„Šie ženklai buvo numatyti Žemaičių gatvės rekonstrukcijos projekte, miesto administracija neprieštaravo, kad jie būtų“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, jeigu naujovė pasiteisins, panašūs ženklai galėtų atsirasti ir kitose miesto gatvėse, pirma įvertinus visas aplinkybes.
Sumažino leistiną greitį
Kita žinia vairuotojams yra prastesnė – didžiausias leistinas greitis Žemaičių gatvėje sumažintas iki 30 kilometrų per valandą. Kodėl prireikė tokių apribojimų?
„Sprendimą lėmė kelios priežastys: Žemaičių gatvėje yra staigus nusileidimas į V.Putvinskio gatvę, taip pat stati įkalnė, perėja įkalnėje, aštrūs posūkiai.
Tie ženklai – papildomos saugumo priemonės“, – kalbėjo M.Matusevičius.
Pasak jo, būta atvejų, kai dėl nesaugaus greičio ties posūkiu į V.Putvinskio gatvę automobiliai užlėkdavo ant šaligatvio.
Prieš metus Kauno gatvėse atsirado daugybę kalbų sukėlusi naujovė – balti rombai. Jie turėtų perspėti vairuotojus, kad artėjama prie pėsčiųjų perėjos.
Įrodė naudą kritikams
Naujovė buvo įvertinta prieštaringai, mat toks gatvės ženklinimas nenumatytas Kelių eismo taisyklėse ir gali net klaidinti vairuotojus – rombas primena pagrindinį kelią nurodantį kelio ženklą.
Kauno savivaldybės administracija kritikams įrodė, kad rombai gerokai sumažino nelaimių pėsčiųjų perėjose skaičių. Jie išliko Kauno gatvėse.
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis prisipažino šią pėsčiųjų apsaugos priemonę nusižiūrėjęs Japonijoje.