Nuomos kompanija tvirtino, kad „Toyota Corolla“ tikrai buvo apgadinta, tačiau nepateikė vaizdo įrašo, o nuotraukos be datų neatskleidžia, ar tai tas pats automobilis.
N. Paulauskienė sakė, kad iki šiol gyvenime ji su tokiais dalykais nebuvo susidūrusi. Nuomos kompanijos laiškas ją visiškai išmušė iš vėžių: pradėjo drebėti rankos ir kojos, nemiegojo visą naktį.
Moteriai dėl streso visai pašlijo sveikata. Ji baiminosi, kad tokių stiprių išgyvenimų pasekmės gali būti ilgalaikės.
„Darbe mane kolegos ramino, kad tai – normali nuomos kompanijų praktika.
Bet kaip aš galiu būti rami? Su tokiais dalykais niekada gyvenime nesusidūriau“, – išgyvenimais dalijosi N. Paulauskienė.
Maža kaina – apgaulinga
N. Paulauskienė šiuo metu gyvena Londone (Jungtinė Karalystė). Birželį grįžusi aplankyti gimtinėje likusių artimųjų internetu išsinuomojo automobilį kompanijoje „Panek“.
Džiaugėsi, kad paslaugos kaina nedidelė – tik 40 eurų, o mašiną galės pasiimti Vilniaus oro uoste.
Kadangi sostinės ji nepažinojo, paprašė automobilio, kuriame būtų navigacija, ir už tai sutiko mokėti papildomus 8 eurus bei mokesčius. Gavo apynaujį „Toyota Corolla“ sedaną.
Teko papildomai iš anksto sumokėti ir 15 eurų už automobilio plovimą, nes kompanija įspėjo, kad už grąžintą nešvarų pareikalautų 30 eurų.
Tačiau šios papildomos išlaidos moters nesutrikdė, nes apie tai ji sužinojo iš karto. Visos problemos prasidėjo vėliau.
N. Paulauskienė pasakojo, kad kompanija internete skelbė, jog dirba 24 val. per parą.
Vis dėlto birželio 18 dieną atskridusi į Vilnių po 22 val. ji turėjo mokėti papildomus 25 eurus už tai, kad automobilį pasiėmė ne darbo metu.
Patikino, kad viskas gerai
Moterį taip pat labai nustebino, kad automobilis buvo su lenkiškais registracijos dokumentais ir numeriais.
Ji paklausė, kodėl tokiu atveju skaičiuojamas lietuviškas PVM, tačiau aiškaus atsakymo taip ir neišgirdo.
N. Paulauskienė prisiminė, kad „Panek“ atstovams nepatiko tai, kad automobilio nuomos draudimą ji įsigijo dar Jungtinėje Karalystėje.
Netgi bandė reikalauti, kad jį nutrauktų ir įsigytų jų siūlomą.
„Tokiu atveju jie būtų rezervavę 700 eurų, o dabar pareiškė, kad trims savaitėms rezervuos 1400 eurų“, – kompanijos praktikos negalėjo suprasti moteris.
Grąžinusi automobilį N. Paulauskienė prašė, kad jis būtų prie jos ir apžiūrėtas. „Panek“ darbuotojas patikino, kad viskas gerai ir tikrinti nereikia.
Prašė gero įvertinimo
Ketvirtadienį, birželio 20–ąją, atidavusi automobilį ir grįžusi į Londoną moteris po trijų dienų sulaukė skambučio iš nuomos kompanijos padalinio vadovo Tomo Blėdžio.
Klientei jis pranešė, esą ji paliko nepilną degalų baką.
Moteris pasakojo, kad degalų įsipylė Elektrėnuose, nuvažiavo iki Valančiūnų gyvenvietės, o nuo ten – iki oro uosto.
Nuomos kompanijos atstovas pareiškė, kad reikės mokėti 50 eurų baudą ir dar 4 eurus už kiekvieną trūkstamą degalų litrą.
„Pradėjome dėl to ginčytis ir aš sulaukiau netikėto pasiūlymo.
Pareiškė, kad jeigu internete paliksiu penkių žvaigždučių įvertinimą, mokėti reikės tik tiek, kiek įprastai užpildymas kainuotų degalinėje“, – kalbėjo N. Paulauskienė.
Teko užblokuoti kortelę
Tuo metu moteris jau buvo pikta dėl nuomos kompanijos elgesio ir atvirai pareiškė, kad už tokią paslaugų kokybę duotų lygiai 0 žvaigždučių.
Birželio 23 dieną, praėjus savaitei po to, kai atidavė automobilį, N. Paulauskienė iš nuomos kompanijos gavo nuotraukas, kuriose užfiksuoti jos vairuotam „Toyota Corolla“ sedanui padaryti pažeidimai.
Moteris stebėjosi, kad užfiksuoti kadrai buvo padaryti ne stovėjimo aikštelėje. Taip pat neužfiksuota data ir automobilio registracijos numeriai.
„Su bauda už degalus ir įbrėžimus ant kėbulo jie man priskaičiavo beveik tūkstantį eurų“, – šokiruojančią akimirką prisiminė emigrantė.
Nuo kreditinės kortelės, kuri buvo įrašyta automobilio nuomos sutartyje, „Panek“ jau nuskaičiavo 260 svarų (290 eurų), tačiau N. Paulauskienė suskubo ją užblokuoti.
„Kiek teko domėtis, tokiais atvejais atliekamas tyrimas ir draudimas pinigus grąžina, bet tai užtrunka savaitę ar dar ilgiau“, – dėstė ji.
Ją taip pat liūdino tai, kad tokia kompanija žemina ir teršia Lietuvos vardą užsieniečių akyse.
Anot moters, pinigai turėtų būti uždirbami sąžiningai, o ne išgalvotomis ir nebūtomis istorijomis.
Darbo laikas – kaip visur
„Panek“ kompanijos padalinio vadovas Lietuvoje T. Blėdis pasakojo, kad klientė automobilį atsiėmė ne darbo metu – 3 val. nakties.
Grąžino taip pat tuo metu, kai biuras jau buvo užsidaręs – 21 val.
„Mes dirbame iki 18 val., todėl automobilį klientė pasiėmė ir grąžino už papildomą mokestį. Jis yra mokamas bet kuriai Vilniaus oro uoste dirbančiai nuomos kompanijai“, – komentavo jis.
Padalinio vadovas pabrėžė, kad kompanija yra tikrinama kiekvieną savaitę – patalpos turi būti švarios, taip pat nurodytas darbo laikas ir kitos sąlygos. „Panek“ darbo laikas – nuo 9 iki 18 val.
Anot pašnekovo, dirbant tokioje vietoje nuslėpti mokesčių nelabai būtų galima.
Susipainiojo savo versijose
„Panek“ atstovas taip pat pateikė dvi skirtingas versijas dėl automobilio apžiūros.
Pirmojo pokalbio su lrytas.lt žurnalistu metu T. Blėdis sakė, kad mašina nebuvo apžiūrėta, nes niekas iš jų tuo metu nedirbo.
Jo teigimu, tai įmanoma tik tuo atveju, jei automobilis grąžinamas iki 18 val.
„Nuomos sutartyje nurodyta, kad jeigu automobilis grąžinamas ne darbo metu, oro uoste dirbantis vadybininkas jį apžiūrės kitą dieną darbo metu“, – aiškino T. Blėdis.
Praėjus penkioms valandoms paskambinęs tas pats „Panek“ padalinio vadovas pateikė jau visai kitą įvykių versiją.
T. Blėdis pasakojo, kad pakalbėjęs su vadybininkais išsiaiškino, jog darbuotojai vis dėlto apžiūrėjo automobilį kartu su kliente.
Ši neva sutiko su apgadinimais, pasirašė ant dokumento, tačiau vėliau, išsiuntus sąmatą, nesutiko su suma.
„Sąmata yra skaičiuojama ne bet kaip – tam taikoma „Audatex“ programa.
Ją taip pat naudoja gamintojo atstovai draudikai, servisų tinklai. Bet kokios sumos ten neįrašysi“, – komentavo T. Blėdis.
Siūlė bendrauti gyvai
Pirmojo pokalbio metu jis taip pat sakė, kad pastebėję nepilną degalų baką jie pasiūlė klientei atvykti į biurą arba atsiųsti įgaliotą asmenį, kad jis galėtų jį užpildyti.
Tam kompanija duoda 24 valandas.
Padalinio vadovas taip pat pareiškė, kad „Toyota“ bakas buvo pripildytas Kaune. Nuo ten klientė atvažiavo iki pat Vilniaus ir jo nepripildė.
Paklaustas, kodėl laišką apie rastus pažeidimus moteris gavo tik beveik po savaitės, pašnekovas teisinosi, kad penktadienį, kai buvo tikrinamas automobilis, jo paties nebuvo biure.
T. Blėdis aiškino, kad užfiksavus žalą automobilis yra vežamas į gamintojo atstovybę, kurioje įvertinama, kiek kainuos remontas.
Jis taip pat tikino siūlęs, kad klientė mokėtų už remontą ne jiems, o tiesiogiai servisui.
„Kiekvienas klientas turi teisę atvažiuoti, apsižiūrėti. Jie neprivalo tikėti mūsų nuotraukomis, mes – už gyvą bendravimą“, – kalbėjo pašnekovas.
Įrodymas – tik sutartis
Automobilio pažeidimų vaizdo įrašas, anot T. Blėdžio, nėra būtinas, nes tai – tik antrarūšis įrodymas.
Vadovo teigimu, pagrindinis įrodymas – paslaugų sutarties dokumento originalas su abiejų šalių parašais.
„Nuotraukas mes atsiunčiame gera valia tam, kad klientas žinotų, kas ir kaip nutiko.
Vaizdo įrašų, kaip ir nuotraukų, mes neprivalome daryti.
Antra, vaizdo įrašas būtų pernelyg didelės apimties, kad jį galima būtų atsiųsti elektroniniu paštu“, – dėstė T. Blėdis.
Bandant pasitikslinti, ar galima kompanijos praktika – įrašyti pažeidimus ir nepateikti jokių įrodymų, vadovas aiškino, kad tai tik netiksli jo žodžių interpretacija.
Į šalį atvairavo klientas
Dėl automobilio registracijos pašnekovas paaiškino, kad jį atvairavo Lenkijoje išsinuomojęs klientas.
Padalinio vadovas pažymėjo, kad tokios mašinos negali tiesiog stovėti, todėl jas nuomoja Lietuvoje.
„Taip pat atsiranda žmonių, kuriems reikia išvažiuoti į kitą šalį – taip jie ir grįžta ten, iš kur atkeliavo. Tokiu būdu automobiliai ir keičiasi“, – komentavo T. Blėdis.
Jis pasakojo, kad šiuo metu yra populiarūs skrydžiai iš Varšuvos, todėl tokioms kelionėms juos nuomojasi ir lietuviai.