Dėl to čia nuolatos susidaro kilometrinės eismo spūstys, o praeiviams tenka kvėpuoti sunkiojo transporto sukeltomis dulkėmis.
Tvarko ne tik aplinkkelį
Kaip lrytas.lt redakcijai rašė Prienų gyventojas Audrius Kvietkauskis, kol remontuojama F.Martišiaus gatvė, kuri yra A16 kelio dalis, mieste nuolatos susidaro kelių kilometrų ilgio spūstys.
„Aplinkkelį kuo puikiausiai buvo galima padaryti per kitą vietą, o čia išėjo pati didžiausia nesąmonė. Visi žmonės mieste pikti“, – kalbėjo vyras.
Jis pridūrė, kad remontuojama ir centrinė Vytauto gatvė, per kurią buvo padarytas apvažiavimas.
Viena jos pusė yra uždaryta, o eismą nukreipia reguliuotojas.
Spūstys – per visą miestą
Anot A.Kvietkauskio, dėl to spūstys susidaro per visą miesto centrą. Be to, sudėtinga situacija išlieka visą dieną.
„Kol vieną pusę praleidžia, kitoje jau per visą miestą stovi automobiliai“, – piktinosi jis.
A.Kvietkauskio manymu, geresnis sprendimas būtų transporto srautą nukreipti per Kauną.
„Dabar kiekvieną dieną sunkiasvorės transporto priemonės važinėja per miesto centrą“, – kalbėjo miesto gyventojas.
Eismą nukreipė direkcija
Prienų rajono savivaldybės vyriausioji specialistė ryšiams su visuomene Roma Sinkevičiūtė sakė, kad remontuojamas valstybinės reikšmės kelias.
Anot jos, apylankos schemą sudarinėjo Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).
Pašnekovė pažymėjo, kad dėl iškilusių problemų į Kelių direkciją savivaldybės atstovai jau kreipėsi raštu.
Taip pat gyvai pasikalbėti buvo nuvažiavęs pats meras.
„Mes nesuprantame, kodėl Kelių direkcija mūsų nesiklausė – dėl to ir kilo tokios problemos.
Prienų kelių eismo saugumo komisija taip pat atkreipė dėmesį į tai“, – komentavo R. Sinkevičiūtė.
Į pasiūlymą neatsižvelgė
Savivaldybės atstovai siūlė, kad eismas būtų nukreiptas dar prieš miestą.
Jie norėjo, kad tranzitinis transportas į šalį būtų nukreiptas ties Jiezno sankryža.
„Tokia galimybė buvo – tuomet automobiliai ir sunkvežimiai nevažiuotų per miestą.
Bet į tokį mūsų siūlymą niekas neatsižvelgė“, – kalbėjo vyriausioji specialistė.
Ji pridūrė, kad savivaldybė iš LAKD sulaukė netikėto atsakymo. Esą klausimas bus sprendžiamas, kai bus rimtų problemų.
Pašnekovė sakė, kad oficialiai kelio remontą numatyta baigti kitų metų balandžio mėnesį.
Vis dėlto direkcijos atstovai žadėjo, kad tai bus atlikta greičiau.
Atitinka reikalavimus
Laikinai einantis LAKD direktoriaus pavaduotojo pareigas Eduardas Grinaveckas lrytas.lt informavo, kad buvo parengtas kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo nuo 96,13 iki 97,42 kilometro rekonstravimo techninis projektas ir atliktas saugumo auditas.
Anot jo, techninis projektas atitiko statybos teisės aktų nustatytus reikalavimus ir buvo patvirtintas.
Minėtame projekte numatyta, kad darbai bus vykdomi etapais.
„Eismo apylankos schema buvo parengta įvertinus tiek tranzitinio, tiek vietinio transporto eismą.
Atkreipiame dėmesį, kad papildomų tranzitinio transporto srautų Prienuose dėl kelio rekonstravimo darbų neatsirado, tiesiog eismo srautas iš F. Martišiaus gatvės buvo perkeltas į Vytauto, J. Basanavičiaus ir Kauno gatves“, – komentavo E. Grinaveckas.
Nebuvo kito varianto
Jis pažymėjo, kad organizuoti eismo apylankas Prienų rajone yra sudėtinga dėl geografinės vietovės – Nemuno upės ir tiltų per ją.
„Artimiausi tiltai per upę yra Kaune (apie 30 kilometrų atstumu) ir Alytuje (apie 32 kilometrų), todėl sumodeliuoti tranzitinius srautus ir perskirstyti juos nėra taip paprasta“, – kalbėjo direktoriaus pavaduotojas.
E. Grinaveckas sakė, kad rengiant apylankos schemą buvo vertinti visi galimi variantai.
Jo teigimu, buvo atsižvelgta į tai, kad nukreipiant eismą, būtų kiek įmanoma trumpesnis atstumas ir konkrečios vietovės sąlygos būtų tinkamos.
„Šiuo konkrečiu atveju tinkamų alternatyvių maršrutų, išskyrus esamą apylanką, nėra“, – konstatavo pašnekovas.
Renkasi trumpiausią kelią
LAKD atstovas pridūrė, kad kad eismas tiek per Kauną, tiek per Alytų nėra uždarytas, todėl vairuotojai gali rinktis alternatyvius maršrutus.
Tačiau esą dauguma renkasi trumpiausią ir jiems patogiausią maršrutą.
E. Grinaveckas atkreipė dėmesį, kad kelias A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė yra didelio intensyvumo magistralinis kelias, kuriuo per parą pravažiuoja 9000 automobilių.
„Jeigu visas eismas būtų nukreipiamas, pavyzdžiui, per Kauną, važiavimo maršrutas pailgėtų apie 50 kilometrų, laiko sąnaudos, kelių eksploatacijos kaštai, keliaujančių laiko sąnaudos, aplinkos tarša taip pat padidėtų“, – paaiškino jis.
Pastatys papildomus ženklus
Kelių direkcija atsižvelgė į Prienų gyventojų, rajono savivaldybės administracijos ir kitų eismo dalyvių nusiskundimus dėl eismo organizavimo rekonstruojamame kelio ruože.
Rangovas buvo įpareigotas įrengti rekomendacinius kelio ženklus, kad eismo dalyviai pasirinktų alternatyvius maršrutus ir taip sumažėtų eismo srautai Prienų mieste.
E. Grinaveckas patikino, kad šie stendai bus įrengti artimiausiu metu.
LAKD vardu jis atsiprašė vairuotojų už laikinus nepatogumus.
Taip pat patikino, kad darbus planuojama užbaigti iki kitų metų balandžio 19 dienos.
„Pasibaigus kelio darbams gyventojai galės naudotis patogesne ir saugesne infrastruktūra bei sveikesne gyvenamąja aplinka, todėl tikimės supratingumo ir bendradarbiavimo“, – reziumavo pašnekovas.