Šis pasisakymas sukėlė didžiulį ažiotažą, tačiau „Transekstos“ atstovai pareiškė, kad tai tik netiksli ir netinkamai interpretuota informacija.
Pusei panaikina apžiūras
J. Rašomavičius abejones dėl techninių apžiūrų darbo kokybės išreiškė gegužės 21 dieną transliuotoje „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“.
„Praėjusiais metais atlikome 144 tikslinius techninių apžiūrų patikrinimus, iš jų 48 atvejais dokumentai buvo išduoti netinkamai.
Šiais metais tų patikrinimų buvo 53, o netinkamai atliktų techninių apžiūrų – 28, taigi daugiau negu pusė“, – kalbėjo J. Rašomavičius.
Jis paaiškino, kad protokolai surašomi tiks nustačius labai didelius techninius trūkumus, su kuriais transporto priemonę eksploatuoti draudžiama. LTSA atstovo manymu, tai kelia įtarimų.
„Tokiu atveju galbūt buvo kažkokie susitarimai, o gal nelegalios finansinės operacijos.
Mes negalime konstatuoti, kas įvyko, bet iš pagal techninę būklę darome išvadą, kad pusė tikrinimų buvo netinkami“, – dėstė administracijos direktoriaus pavaduotojas.
Klausiamas apie galimas korupcijos apraiškas techninių apžiūrų centruose J. Rašomavičius to negalėjo nei patvirtinti, nei paneigti.
Patikrina tik mažą dalį
„Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus paaiškino, kad per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių techninių apžiūrų.
Pirmuoju bandymu teigiamą išvadą gauna 53,7 proc. automobilių.
Taip pat atliekama ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų, o iš viso – 1 mln. 419 tūkst. per metus.
„Savo ruožtu LTSA pareigūnai pernai atliko 144 kontrolinius patikrinimus, kas sudaro viso labo 0,01 proc. nuo minėto bendro apžiūrų skaičiaus.
Šių tikslinių patikrinimų, kai automobiliai atrenkami pagal iš anksto gautą informaciją, skundą ar vertinant padidintą riziką dėl jų specifikos ir itin nedidelio patikrų skaičiaus negalima laikyti reprezentatyviu TA sistemos kokybiniu tyrimu“, – komentavo A. Glėbus.
Šįmet trūkumų nenustatė
„Transekstos“ atstovų teigimu, iš visų iki gegužės 21 dienos LTSA atlikų 53 patikrinimų 28 atvejais buvo rasta trūkumų, tačiau tik 13 atvejų kontrolieriaus išvada buvo pakeista iš teigiamos į neigiamą.
A. Glėbui užkliuvo ir J. Rašomavičiaus pareiškimas, kad patikrinimo protokolai surašomi esant labai rimties pažeidimas, nustačius pavojingų ir didelių trūkumų.
„Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas patikino, kad šiais metais nei vienu LTSA pareigūnų atlikto pakartotinio atveju nebuvo nustatyta pavojingų trūkumų.
„Išskirtinis atvejis – LTSA pareigūnai nustatė papildomą trūkumą po to, kai kontrolierius jau buvo nurodęs 18 trūkumų ir labai aiškiai įvertinęs tos transporto priemonės būklę, kaip keliančią pavojų kitiems eismo dalyviams“, – dėstė jis.
Įtariamus korupcija – atleidžia
A. Glėbaus teigimu, svarbu ir tai, kad LTSA patikrinimams atrenkama transporto priemones, kurių techninę būklę dėl jų amžiaus ar naudojimo specifikos galima vertinti nevienareikšmiškai.
Jis pridūrė, kad techninės apžiūros įmonės ir asociacija „Transeksta“ nuolat atlieka vidinius kontrolinius patikrinimus ir vertina riziką pagal vidaus kokybės kontrolės sistemą.
„Šiais metais – iki gegužės 21 dienos – techninių apžiūrų įmonėse buvo atlikta 511 kontrolinių patikrinimų, kai blokuojamas apžiūros protokolo spausdinimas ir automobilis tikrinamas iš naujo.
Techninės apžiūros išvada iš teigiamos į neigiamą buvo pakeista 84 atvejais“, - kalbėjo A. Glėbus.
Jis pridūrė, kad asociacija yra suteikusi visas prieigas prie vaizdo sistemų ir vidaus kokybės kontrolės modulio LTSA pareigūnams.
„Transeksta“ skelbia, kad per per nuo 2017 iki 2019 metų darbą techninių apžiūrų įmonėse dėl prarasto pasitikėjimo arba kompetencijos stokos buvo priversti palikti 13 kontrolierių.