Autocar.co.uk skelbia, kad Transporto departamentas informaciją apie ruošiamą sistemą perdavė ministrams.
Pagal ją neseniai teisę vairuoti įgijusiems asmenims būtų numatoma daugiau apribojimų. Tikimasi, kad tai leis sumažinti avarijų skaičių Didžiosios Britanijos keliuose.
Gerins statistiką
Statistika liudija, kad vienas iš penkių vairuotojų, ką tik gavusių teisę valdyti transporto priemonę, pirmaisiais metais patenka į eismo įvykį.
Transporto departamento atstovai įsitikinę, kad uždraudus jiems išvažiuoti į kelius naktį, kai vairavimo sąlygos yra sudėtingesnės, tokių dėl patirties trūkumo kylančių avarijų būtų mažiau.
Taip pat siūloma įstatymuose nurodyti minimalią vairavimo mokymų trukmę ir netgi apriboti keleivių amžių.
Kol kas neskelbiama, kiek laiko pažymėjimą gavusiam vairuotojui būtų taikomi papildomi apribojimai.
Nusižiūrėjo iš kitur
Pagal šiuo metu Jungtinėje Karalystėje galiojančią tvarką naujiems vairuotojams teisės atimamos surinkus 6 baudos taškus, o visiems kitiems – už 12.
Šalies valdžia pavyzdį nusižiūrėjo nuo JAV, Naujosios Zelandijos, Australijos ir Švedijos.
Pavyzdžiui, Kalifornijoje būsimieji vairuotojai turi baigti 10 valandų vairavimo tamsiu paros metus kursą.
Taip pat kol nebaigia pirmųjų trijų mokymų pakopų kartu keleivio vietoje privalo važiuoti ne jaunesnis nei 25 metų amžiaus atsakinga asmuo.
Poveikį dar įvertins
Transporto departamento siūloma schema yra platesnio eismo saugumo veiksmų plano dalis. Šis projektas turėtų būti pristatytas dar liepos mėnesį.
Kelių saugumo ministras Michaelas Ellisas sakė, kad šiuo metu bandoma tiksliai įvertinti, kaip į etapus suskirstytų vairuotojų mokymų ir pažymėjimų skyrimo tvarka leistų jiems jaustis saugesniems ir pagerintų avarijoje sužeidžiamų ar žūstančių žmonių statistiką.
Vienas iš labiausiai pastebimų pakeitimų mokymuose buvo įvestas 2017 metais, kai egzamino metu buvo pradėta vertinti, kaip vairuotojas moka naudotis navigacija.