Po avarijos atnaujintame funikulieriuje įrengė prietaisą, kuris patiks keleiviams

2019 m. gegužės 25 d. 11:16
Praėjus beveik metams vėl pradėjo veikti Žaliakalnio funikulierius. Jis buvo uždarytas pernai birželį, kai nutiko nelaimė ir dėl keltuvo mašinisto kaltės susižalojo keli paaugliai. Kodėl atidarymas vėlavo?
Daugiau nuotraukų (19)
Kauniečiai kantriai laukė, kada į Žaliakalnį vėl galės pakilti ar nusileisti į miesto centrą istoriniu keltuvu. Buvo nurodoma tai viena, tai kita data, tačiau funikulieriaus vartai buvo vis uždaryti.
Pagaliau atnaujintas ir net kompiuterizuotas 88 metų senumo keltuvas, kuris yra technikos paveldo objektas, pajudėjo.
Tiesa, jo atidarymas ir vėl buvo susijęs su šiokiais tokiais nesklandumais. Keltuvas pradėjo veikti diena vėliau, nei buvo žadama.
Ar Žaliakalnio funikulieriaus keleiviai dabar jau gali būti saugūs? Kalbinti žmonės sakė tikintys, kad remonto darbai atlikti kokybiškai.
Pasitikrino blaivumą
Dar prieš atidarymą vienas kitas kaunietis stoviniavo prie Žaliakalnio funikulieriaus. Žmonės buvo girdėję, kad tą dieną jis turi pradėti veikti.
Tačiau vartai, už kurių įrengtas keltuvas, taip ir liko užrakinti.
Istorinis įrenginys pajudėjo tik kitą dieną.
Mašinistas Valdas Danilevičius sakė, kad darbą pradėjo 7 valandą ryto. Pirmiausia jis papūtė į alkoholio matuoklį ir jo rodmenis telefonu nusiuntė savo vadovybei.
„Dabar nauja tvarka, pradėdami darbą ir baigdami pamainą turime tai daryti.
Reikalavimas tikrintis blaivumą atsirado po praėjusiais metais įvykusios nelaimės. Tada paaiškėjo, kad funikulieriaus mašinistas buvo neblaivus“, – sakė vyras.
Tereikia paspausti mygtuką
Pirmąją keltuvo darbo dieną iki vidurdienio V.Danilevičiui teko aptarnauti 36 keleivius.
„Pirmasis keleivis atėjo 8 val. 20 min. Didelio žmonių antplūdžio nėra, bet tie, kurie keliasi funikulieriumi ar juo leidžiasi, yra patenkinti kelione“, – tvirtino funikulieriaus mašinistas.
V.Danilevičius sakė, kad po remonto funikulieriaus valdymas yra kompiuterizuotas.
„Mums, mašinistams, lieka mažiau darbo, tereikia paspausti mygtuką, ir keltuvas automatiškai kelia ir nuo kalno žemyn veža žmones. Tokia sistema saugesnė nei rankinis valdymas, bet prie jos reikia priprasti“, – sakė vyras.
Laukė keltuvo atidarymo
Prie funikulieriaus sutikti kauniečiai tikino, kad laukė, kada jis pradės veikti.
„Ar nebaisu keltis funikulieriumi? Apie tai net nepagalvojau. Nemanau, kad įrenginys pradėtų veikti, jei kas nors būtų blogai“, – sakė į kalną keltuvu pasikėlusi kaunietė Rita Glemžaitė.
Pasivažinėti keltuvu atvyko ir kaunietė gidė Nomeda Balasevičiūtė su dviem svečiais, kuriems rodė miestą.
„Funikulieriaus atidarymo labai laukiau. Šiandien turiu svečių iš Argentinos. Esu labai laiminga, kad galiu jiems parodyti veikiantį funikulierių“, – sakė gidė.
N.Balasevičiūtė prisiminė, kad jos uošvis gyveno Žaliakalnyje, dirbo miesto centre.
„Tada keltuvo bilietas kainavo 1 centą, bet jis buvo šykštokas žmogus, todėl keliaudavo pėsčiomis. Bet manau, kad daugeliui kauniečių ir turistų šis objektas įdomus ir naudingas“, – kalbėjo moteris.
Gidė sakė, kad naudotis funikulieriumi nebijo, yra įsitikinusi, kad remonto darbai atlikti gerai.
Liko mažiau galimybių žmogui suklysti
Jonas Guzavičius
Įmonės „Kauno liftai“
generalinis direktorius
„Pernai birželio 8 dieną dėl šiurkščių funikulieriaus mašinisto klaidų keltuvas atsitrenkė į bėgių apačioje esančias atramas, nuo smūgio nestipriai susižalojo keli juo važiavę mokiniai iš Šiaulių.
Darbuotojui buvo nustatytas nedidelis girtumas. Jis atleistas. Dabar mašinistai kiekvienos pamainos pradžioje ir pabaigoje tikrinasi blaivumą.
Ši nelaimė ir tai, kad po jos keltuvas buvo uždarytas, paskatino pradėti funikulieriaus remontą, nors darbai ir taip jau buvo planuojami.
Remonto metu sumontuoti nauji ąžuoliniai pabėgiai, restauruoti, išlyginti bėgiai, atnaujinta važiuoklė.
Dabar keltuvas valdomas kompiuteriu. Tai nebeleis žmonėms padaryti klaidų. Keltuvas 1,2 metro per sekundę greičiu leidžiasi ir kyla taip, kaip liftas, sustoja švelniai ir tiksliai reikiamoje vietoje.
1931 metais pradėjusio veikti funikulieriaus detales kūrė šveicarai. Kai jų teiravomės, kiek paimtų už detalių restauravimą, sakė, kad tai kainuotų 1 milijoną eurų.
Mūsų meistrai tai atliko už 50 tūkstančių eurų.
Pirmadienį komisija tikrino atliktus darbus, funikulieriaus saugumą.
Buvo planuota, kad tam padaryti užteks vienos dienos, bet tikrinimo darbai vyko dar ir antradienį. Todėl funikulierius pradėjo veikti viena diena vėliau, nei planuota.
Anksčiau baigti sudėtingo funikulieriaus restauravimo nebuvo įmanoma, nes darbų nebuvo galima atlikti žiemą.“
funikulierius^InstantŽaliakalnis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.