Kaune – galimybė susipažinti su miestui artimos technikos istorija

2019 m. lapkričio 7 d. 16:37
Kauno transporto istorija yra bene įdomiausia Lietuvoje – tarpukariu laikinojoje sostinėje automobilizacija plito greičiau nei bet kuriame kitame šalies mieste. Pirmieji automobilių prekeiviai, autobusai, šviesoforai – Kaunas buvo šių dalykų pradininkas. 
Daugiau nuotraukų (3)
Įvairius faktus apie šio miesto transporto istoriją bei išskirtines transporto priemones, tarp kurių yra ir Steponui Dariui priklausęs motociklas, galima išvysti iki lapkričio 17 dienos vykstančioje parodoje Kauno „Akropolio“ renginių aikštėje. 
Savaitgaliais 15–17 val. ekspoziciją lankytojai galės apžiūrėti lydimi profesionalaus gido. 
Automobilizmo eros pradžia
1918 metų vasario 16 dieną Lietuvai paskelbus nepriklausomybę, viena pirmųjų įsteigtų ministerijų buvo būtent Susisiekimo – signatarai suvokė, kad transportas yra ypatingai svarbus visos šalies raidai ir šiai sričiai reikia skirti didelį dėmesį. 
Nepraėjus nė metams ministerija buvo perkelta į Kauną.
Iki pat Antrojo pasaulinio karo Kaune važinėjo apie du trečdaliai visų šalies transporto priemonių. Pirmasis šviesoforas taip pat atsirado Kaune, prie Karaliaus Mindaugo prospekto esančios gaisrinės. 
Tarpukariu itin sparčiai vystėsi šalies transporto sistema – buvo tiesiami nauji keliai, miestuose ir tarp jų pradėjo kursuoti įvairios transporto priemonės. 
Lietuvos automobilizmo judėjimui ypač didelį postūmį padarė 1920 metais Kaune įkurta Amerikos lietuvių bendrovė „Amlit“, į Lietuvą importavusi „Ford“ automobilius ir „Fordson“ traktorius.
Parodos lankytojai gali ne tik plačiau susipažinti su įvairiais faktais apie Kauno transporto istoriją, bet ir apžiūrėti išskirtinius automobilius bei motociklus. 
Ekspozicijoje bus demonstruojamos 1918–1990 metais pagamintos įvairios su Kaunu susijusios transporto priemonės.
Įvairių gamintojų technika
Pavyzdžiui, vienas eksponatų – visų šiuolaikinių automobilių proseneliu vadinamas 1922 metais pagamintas „Dodge Brothers 30“. 
Būtent šis automobilis yra laikomas šių dienų automobilizmo pradininku ir didžia dalimi viską sustatęs į savas vietas – variklio paleidimas iš vairuotojo darbo vietos, trys pedalai, vairas kairėje, pavarų jungimas dešine ranka ir t.t. 
Lankytojai gali išvysti 1938 metais pagamintą reprezentacinį sedaną „Opel Super 6“ – tai vos kelis metus gamintas šešių cilindrų variklį turintis automobilis, pasiekiantis net 115 km/val. greitį. 
Visi taip pat turės puikią progą palyginti, nuo kokio automobilio atsispiriant buvo kuriamas vyresnės kartos atstovams puikiai žinomas „Moskvich 400“ modelis. 
Prisiminimus kai kuriems sužadins tokios transporto priemonės kaip ZAZ 965, liaudyje dar vadintas „Kupriuku“, svajonių svajonė – GAZ 21, o taip pat VAZ 2109. 
Vos prieš porą dešimtmečių šalies keliuose tokie modeliai buvo pastebimi kiekvienoje gatvėje, o šiandien tokį išvysti nėra paprasta. 
Demonstruos ir motociklus
Įspūdinga yra ne tik automobilių, bet ir motociklų ekspozicija. 
Vienas jų turi ypatingą istoriją – priklausė vienam žymiausių Lietuvos lakūnų Steponui Dariui. Tai britiškas 1925 metais pagamintas „Douglas CW 2 3/4 hp“ su dviejų cilindrų opoziciniu varikliu. 
Mažai kas žino, kad Amerikos lietuvis buvo aistringas motociklininkas, suorganizavęs pirmąsias daugiadienes lenktynes „Aplink Lietuvą“. 
Jis taip pat vienas pirmųjų mūsų šalyje turėjo automobilį – „Ford Model T“, tačiau šio istorija nežinoma. Istorinio transporto ekspoziciją visuomenei pristato asociacija „Retromobile“.
Paroda^InstantKaunas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.