Ukraino automobilių gamintojas ZAZ, įkurtas dar 1923 metas, ne kartą buvo atsidūręs ant bankroto ribos.
Šiandien komapanija gamina pervadintus „Daewoo“, „Chery“ ir „Chevrolet“ modelius.
Visi jie yra labai neįspūdingos kokybės, baisoko dizaino ir labai pigūs. Tačiau tai ZAZ visada buvo įprasta.
Liaudies automobiliai
ZAZ markė ir sovietų laikais garsėjo kaip liaudies automobilių prekinis ženklas.
Visiems atmintyje išliko „Zaporožietis“ – „Fiat 600“ kopija gaminta 1960-1969 metais.
Prasta surinkimo kokybe ir paprastumu garsėjęs automobilis ne vieno žmogaus atmintyje išliko kaip miela transporto priemonė. Pigūs automobiliai dažnai prisimenami su nostalgija.
ZAZ gamino „Tavria“, „Dana“, „Nova“ automobilius, o vėliau perėjo prie pagal licenciją gaminamų modelių gamybos.
Automobilio kūrimas – inžineriniai darbai, dizainas ir technologijos – yra brangus ir sudėtingas procesas.
ZAZ tam neturėjo pajėgumų, todėl pagal licenciją gaminami kitų gamintojų kūriniai buvo logiška išeitis.
Tačiau automobilių pigumo žmonėms jau seniai nepakanka. 10-12 metų senumo europietiškas automobilis siūlo daugiau, o kainuoja pigiau.
Veikė ties bankroto riba
Jau ne kartą ZAZ buvo atsidūrusi ant bankroto slenksčio.
Tai – didelis rūptestis didžiausio Ukrainos automobilių gamintojo darbuotojams.
Bankroto procedūros šį kartą tęsiasi nuo 2018-ųjų balandžio, o dabar paskelbta, kad bus parduodama gamykla.
Šiuo metu prognozuojama, kad ji kainuos apie 15 milijonų dolerių (13,4 mln. eurų), tačiau tikėtina, kad kaina bus gerokai žemesnė.
Labai gyvybingoje automobilių pramonėje ZAZ nesugebėjo prisitaikyti, nes tiesiog neturėjo pajėgumų.
Ar kas liūdės, jei ZAZ markė visiškai išnyks?
Kaip ir kiti pigių automobilių gamintojai, ZAZ neturi daug ištikimų gerbėjų. Dauguma jų buriasi į keistus klubus, kurie šlovina senus sovietinius automobilius.