Naujos kartos hibridinis autobusas sostinėje bus testuojamas dvi savaites.
Serijinė jo gamyba prasidės tik rugpjūčio mėnesį.
Kaina ženkliai sumažėjo
„Vilniaus viešojo transporto“ kompanijos technikos direktorius Mindaugas Žalkauskas pabrėžė, kad pagrindinis naujos kartos hibridinio autobuso privalumas – gerokai mažesnė nei pirmtakų jo kaina.
Jei senieji hibridiniai modeliai kainavo mažiausiai 300 tūkst. eurų, tai naujasis autobusas be papildomos įrangos kainuos apie 220 tūkst. eurų.
Technikos direktorius paaiškino, kad prototipo kainą MAN pavyko sumažinti pritaikius panašų į lengvųjų automobilių hibridinių pavarų veikimo principą.
„Sustojus stotelėje ar eismo spūstyje vidaus degimo variklis yra išjungiamas.
Pajudant iš vietos įjungiamas elektros variklis ir taip atsiranda galimybė sutaupyti iki 16 proc. degalų“, – komentavo M. Žalkauskas.
Galimos trys 9 litrų darbinio tūrio dyzelinio variklio versijos – 280, 330 arba 360 AG galios.
Du varikliai viename
Jis paaiškino, kad jeigu senesniuose hibridiniuose autobusuose buvo naudojamas visiškai atskiras elektros variklis, o sistemos įtampa siekė iki 1000 voltų, tai dabar viskas buvo gerokai supaprastinta.
Prototipe sankabos karterio korpusas panaudotas kaip apvijos, o smagratis – kaip inkaras. Taip pačioje transmisijoje atsirado generatorius ir elektros variklis.
Elektros baterija įrengta ant stogo, tačiau ji nedidelė, lengva ir todėl sąlyginiai nebrangi. Šio energijos kaupiklio talpa siekia 40 kilovatlavandžių.
Bendras hibridinio autobuso svoris lyginant su ankstesnės kartos to paties gamintojo modeliu sumažėjo 1,3 tonos.
Režimo, kai važiuojama vien su elektros varikliu, šis autobusas neturės. Šis motoras bus aktyvuojamas pagal poreikį – pajudant iš vietos ar intensyviai greitėjant.
M. Žalkauskas pasakojo, kad pirmųjų hibridinių autobusų sistemos reikalavo papildomos energijos baterijų temperatūros režimui palaikyti.
Jiems stovint bazėje reikėjo pajungti išorinį elektros šaltinį, o ypatingai tai buvo aktualu šaltuoju metų laiku.
Bandys ir kitų gamintojų
Gamintoja skelbia, kad naujoji hibridinė pavara galima ne tik su dyzeliniu, bet ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomu vidaus degimo varikliu.
Baterija bus įkraunama kaip ir lengvajame hibridiniame automobilyje – stabdant ir važiuojant nuokalne.
M. Žalkauskas pridūrė, kad kitas svarbus MAN hibridinio autobuso privalumas – kombinuota jėgainė nereikalauja papildomo techninio aptarnavimo eksploatacijos metu.
„Vilniaus viešasis transportas“ ruošiasi pirkti net 70 naujų hibridinių autobusų – 50 dviašių ir 20 triašių.
Vežėjai dar renkasi, todėl testai bus tęsiami, o kitas gamintojas eilėje – „Volvo“.
Iki šiol sostinėje buvo eksploatuojamas vienintelis 2014 metais pagamintas „Castrosua Tempus“ hibridinis autobusas.
Jame pavaros principas visai kitoks – vidaus degimo variklis gamina energiją, kuri kaupiama baterijoje, o tuomet perduodama elektros motorui.