Kelionė autobusu šiems keleiviams pabrango nuo 15 iki 50 eurų – perspėja, kuo jie rizikuoja

2019 m. gegužės 16 d. 19:57
Panevėžyje policijos surengtas reidas, kurio metu baudos buvo skirtos visiems autobuso keleiviams, gerokai išgąsdino jais dažnai važiuojančius žmones. Daugeliui vis tiek kilo klausimų, ar iš tiesų autobuse privaloma segtis saugos diržus ir kuo rizikuoja to nepaisantys keleiviai? 
Daugiau nuotraukų (2)
Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atstovai pastebėjo, kad įlipę į tarpmiestinį autobusą visi dažniausiai skuba atsisėsti ir patogiai įsitaisyti. 
Tačiau vienas pirmųjų veiksmų, kurį reikia padaryti prieš pajudant autobusui į kelionę – užsisegti saugos diržą. 
Dirbo su policijos pareigūnais
LTSA apgailestauja, kad daliai keleivių tai vis dar atrodo nereikšminga smulkmena ir jie nesusimąsto, kad užsegtas diržas avarijos ar staigaus stabdymo atveju gali išgelbėti jų sveikatą ar netgi gyvybę. 
Praėjusią savaitę minint Jungtinių Tautų paskelbtą penktąją saugaus eismo savaitę „Lyderystė eismo saugumui“, LTSA ir policijos pareigūnai tikrino, ar važiuodami tolimojo susisiekimo autobusais keleiviai segasi saugos diržus. 
Per kelias dienas keliuose patikrinta 30 autobusų ir 286 jais vykę  keleiviai, iš kurių 61 proc. segėjo saugos diržus.
Neseniai reidą surengę pareigūnai per kelias dienas nubaudė 112-ką keleivių, kurie autobusais važiavo neprisisegę saugos diržų.
Baudos svyruoja nuo 30 iki 50 eurų, įkliuvusiems pirmą kartą tenka sumokėti 15 eurų. Išimtys taikomos tik tuo atveju, jeigu autobuse visai nėra saugos diržų.
„Saugos diržai autobusuose įrengti ne šiaip sau, o dėl pačių keleivių saugumo. 
Nors garsiai apie diržų segėjimą tolimojo susisiekimo autobusuose pradėta kalbėti neseniai, patikrinimų metu matome, kad žmonių sąmoningumas po truputį didėja. 
Vis dėlto dar daug žmonių nežino, kad autobuse esant įrengtiems saugos diržams, pagal Kelių eismo taisykles visi keleiviai privalo juos užsisegti. 
Ir tai yra kiekvieno asmeninė atsakomybė“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius. 
Vairuotojo priminimas veikia
2018 metais atlikto LTSA tyrimo duomenys parodė, kad autobuso vairuotojo paraginimą užsisegti saugos diržą prieš išvažiuojant autobusui iš autobusų stoties ir priminimą tą patį padaryti tarpinėse stotelėse parduodant keleivio bilietą žmonės išgirsta ir tai veikia.
Tikrinimo metu 20 proc. keleivių saugos diržą buvo užsisegę. 
Tęsdama bendradarbiavimą su keleivių vežėjais ir autobusų stočių valdytojais LTSA ir šiemet skatins vairuotojus prisiminti, kad jų vaidmuo vežant keleivius iš vieno miesto į kitą yra itin svarbus, kai kalbama apie saugos diržus. 
Artimiausiu metu visus vežėjus ir autobusų vairuotojus pasieks informaciniai lipdukai raginantys niekada nepamiršti, kad prieš užvedant autobuso variklį tereikia ištarti „Užsisekime saugos diržus!”
LTSA direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo „Lietuvos ryto“ televizijai pasakojo, kad autobuso keleiviai rizikuoja taip pat, kaip ir važiuojantys lengvuoju automobiliu. 
„Avarijos ar ekstremalaus stabdymo metu atsimušus į priešais esančią sėdynę galima susitrenkti galvą arba susilaužyti nosį“, – komentavo jis. 
Problemos buvo pastebėtos ir mokykliniuose autobusuose. LTSA apie tai įspėjo Švietimo ir mokslo ministeriją bei savivaldybių atstovus ir paragino imtis priemonių. 
Apsaugo nuo sunkių traumų
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas laidoje „Lrytas tiesiogiai“ priminė apie saugos diržų funkcijas. 
Pagrindinė ir svarbiausia – apsaugoti keleivius nuo sunkių traumų. 
S. Pukalskas paaiškino, kad po saloną blaškomas žmogus gali susižeisti į įvairius kietus ir aštrius daiktus.  Važiuojant dideliu greičiu kyla rizika netgi išskirti pro langą. 
Pašnekovas sakė, kad lengvuosiuose automobiliuose ir autobusuose naudojami trijų taškų saugos diržai yra vienodi. Kitokie naudojami sportiniuose automobiliuose. 
„Gali nutikti taip, kad eismo įvykio metu, ypatingai jei smūgis – iš šono, žmogus tiesiog išlys iš po trijų taškų diržo – jie avarijos metu apsaugo ne visuomet“, – komentavo S. Pukalskas.
Anot mokslininko kiekvieno saugaus diržo pagrindinė funkcija – neleisti kūnui pajudėti eismo įvykio metu. 
„Jeigu tik kūnas pradeda judėti, jis gali kažkur atsitrenkti – pasiekti prietaisų skydelį, statramstį ar priešais esančią sėdynę. Į juos atsitrenkęs žmogus ir susižaloja“, – aiškino pašnekovas. 
Diržai atsirado neseniai
S. Pukalskas patvirtino, kad tik juosmenį apglėbiantis diržas mažiau saugo nei trijų taškų variantas. 
Paklaustas, kodėl keleiviai ne visuomet segasi saugos diržus pašnekovas svarstė, kad tautiečiai linkę vaikytis madų ir sekti kitų pavyzdžiu. 
„Dar visai neseniai autobusuose saugos diržų tiesiog nebuvo – jie net nebuvo numatyti konstrukcijoje. 
Dabar žmonės, kurie primiršę Kelių eismo taisykles, galbūt ir nežino, kad diržus segtis reikia“, –svarstė mokslininkas. 
S. Pukalskas pasidžiaugė, kad eismo įvykiai, į kuriuos patenka autobusai nutinka retai. Anot jo, tai taip pat neskatina keleivių segtis saugos diržus. 
Mokslininko teigimu, saugiausios vienos vietos autobuse nėra. Visi eismo įvykiai skirtingi, o tokios pačios aplinkybės nepasikartoja. 
Paskatins baimė gauti baudą
Vertindamas reidus, kurių metu keleiviams buvo skirtos ir baudos S. Pukalskas pažymėjo, kad tokio akcijos atkreipia visuomenės dėmesį. 
Jis svarstė, kad segtis diržus žmones gali paskatinti vien baimė gauti baudą. 
Mokslininkas pažymėjo, kad viešajame transporte saugos diržu naudojimas – sunkiai įsivaizduojamas. Prisisegę keleiviai tik trukdytų tiems, kurie salone juda laisvai. 
Autobusas^Instantsaugos diržas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.