionės trukmę. A juostų plėtrai ir pažeidėjų kontrolei skirsime ypatingą dėmesį. Ukmergės gatvės pilotinio projekto rezultatai parodė, kad einame teisinga linkme“, – sako Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas.
Spalio mėn. dalyje Ukmergės gatvės įrengti borteliai, kurie atskyrė A juostą ir apribojo potencialių pažeidėjų patekimą į ją, taip pat uždraustas 4+, taksi automobilių judėjimas.
Lapkričio pradžioje dvi savaites darbo dienomis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ stebėjo atkarpą nuo I. Šeiniaus iki Saltoniškių stotelių – fiksavo viešojo transporto greičio pokyčius, taip pat ir pažeidėjus. Viešojo transporto juostos atskyrimas pažeidėjų skaičių padėjo sumažinti bene dvigubai.
Atkarpose, kuriose fizinio atskyrimo nėra, per vieną rytinio piko valandą buvo užfiksuota 313 pažeidėjų. Įrengus bortelius ir judėti Ukmergės gatvės dalyje leidžiant viešajam transportui, elektromobiliams ir taksi, vidutinis pažeidėjų skaičius buvo 171.
„Rytinio piko metu atkarpoje nuo Igno Šeiniaus iki Šeškinės poliklinika stotelės viešojo transporto greitis padidėjo iki 18 proc., nuo Šeškinės poliklinika iki Ukmergės stotelės – iki 24 proc., o nuo Ukmergės iki stotelės Šeškinė – net iki 30 procentų.
Kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve centro kryptimi keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, kuriems kelionės jau tapo greitesnės – skaičiuojame, kad rytinio piko metu kasdien per darbo dieną sutaupysime iki 180 keleivių valandų.
Šiuo metu mieste yra 36 kilometrai A juostų, jų tinklą planuojama praplėsti. Keleivių apklausos rodo, jog būtent kelionės greitis yra vienas tų faktorių, kurie skatina miestiečius rinktis viešąjį transportą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Šiuo metu Vilniaus mieste pažeidimus viešojo transporto juostose fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei didžiojoje dalyje troleibusų ir autobusų įrengti vaizdo registratoriai ir vaizdo kameros, kurių skaičių kitąmet planuojama plėsti.
Taip pat prisideda ir policijos pareigūnai, kurie organizuoja reidus ir kontroliuoja važiavimą A juostomis. Kitąmet kontrolei planuojama pasitelkti ir naujus greičio matuoklius, kurie padės dar efektyviau nustatyti viešojo transporto juostomis važiuojančius pažeidėjus.
Viešojo transporto eismo juostos Vilniuje įrengiamos įvertinant keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat įtaką automobilių greičiui ir bendram eismo judėjimui bei pralaidumui.
Per 2020-2021 m. A juostas preliminariai planuojama įrengti T. Narbuto, Kalvarijų, Ozo, Kareivių gatvėse. Taip pat bus vertinamos ir kitos gatvės, kuriose galėtų atsirasti viešojo transporto juostos arba stiprėti jų kontrolė siekiant didinti viešojo transporto greitį.
Primenama, jog mieste yra kelių kategorijų A juostos. Vienomis be viešojo transporto gali važiuoti elektromobiliai, taksi ir 4+ automobiliai, kitomis – viešasis transportas, elektromobiliai ir taksi. Vairuotojų prašoma stebėti kelio ženklus, ženklinimą ir laikytis kelių eismo taisyklių.