Kauniečių sapnas baigėsi: išraustomis gatvėmis negali važiuoti, visur kitur – spūstys

2019 m. liepos 1 d. 11:38
„Matijošaitis karui ruošiasi, kad kone visas miestas apkasuose?“, „Pusės Kauno pravažiuoti neįmanoma dėl remonto, kitos pusės – dėl kamščių“, „Gal gyventojams jau laikas bėgti iš išrausto Kauno?“ Tokios kalbos šiuo metu užvaldė kauniečius.
Daugiau nuotraukų (11)
Dar visai neseniai kauniečiai džiaugėsi ir didžiavosi, kad miestas po tam tikro sąstingio atgijo: uoliai imtasi Kauno tvarkymo darbų.
Žmonės vien dėl to net merą Visvaldą Matijošaitį beveik sutartinai palaikė, kai jis antrąkart susiruošė atsisėsti į mero kėdę.
Kauniečiai puikavosi prieš sostinę ir kitus šalies miestus.
Maždaug – žiūrėkite ir pavydėkite, kokiame rojuje čia mes gyvename: gatvės asfaltuojamos, atnaujinami parkai, dviračių takai driekiasi vienas po kito.
Tačiau šią savaitę daugelio miestiečių entuziazmas nuslūgo.
Iš karto po Joninių, antradienį, vairuotojus pasitiko ne tik daugybė prieš kiek laiko išraustų gatvių, uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas Aleksote, bet ir apylankos ženklas Chemijos gatvėje.
Nereikia pamiršti, kad „plytos“, apylankos ženklai ir susiaurėjusios gatvių atkarpos kauniečius jau kurį laiką pasitinka nemažoje miesto centro dalyje ir Žaliakalnyje, prie „Megos“, Ateities plente.
Todėl šiomis dienomis kantrybė trūko net kantriausiems ir supratingiausiems.
Žmonės garsiai ėmė piktintis ir keiksnoti remontininkus.
Ir visai ne be pagrindo: pavėluoti šią savaitę į darbą pusvalandį ar dar daugiau ir nudelbus akis atsiprašinėti viršininko dėl to, kad teko stovėti spūstyje, tapo kone norma.
Spūstys daugelyje miesto gatvių dabar tokios, kad jomis nuolat garsėjusiam Vilniui liko tik užleisti Kaunui lyderio pozicijas.
Kaune išraustos duobės ir supilti statybinių medžiagų pylimai daug kam primena vaizdus iš senų nuotraukų ir piešinių, kai buvo statomi Kauno fortifikaciniai įtvirtinimai.
Kauno miesto savivaldybės atstovai ragino vairuotojus išlikti kantrius, o keliones planuoti gerokai iš anksto.
Vėluoti į darbą – norma?
Nuo antradienio ryto Kauno vairuotojams teko smarkiai pakeisti įprastus maršrutus. Uždarius Vytauto Didžiojo tiltą padidėjo eismo srautai M.K.Čiurlionio ir Č.Radzinausko tiltais.
Dėl to ėmė formuotis didelės spūstys, ypač rytais ir vakarais. Socialiniuose tinkluose iš karto pasipylė žinutės: „Įdomu, kaip žmonėms pavyksta įvažiuoti į Aleksotą?
Man nepavyksta“, „Spūstyje prie M.K.Čiurlionio tilto stoviu jau pusvalandį. Nematyti, kad kas nors judėtų. Kaip nuvažiuoti iki Veiverių gatvės?“
„Į darbą iš Vilijampolės į Aleksotą rytais nuvažiuodavau mažiau nei per pusvalandį.
Antradienį to padaryti nepavyko net per valandą. Iš namų išvažiavau kelios minutės iki 7 val., o darbe buvau kelios minutės po 8 val. Daugelis kolegų pavėlavo pusvalandį ar dar daugiau.
Senamiesčio gyventojai anksčiau darbovietę pasiekdavo per 10 minučių, šią savaitę daugeliui prireikė beveik valandos. Grįžti į namus po darbo taip pat užtruko daugiau nei valandą.
Europos prospekte vos pajudančių automobilių eilės formavosi iš abiejų pusių“, – nemaloniais šios savaitės nuotykiais dalijosi kaunietis Paulius Sakalauskas.
Strigo didelėse spūstyse
Vyras kitą dieną išmėgino naują maršrutą, vėliau – dar vieną, tačiau pajuto, jog piko metu – rytais ir vakarais spūstys formuojasi beveik visose gatvėse, kuriomis tenka važiuoti.
Ypač netinkamas maršrutas pasirodė pasirinkus kelią pro „Megą“. Poroje vietų susidariusiose spūstyse kaunietis stovėjo 40 minučių.
„Ar tikrai reikia visą Kauną vienu metu išrausti, paversti apkasų zona, sustatyti draudžiamuosius ženklus? Kodėl negalima sutvarkyti vieną ar dvi vietas ir tik tada imtis naujų objektų? Juk yra atsakingi asmenys, kurie planuoja miesto gyvenimą“, – kritikos miesto vadovams negailėjo P.Sakalauskas.
Į Aleksotą ir iš jo važiuojantiems žmonėms kęsti nepatogumus teks dar tris savaites. Per tiek laiko žadama suremontuoti Vytauto Didžiojo tiltą ir jo prieigas, kuriose atsiras papildomų eismo juostų. Tai ateityje turėtų sumažinti spūstis.
Pėsčiųjų ir dviračių eismas uždarytu tiltu nėra ribojamas.
Kelionė dar pasunkėjo
Praėjusį antradienį uždaryta Chemijos gatvės atkarpa nuo sankryžos su Technikos gatve iki Ateities plento taip pat sukėlė vairuotojų nepasitenkinimą.
Žinant, kad šalia esančiame Ateities plente vyksta viaduko kapitalinis remontas ir dėl to eismas šioje vietoje uždarytas ir nukreiptas kitomis gatvėmis, nauji darbai vairuotojams sukėlė dar daugiau chaoso.
Bendrovė „Kauno vandenys“ Chemijos gatvėje vykdo dalies magistralinės vandentiekio linijos rekonstrukciją.
Darbus planuojama baigti iki rugsėjo 1-osios.
Vadinasi, visą likusią vasarą vairuotojams teks važiuoti apylanka ir nervintis dėl susidariusių spūsčių, kurios šioje miesto dalyje ir anksčiau versdavo važiuojančius nervintis dėl sugaišto laiko. Nors šioje vietoje eismas viešajam transportui ir gyventojams paliktas, kitiems vairuotojams tai kelia galvos skausmą.
„Kam tenka nuolat važinėti Chemijos gatve, žino, jog rytais ir nuo popietės iki vakaro čia būna košmaras. Dabar, kai atsirado dar vienas trikdys, dūstame nenusakomos trukmės spūstyse. Labai keista, kad ir gatves remontuoti, ir vandentiekį tvarkyti Kaune nutarta tuo pačiu metu. Ar negalima buvo darbų išskaidyti, susitelkti į vieną objektą? Apie žmonių patogumą visai nepagalvota“, – piktinosi Arūnas Stanaitis.
Vairuotojams siūlo būti kantriems
Paulius Keras
Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas
„Esu įsitikinęs, kad kauniečiai patenkinti, kad mieste vyksta tiek daug projektų. Suprantu, kad vairuotojams yra nepatogumų, bet viskas daroma, kad ateityje kauniečiams ir miesto svečiams važiuoti Kauno gatvėmis būtų geriau.
Šiuo metu vyksta ne vienas ilgalaikis kelio darbų projektas, atsirado ir būtinų trumpalaikių darbų.
Daugelis jų bus baigti dar šią vasarą. Dar liepą turėtų pagerėti važiavimas Vytauto Didžiojo tiltu. Nuo rugsėjo bus patogiau važiuoti Žemaičių gatve, kurios rekonstrukcija šiuo metu vyksta.
Norint padaryti daug darbų juos reikia daryti. Jeigu šie darbai vyktų ne vasarą, o kitu metu, tai sukeltų dar daugiau nepatogumų. Todėl pasirinktas laikas, kai mieste lieka mažiausiai gyventojų, o ir eismas yra mažiausiai intensyvus.
Daugelis vairuotojų patiria daugiau nepatogumų ne dėl spūsčių, o dėl to, kad jie negali vairuoti trumpiausiu ir patogiausiu keliu, tenka daryti lankstą, kelias pailgėja. Iki rugsėjo 1-osios siūlyčiau apsiginkluoti kantrybe.“
remontasKaunas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.