1000 kilometrų per dieną nuvažiuoti pratusiam keliautojui 3000 kilometrų maršrutas per pusantros savaitės gali pasirodyti it atostogos, indai tikina, kad lengva nebus.
300 kilometrų tampa iššūkiu
Mumbajus, Naujasis Delis, aukščiausi pasaulyje Himalajų kalnai. Tai populiariausi turistų maršrutai Indijoje.
Tačiau lietuvis K. Mieliauskas važiuos kitu, mažiau pažintu maršrutu per pietinę Indijos dalį.
Startavęs Goa valstijoje važiuos Indijos vandenyno vakarų pakrante į piečiausią Indijos pusiasalio dalį, ir apsisukęs rytine puse kils į viršų.
Nors maršrutas su visais nusukimais į didmiesčius Karoliui įprastais masteliais nėra didelis – vos 3 tūkst. kilometrų, kuriems įveikti skirtos net 9 dienos, kartu su juo važiuosiantys indai patikino, kad lengva nebus.
„Aš įpratęs motociklu važiuoti po 1000 kilometrų per dieną, o dabar išeis vos 300. Esu ne kartą buvęs Indijoje ir žinau, kad ten ir norėdamas nuvažiuoti 200 kilometrų gali užtrukti visą dieną.
Nors važiuosime pietine dalimi, bus ir čia kalnų, bus daug indiško chaoso keliuose, dar daugiau karščio ir viskas kitaip.
Tai yra įdomu, mane domina pats chaosas, kiek jis organiškas. Kelionės metu perduosiu savo įspūdžius“, – sakė Karolis Mieliauskas.
Indija – antra didžiausia šalis pasaulyje pagal gyventojų skaičių. Ten gyvena 1,3 milijardo žmonių ir 90 proc. indų keliauja keliais. Geležinkeliais, lėktuvais ar laivais juda tik maža dalis.
Eismas šalyje chaotiškas ir pavojingas. Kasmet Indijos keliuose žūsta beveik pusė milijono gyventojų. O pavojingiausia važiuoti pripažinta Goa valstija, kur ir prasidės Karolio kelionė.
Nauja kompanija ir indų susidomėjimas
Šį kartą nuotykių ieškotojas važiuos ne vienas. Vienas paskui kitą riedės trys „Royal Enfield“ motociklai, o su Lietuviu keliaus vietinis motociklininkas Deepakas Kamathas ir airių keliautojas Deckanas McEvoy'us.
Karolis prisipažįsta, kad jis gavo kvietimą važiuoti per Indiją, nes milžinišką vietinę motociklininkų bendruomenę sudomino lietuvio įveikti iššūkiai.
„Šį kartą važiuosime trise. Su manimi lėks taip pat labai patyrę ir daug pasiekę keliautojai.
Lankysime motociklininkų bendruomenes, kurios ten turi po dešimtis tūkstančių narių, man motociklai Indijoje yra populiariausia transporto priemonė.
Indams įdomu, kaip aš važiuoju po 1 000 km per dieną, kaip važiuoju šaltyje, tad teks apie tai papasakoti.
Man tai labai svarbu, ir džiaugiuosi, kad aš tokiu sau mėgstamu būdu galiu garsinti Lietuvą“, – sakė K. Mieliauskas.
Motociklai su istorija
Lietuvis kelionei po Indiją „Royal Enfield“ motociklą pasirinko neatsitiktinai.
Jis šioje šalyje turi gilią istoriją.
Indai po Antrojo pasaulinio karo nusipirko iš britų licenciją gaminti paprastus, nepretenzingus ir patikimus „Royal Enfield“ motociklus. Europoje motociklizmo banga išpopuliarėjus automobiliams labai greitai nuslūgo, daug markių žlugo.
Tačiau indai išsaugojo vieną seniausių, 1901 metais įkurtų motociklų markių. Ten jie labai populiarūs, per metus „Royal Enfield“ trijose gamyklose pagamina beveik 850 tūkst. motociklų.
2015 metais indai įsigijo Anglijos inžinierių bendrovę ir kaip reikiant atnaujino savo gamą pristatydami modernius, tačiau klasikinę išvaizdą išlaikiusius motociklus.
Juos pradėjo eksportuoti ir į Europą.