Savo ruožtu automobilį pardavusi įmonė kaltina klientą nešvariais žaidimais.
2016 metų vienatūrį vis dar vairuojantis Darius B. įsitikinęs, kad situacija tik blogės, todėl jau patalpino automobilio skelbimą internete.
Jis viliasi, kad atsiras žmogus, kuriam „Renault Espace“ išlaikymas bus įkandamas.
„Laukti, kol vėl išlįs nauja problema ir vėl ieškoti sprendimo – pernelyg brangu“, – guodėsi kėdainietis.
Atidavė purviną automobilį
Darius B. automobilį pirko praėjusių metų kovo mėnesį Vilniuje įsikūrusiame „Lautra Motors“ salone.
Iki tol visą laiką gamintojo atstovai šį vienatūrį naudojo kaip demonstracinį – jį galėjo išbandyti potencialūs pirkėjai.
Suviliojo kaina: jeigu už naują „Lautra“ salone buvo prašoma 46 tūkst. eurų, tai už šį sumokėjo gerokai mažiau – 26 tūkst. eurų.
Pirmiausia vyrą nustebino tai, kad, atsiimant automobilį, jis nebuvo paruoštas pirkėjui.
Anot kėdainiečio, variklio skyrius, salonas ir bagažinė buvo purvini, nors įmonės vadybininkai tikrai turėjo laiko šį paruošti, kaip pridera.
Kol tvarkė lizingo dokumentus, automobilis savaitę stovėjo prie salono.
„Pareiškė, kad galiu pats išsivalyti, o po to pateikti jiems sąskaitą. Teko tuo pasinaudoti, bet ar rimtoje atstovybėje taip elgiamasi?“ – keistą bendravimą su pardavėjais prisiminė jis.
Darius B. keletą kartų kruopščiai nuplovė automobilį ir ant kėbulo aiškiai pasimatė įbrėžimai. Iš pardavėjo sulaukė paaiškinimo, kad tai – tik eksploatacijos žymės.
Vasarą prasidėjo problemos
Visgi tai buvo tik nedideli trūkumai, palyginti su tuo, kas prasidėjo praėjusią vasarą.
„Nei iš šio, nei iš to kažkur dingo visas kondicionieriaus skystis. Garantija dar galiojo, todėl nuvažiavau į atstovų servisą, ten jie užpildė sistemą freonu ir tiek.
Šiais metais istorija pasikartojo – sistema tuščia, o garantijos jau nėra. Užpildžiau vėl, bet jau teko mokėti iš savo kišenės“, – pasakojo vyras.
Kadangi reikalingas naujos kartos skystis, užpildymas kainavo beveik 400 eurų.
Kėdainietis piktinosi, kad dar galiojant garantijai meistrai taip ir nesiteikė patikrinti, kur yra kondicionieriaus sistemos gedimas. Skubėjo tik ją užpildyti, o problemas paliko ateičiai.
Taip pat, nors automobilis naudotas tik trejus metus, prireikė remontuoti ir važiuoklę. Darius B. prisimena, kad čia taip pat buvo pakeistos visos svarbiausios detalės.
Tvarkydami apgadino kėbulą
Po pakabos remonto vyras pastebėjo, kad „Lautra Motors“ mechanikai subraižė automobilio sparną.
Tą pamatė tik grįžęs namo į Kėdainius, tačiau skambutis į sostinę nieko gero neatnešė – serviso meistras teisinosi, kad tai nutiko netyčia.
„Įsivaizduokite, kad atvarote automobilį garantiniam aptarnavimui ir jums subraižo kėbulą. Ar taip galima elgtis?
Galbūt kokiame nors kaimo garaže taip ir gali nutikti, bet ne oficialiame gamintojo atstovų servise“, – stebėjosi kėdainietis.
Dar nesibaigus garantijai keisti dalykai pradėjo dėtis su „Renault Espace“ multimedijos įranga. Darius B. prašė, kad gamintojo atstovų serviso meistrai ją perprogramuotų, tačiau šie atsisakė.
Anot vyro, jie pareiškė, kad bijo sugadinti elektroninę sistemą, todėl to nedarys. Kiekvieną kartą atstatydavo pradinius parametrus, tačiau tai negelbėjo.
„Kai pasibaigė garantija, man ta multimedija kartą ėmė ir tiesiog užgeso.
Vėl atvažiavau į oficialų servisą, kuriame meistrai viską apžiūrinėjo gerą pusdienį, o galiausiai pareiškė, kad nieko negali padaryti“, – stebėjosi kėdainietis.
Pagelbėjo vietiniai meistrai
Darius B. pasiteiravo, kaip tokiu atveju derėtų elgtis, tačiau serviso vadovas tik patrūkčiojo pečiais ir pareiškė, kad nežino.
Galiausiai meistrai pareiškė, kad reikia keisti pagrindinį multimedijos bloką ir tai kainuos 600 eurų.
Tačiau jie negarantavo, kad tai padės, ir užsiminė, kad gali tekti keisti ir ekraną, o už tai reikėtų sumokėti dar 1000 eurų.
Įpykęs vyras surado meistrus Kėdainiuose, kurie nesunkiai perprogramavo multimedijos įrangą, ir ji vėl puikiai veikė.
Norėdami parodyti, kad sugeba tai, ko nemoka „Renault“ serviso darbuotojai, jie netgi visa tai atliko nemokamai.
„Keisti visas detales – jiems geriausias sprendimas. Visuomet geriau paimti pinigus už dalis, negu imtis remonto“, – komentavo kėdainietis.
Pasiūlė mažesnę sumą
Kankinamas nesibaigiančių problemų su automobiliu Darius B. norėjo, kad „Lautra Motros“ jį nupirktų atgal, bet prancūzų gamintojo atstovai už tą pačią mašiną po metų pasiūlė 7 tūkst. eurų mažiau.
„Po metų man pasiūlė tik 19 tūkst. eurų, nors patys identišką automobilį pardavinėjo už tokią pat sumą, kokia jis buvo įvertintas ir prieš metus“, – stebėjosi vyras.
Jis negalėjo suprasti, kaip, per metus nuvažiavus 18 tūkst. kilometrų, vientūrio vertė galėjo taip stipriai sumažėti.
„Lautra Motors“ direktorius Andrius Kvainauskas patvirtino, kad Darius B. 2018 metų kovo mėnesį jų įmonėje įsigijo automobilį „Renault Espace“.
Šis buvo ne naujas, tačiau jam dar galiojo garantinis servisas.
Pašnekovas pridūrė, kad, kai vyras atvyko į jų servisą dėl multimedijos ir kondicionieriaus gedimų, garantinio serviso terminas buvo pasibaigęs.
Anot jo, serviso darbuotojai įvertino situaciją ir informavo klientą, kad gedimams pašalinti reikalingas ilgesnis laiko tarpas.
„Jis nenorėjo su tuo sutikti ir nervingai reikalavo pašalinti multimedijos gedimą kuo greičiau, o kondicionieriaus remonto pats atsisakė“, – komentavo A.Kvainauskas.
Klientas pasisavino pinigus
Jis pridūrė, kad po tai, kai informavo klientą apie pasibaigusį garantinio aptarnavimo laiką, šis pareiškė, jog atsisako mokėti už remontą.
„Iškilus klausimui dėl darbų apmokėjimo – kas prisiims kaštus, pradėti remonto darbai buvo sustabdyti, kol bus rastas sprendimas.
Dariui B. grąžinti automobilio rakteliai bei dokumentai“, – kalbėjo „Renault“ atstovybės vadovas.
A.Kvainauskas pareiškė, kad lizingu įsigytas „Espace“ iki pardavimo momento „Lautra Motors” vardu buvo apdraustas civilinės atsakomybės draudimu.
„Pagal įprastą praktiką mes turėjome draudimą nutraukti ir atsiimti įmokos likutį.
Darius B. suskubo tai padaryti pats – nutraukė galiojusį civilinės atsakomybės draudimą ir likutį, priklausiusį mums, pasisavino.
Kuomet paprašėme jį grąžinti, išgirdome pretenzijas, kad perduodant automobilis neva nebuvo išplautas ir išsiurbtas, jis patyrė nenumatytas išlaidas valymui“, – komentavo A.Kvainauskas.
Pašnekovo teigimu, perdavimo metu Darius B. pretenzijų neturėjo, taigi praėjus tam tikram laiko tarpui kliento požiūris į automobilio švaros būklę akivaizdžiai pasikeitė.
„Šis pasikeitimas galimai susijęs su nenoru grąžinti „Lautra motors“ priklausančios pinigų sumos, kurią jis atsiėmė“, – įsitikinęs jis.
Kainą nustato, kaip nori
A.Kvainauskas pažymėjo, kad nėra nustatyta, kiek per metus pasikeičia naudojamo automobilio rinkos kaina.
„Dariui B. pasiūlėme kainą, už kurią šiuo metu nupirktume automobilį. Toks veiksmas neprieštarauja laisvos rinkos sąlygoms.
Jis turi galimybę automobilį parduoti bet kam už maksimalią kainą, kokią tik kas nors sutiks už jį mokėti“, – griežtai nukirto jis.
„Lautra Motors“ vadovas patikino, kad klientų interesai jiems svarbūs, tačiau niekam neketina teikti paslaugų nemokamai, Darius B. – ne išimtis.
„Esame tikri, kad jam pačiam nėra naudinga, kad čia pateikta informacija būtų paviešinta. Esame pasirengę tęsti su šiuo klientu geranorišką bendravimą ir rasti bendrą kalbą.
Padėsime jam išspręsti su automobiliu kylinčias problemas, jei tik jis taip pat to norės ir nuo ambicingų, nepagrįstų pretenzijų pereis prie racionalaus bei dalykiško pokalbio“, – reziumavo A.Kvainauskas.