Sostinės M.Marcinkevičiaus gatvė prie Santaros klinikų dūsta nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro.
Iki šiol palyginti ramiai gyvenę daugiabučių ir kotedžų gyventojai dabar nuolat apsupti automobilių.
Kur nemokamai palikti transporto priemonę, šioje gatvėje ieško atvažiavusieji pasigydyti.
Nors M.Marcinkevičiaus gatvė tolokai nuo medicinos miestelio, stengdamiesi sutaupyti atvykėliai puskilometrį keliauja pėsčiomis.
O tuo metu išgirtoji daugiaaukštė mokama automobilių aikštelė prie Santaros klinikų, nors jau atidaryta tris mėnesius, pustuštė. Įprastą darbo dieną iš 1200 vietų joje apie 800 būna laisvos.
Užstato net ir įvažas
Labiausiai nuo automobilių kenčia M.Marcinkevičiaus gatvės 11-ojo, 13-ojo, 15-ojo ir 17-ojo namų gyventojai.
Jų įsitikinimu, prie namų mašinas stato ne tik ligoniai, jų artimieji, bet ir Santaros klinikų darbuotojai, rezidentai.
„Rytą dažnai pasitaiko nemalonių situacijų, kai atvykusieji matydami, kad gyventojo automobilis tuoj išvažiuos, įžūliai stovi ir laukia, kad pasistatytų savo automobilį į jo vietą užstodami įvažą kitiems.
Neretai apgadinami gyventojų automobiliai“, – savivaldybei skundėsi minėtų namų gyventojai.
Jų žodžiais, dieną parvažiavus namo ir norint pasistatyti savo automobilį reikia gerokai pasistengti ieškant vietos.
M.Marcinkevičiaus gatvėje gyvenantis Artūras minėjo, kad labiausiai dėl to kenčia net ne gyventojai, bet šiukšlių vežėjai. Didesnis sunkvežimis dažnai negali įsukti į kiemą dėl šalikelėje sustatytų automobilių.
„Gerai, jeigu automobiliai tvarkingai būtų statomi tik gatvėje, – ji gana plati. Tačiau atvykėliai įsigudrina mašinas pastatyti ir įvažose į kiemus“, – piktinosi Artūras.
Todėl kai kurių namų gyventojai, siekdami apsaugoti įvažiavimus, šalia jų neseniai yra nubrėžę stovėti draudžiančias geltonas linijas.
Kaimynas pradūrė padangas
Kitas M.Marcinkevičiaus gatvės gyventojas Mindaugas pastebėjo, kad, uždraudus automobilius statyti Santariškių gatvėje, grįžus iš darbo šiek tiek anksčiau jo namo kiemas būna sausakimšas automobilių.
„Kažkuris kaimynas mėgino su tuo kovoti nelegaliu būdu – pradurdavo padangas, bet kliuvo ir mano automobiliui. Neatpažino žmogus, kuris automobilis atvykėlio, o kuris – namo gyventojo“, – pasakojo Mindaugas.
Jo žodžiais, Santaros klinikų lankytojai, o gal ir darbuotojai – įžūlūs, nekreipia jokio dėmesio į ženklą, draudžiantį automobiliams įvažiuoti į kiemą.
Jis skeptiškai vertino pasiūlymą kaimynams įrengti užkardą prie įvažiavimo – vis tiek atvykėliai ras būdų įvažiuoti, o gal ir nulauš atitvarą.
Laisvų vietų – iki soties
Automobilių sausakimša ne tik aplinkinėse gatvėse bei namų kiemuose, bet ir dviejose likusiose nemokamose aikštelėse, į kurias galima įvažiuoti iš Molėtų plento pro „Neste“ degalinę.
Nesvarbu, kad iki Santaros klinikų nėra šaligatvio ir tenka keliauti miško taku. Nesvarbu ir tai, kad aikštelės dulkėtos ir duobėtos.
O štai mokamoje daugiaaukštėje aikštelėje automobilių pilna tik pirmajame aukšte, išskyrus vietas, skirtas neįgaliesiems. Antrajame aukšte daug laisvų vietų, o kiti trys aukštai – visai tušti.
Kelionės tapo greitesnės?
Santariškių gatvėje automobilius statyti uždrausta po to, kai savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ nuo Skersinės iki Žaliųjų Ežerų gatvių abiem kryptimis nubrėžė A juostas.
„Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė gyrė pokyčius. Anot jos, kasdien į Santariškių medicinos miestelį miesto transportu atvyksta ir išvyksta maždaug 10 tūkst. keleivių, kuriems kelionės išplėtus A juostų tinklą tapo dar greitesnės.
„Mūsų tikslas – užtikrinti patogų susisiekimą su didžiausiu medicinos miesteliu. Viena priemonių – gerinti kelionių autobusais kokybę, suteikiant prioritetą miesto transportui ir taip prisidedant prie visų eismo dalyvių saugumo.
Be to, įrengus A juostas siekiama kontroliuoti neatsakingą vairuotojų elgesį, sukeliantį problemų ir tarnybiniam medikų transportui, kuriam ypač aktualu laiku ir greitai teikti paslaugas.
Tikimės vairuotojų sąmoningumo ir supratingumo“, – aiškino M.Gusarovienė.
Santariškių gatvėje įrengus A juostas abiem kryptimis pastatyti ir automobilių stovėjimą draudžiantys ženklai.
Taip pat atsižvelgiant į pakeitimus Santariškių ir P.Baublio gatvėse panaikintos automobilių stovėjimo vietos bei galiojusi geltonoji rinkliavos zona, demontuotas bilietų automatas.
Rasti, kaip įvažiuoti, – ne taip lengva
Uždraudus automobilių stovėjimą Santariškių ir P.Baublio gatvėse, šalikelėse atsirado mokamų aikštelių schemos. Tačiau viename informaciniame stende skaičiai, kiek yra laisvų vietų daugiaaukštėje aikštelėje, iki šiol nedega, nors jau praėjo trys mėnesiai.
Kovo mėnesį bendrovė „Santaros parkavimo paslaugos“ Santariškių medicinos miestelyje atidarė penkių aukštų, 1200 vietų mokamą stovėjimo aikštelę (nuotr.), tačiau paaiškėjo, kad pasukti į ją ne taip paprasta. Mat įvažiavimą į ją galima rasti tik iš Molėtų plento.
Ne taip lengva ir išvažiuoti iš aikštelės. Įsukus į Molėtų plentą, persirikiuoti ir prie šviesoforo apsisukti link miesto centro draudžia ištisinė linija. Tad tenka važiuoti tik link Molėtų.
Nauja automobilių stovėjimo aikštelė – tik pirmoji iš trijų daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių, numatytų atidaryti 2019 metais. Jose dalis vietų bus skirta elektromobiliams bei neįgaliųjų automobiliams.