Pastarosios įmonės vadovai skelbia, kad tiriant įtarimų kolegoms sukėlusio policijos pareigūno veiklą daugiau nei pusę metų glaudžiai bendradarbiavo su teisėsauga ir padėjo atskleisti nusikalstamą veiką.
Mažina pasitikėjimą sistema
„Kauno techninės apžiūros centras“ direktoriaus Gintaro Ciegio teigimu, tokie dalykai visuomet kelia apmaudą, nes vieno kontrolieriaus elgesys meta šešėlį ne tik jų įmonei, bet ir visai techninės apžiūros sistemai.
Visgi jis pasidžiaugė, kad pastaraisiais metais daug dėmesio skyrė prevencinėms kovos su korupcija priemonėms, tobulino vidaus kokybės kontrolės sistemą, todėl pasiekė neprastų rezultatų.
„Kol vyksta ikiteisminis tyrimas dėl nutikimo Jonavos techninės apžiūros stotyje, negaliu atskleisti daugiau detalių.
Tačiau galiu patikinti, kad įtarimų dėl piktnaudžiavimo tarnyba ir kyšininkavimo sulaukęs mūsų darbuotojas lig šiol vilkėjo kontrolieriaus uniformą tik todėl, kad nenorėjome sutrukdyti pareigūnų tyrimo“, – teigia G. Ciegis.
Turėjo didelių trūkumų
Po ketvirtadienį, liepos 25-ąją, įvykusios abiejų nusikalstamos veikos bendrininkų sulaikymo penktadienį buvo pakartotinai patikrinti du automobiliai neteisėtai gavę teigiamas techninės apžiūros išvadas.
Paaiškėjo, kad abiem atvejais kontrolierius už kyšį sutiko nepastebėti saugiam eismui įtakos galinčius turėti didelius trūkumus. Automobiliai galėjo būti eksploatuojami tik juos pašalinus.
Tarp trūkumų buvo netgi oro pagalvių įrangos ir stabdžių sistemos gedimai.
„Į nusikalstamą veiką įsivėlęs mūsų įmonės darbuotojas po šios istorijos neabejotinai turės ieškoti kitos veiklos. Galima tik apgailestauti, kad jaunas žmogus taip susigadino savo reputaciją“, – pripažino G. Ciegis.
Siūlo patys vairuotojai
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis savo ruožtu sakė, kad nepaisant visų pastangų naikinti korupcijos apraiškas TA sistemoje, pokyčiai žmonių sąmonėje vyksta ne taip greitai.
„Pavasarį paskelbtame naujausiame „Lietuvos korupcijos žemėlapyje“ pateikiami duomenys leidžia pasidžiaugti, kad kyšininkavimo indeksai per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo nuo 0,88 iki 0,09.
Vien šiais metais iki liepos vidurio patys kontrolieriai oficialiai perspėjo ir padarė atitinkamus įrašus TAIS duomenų bazėje apie 1368 atvejus, kai automobilių šeimininkai bandė siūlyti neteisėtą atlygį už trūkumų ignoravimą.
Gerai ir tai, kad kinta ne tik kontrolierių, bet ir pačių transporto priemonių savininkų požiūris į techninius trūkumus, suvokiama kuo rizikuojama sėdant prie sunkiai valdomo automobilio vairo, todėl apgaulės mažėja“, – akcentuoja G. Šlėderis.