CO2 ribinės vertės, nuo kurių bus mokamas automobilių taršos mokestis, nepasikeitė.
Projekte ir toliau įrašyta, kad už lengvuosius automobilius su dyzeliniais varikliais taršos mokestį reikės mokėti, jei išmetamas CO2 kiekis viršys 115 g/km.
Benziniu ir dujomis varomoms mašinoms ši riba siekia 130 g/km.
Aplinkos ministerija skelbia, kad prieš įstatymo projektui keliaujant į Seimą tik ištaisė technines klaidas paliktas ankstesniame variante.
„Pirminiame projekte buvo įsivėlusi techninė klaida – ten neproporcingai didėjo mokestis. Tai dabar ta techninė klaida yra ištaisyta ir yra proporcija“, – BNS sakė aplinkos ministro atstovas Justas Jaskonis.
Pirminis įstatymo projektas sulaukė kritikos dėl neproporcingo dalies mokesčio didėjimo. Patikslintame projekte mokestis, augant išmetamam CO2 kiekiui, augs proporcingiau.
Už populiarius dyzelius – mažesnis
Bene geriausia žinia svarstantiems apie dyzelinio automobilio pirkimą – buvo sumažintos taršos mokesčio sumos CO2 emisijos diapazonui, į kurį patenka absoliuti daugumą tokių mašinų.
Už dyzelinę transporto priemonę, kurios emisija viršija 140 gramų reikės mokėti ne 170 eurų, kaip buvo siūlyta, o 140.
Jei tarša – didesnė nei 170 gramų, mokestis sumažintas dar daugiau: nuo 320 iki 260 eurų.
Po perskaičiavimo padidėjo tik mokesčiai už itin taršius dyzelinius automobilius.
40 eurų pridėta visame diapazone nuo 311 iki 350 g/km.
Visgi maksimalus skiriamas taršos mokestis dyzeliams už didesnį nei 350 g/km CO2 buvo sumažintas nuo 1400 iki 1280 eurų.
Kliuvo ir taršiems benzininiams
Perskaičiuoti buvo ir mokesčiai už benzininius ir dujomis varomus automobilius.
CO2 emisijai viršijant 150 g/km už benzininio automobilio registravimą reikės mokėti ne 85, o 70 eurų, už varomo dujomis – 63 vietoje 77.
Aplinkos ministerijos šiems mažiau taršiais laikomiems automobiliams taršos mokestį sumažino diapazone iki 250 g/km.
Tuo metu už didesnę taršą kiekvienoje kategorijoje benzininiams automobiliams nuo 260 g/km ir daugiau mokestis buvo padidintas 20 eurų, o varomiems dujomis – 8.
Mokesčiui praėjusią savaitę pritarė Vyriausybė.
Aplinkos ministras K. Mažeika teigė, kad taip siekiama pakeisti šalies transporto parko struktūrą, raginant žmones įsigyti mažiau taršius automobilius.