Tuo įsitikino kelionę aplink Indijos pusiasalį pradėjęs Karolis Mieliauskas, pirmąją dieną iš Goa į Mangalūrą važiavęs net 13 valandų.
Kilometrai įveikiami lėčiau
Šių metų pradžioje lietuvis nuotykių ieškotojas pirmasis motociklu nuvažiavo į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Oimiakoną.
Dabar Indijoje žiūrėdamas į savo vairuojamo „Royal Enfield“ motociklo prietaisų skydelyje esantį termometrą jis juokiasi, kad pateko į vieną karščiausių apgyvendintų vietų pasaulyje.
Saulėkaitoje skaičiai rodo ir 48 laipsnių karštį. Ant motociklo balno pirmąją kelionės dieną teko praleisti 13 valandų, o susuktų kilometrų skaičius toli gražu nedžiugino.
„Per dieną aš esu įpratęs nuvažiuoti po 1000 ir daugiau kilometrų. Ir tam pakanka šviesaus paros meto. Nemėgstu važiuoti tamsoje.
O čia – teko. Ir per 13 valandų gana intensyvaus važiavimo be ilgesnių sustojimų įveikėme vos 350 kilometrų“, – pirmosios dienos po Indiją statistika pasidalino Karolis Mieliauskas.
Dešimtis tūkstančių kilometrų važiuoti pratusiam motociklininkui kelionė per Indiją žiūrint vien į grafiką turėjo pasirodyti it lengvas atostogų pasivažinėjimas.
3000 kilometrų per devynias dienas – toks kelionės Indijoje planas.
Tačiau kartu su juo keliaujantis indas Deepakas Kamathas jį ir bendražygį airį Deckanas McEvoy'us dar prieš kelionę perspėjo, kad laiko atsipalaiduoti čia nebus daug.
Priežastis – chaosas keliuose.
Vairuoja kūrybiškai
„Dažnu atveju nesuprasdavau, ar važiavome magistrale ar paprastu keliu. Atrodo, yra platus kelias su skiriamąja juosta, tačiau tavo puse iš niekur nieko parvažiuoja srautas priešinga kryptimi.
Nėra jokių įspėjamųjų ženklų, keliuose – nemenkas chaosas. Tačiau jis organiškas. Kaip patys indai sako, kad čia galioja kūrybiškas vairavimas.
Labai daug signalų garsų, tačiau jie naudojami pasakyti kitiems dalyviams apie savo buvimą aplink juos, ilgainiui jau atskiri, kuris garso signalas yra skirtas tau ir visi kažkaip juda“, – įspūdžius pasakojo K. Mieliauskas.
Kastų sistema gaji ne tik Indijos visuomenėje, bet ir keliuose.
Viduriu kelio važiuoja didžiausios transporto priemonės – sunkvežimiai ir autobusai. O į šonus jos mažėja. Toliau lengvieji automobiliai, tuk-tukai, motociklai, o šalikelėmis vaikšto pėstieji.
Pasak lietuvio, didžiausia kliūtis Indijos keliuose – karvės.
Jos čia neliečiamos, vaikšto kur nori, kaip nori, ir tiek išlepusios, kad nereaguoja į jokius signalus, niekada nesitraukia. Tiesiog gyvena sau patogų gyvenimą.
Negreitas, be patogus
Eismo ir apskritai sumaišties bei judėjimo ten tiek daug, kad motociklo spidometras retai kyla aukščiau 60 km/val. žymos.
Ir tokiems gana duobėtiems keliams su chaotišku eismu indiškas motociklas britišku vardu labai tinka.
„Čia pajaučiau, kad tai labai indiškas motociklas. Jo pakaba labai minkšta ir leidžia patogiai važiuoti per visus kelio nelygumus, neleidžia išvargti.
Maksimalus greitis gal ir nėra didelis, bet kad čia ir nėra kur jo panaudoti. Man tai dabar labai patinka.
Motociklas klasikinis, bet turi visas saugumo sistemas ir yra tiesiog smagus“, – apie dabar vairuojamą „Royal Enfield Himalayan“ kalbėjo lietuvių keliautojas.
Tai – bene pigiausias „Enduro“ klasės motociklas rinkoje. Lietuviškame prekybos salone jis kainuoja mažiau nei 5 tūkst. eurų.