Pirmadienio, gegužės 20-osios, rytą greičio kalneliai jau buvo įrengti, o prie jų stovėjo įspėjantys ženklai.
Nors ryškios splavos kalneliai nėra itin agreyvaus profilio, greitis žiede pastebimai sumažėjo. Lrytas.lt žurnalistams teko stebėti, kaip dauguma vairuotojų artėdami prie jų gerokai pristabdo.
Išbandė su pareigūnais
Savivaldybė skelbė, kad sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto siūlymus.
Pasak savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad stabdant eismą pralaidumas pagerėjo.
Todėl dviejuose transporto srautų susikirtimuose: ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės buvo įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai.
Skelbiama, kad greičio kalneliai iš esmės atliks tą pačią funkciją, kurios iki šiol ėmėsi pareigūnai – lėtins transporto judėjimo greitį žiede.
Taikys ir kituose žieduose
Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Saulius Gagas pasakojo, kad transporto priemonės žiede važiavo gana dideliu greičiu, o tai trukdė į jį įsilieti šalutiniais keliais judantiems automobiliams.
Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.
Tikimasi, kad konfliktinėse vietose dabar sumažės eismo įvykių.
Savivaldybės specialistai stebės sankryžą ir jei matys teigiamus pokyčius, greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse.
Pavyzdžiui, jie gali būti įrengiami Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje.