Bjaurus juodų dūmų šleifas vairuotojui priminė, kodėl iš tiesų reikia įvesti taršos mokestį

2019 m. lapkričio 20 d. 18:37
Automobilių taršos mokestis virto transporto priemonių pirmosios registracijos mokesčiu, tačiau jo įstatymo projektas toliau stringa Seime. Tuo metu šalies keliuose toliau nekontroliuojami aplinką teršia visi, kas tik nesibodi.
Daugiau nuotraukų (1)
Lrytas.lt skaitytojas Aurimas sostinės Ozo gatvėje užfiksavo vairuotoją, kuriam visiškai nerūpėjo jo transporto priemonės poveikis aplinkai.
Už taršą turi mokėti
Vos pajudėjęs iš sankryžos baltas „Volkswagen Caddy“ automobilis paskleidė didžiulį juodų dūmų debesį. Kadangi furgonui reikėjo kilti į kalną, tamsi užsklanda taip ir nepasiskleidė.
Aurimas pažymėjo, kad dėl tokių vairuotojų taršos mokestis yra tiesiog būtinas. 
Ir tokiems seniems automobiliams jis, anot vairuotojo, turėtų būti didesnis nei buvo nurodyta paskutiniajame siūlyme Seime.
„Už tokius automobilius reikėtų mokėti didžiulius pinigus. Ir ne registruojant, o kiekvieną kartą atvažiavus atlikti techninės apžiūros. 
Gal tada žmonės susimąstytų ir nevažinėtų su senais laužais“, – svarstė jis. 
Suma būtų simbolinė
Antrosios kartos „Volkswagen Caddy“ buvo gaminamas iki 2004 metų. 
Lietuviškame transporto priemonių registre tokio seno automobilio emisijos rodiklių nebus, o skaičiuojant pagal formulę CO2 emisija siekia vos 122 g/km.
Tai reiškia, kad pagal valstiečių Valiaus Ąžuolo ir Agnės Širinskienės pasiūlytą Motorinių transporto priemonių pirmosios registracijos mokestį, įsigyjant tokį automobilį papildomai reikėtų sumokėti vos 40 eurų.
Ekonomikos komitetas lapkričio 20 dieną nutarė nesvarstyti šio įstatymo projekto.
Bus laukiama Europos teisės departamento išvadų dėl laisvo prekių judėjimo galima apribojimo.
Gali suveikti priešingai
Automobilių rinkos ekspertai ir įstatymo projektui nepritariantys Seimo nariai pastebi, kad siūlomas mokestis nepaskatins vartotojų rinktis ekologiškesnius automobilius ir nesumažins aplinkos taršos. 
Netgi baiminamasi, kad tai turės priešingą efektą – vengdami mokesčio už įvežamus automobilius vartotojai rinksis senesnes mašinas, kurios jau anksčiau buvo registruotos šalyje. 
Skelbimų portalo autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis mano, kad dabar siūlomas mokestis turėtų būti vadinamas tiesiog importo mokesčiu.
Anot jo, taip būtų paprasčiau, nes jis taikomas tik tiems automobiliams, kurie įvežami į šalį. 
Visgi ekspertas negali suprasti, kodėl tuomet registracijos mokesčio dydį nusako automobilio CO2 emisija. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.