Pakeista tvarka palietė pačius silpniausius – ligoninė automobiliu tapo nepasiekiama

2019 m. balandžio 25 d. 06:20
Kaip ligoniui iš kito miesto medicinos miestelyje susirasti taksi automobilį? Ogi niekaip. Savivaldybė taksistus išgujo iš pagrindinės gatvės, jiems vienintelę skirtą aikštelę nukišdama į visišką užkampį.
Daugiau nuotraukų (13)
Ligoniams tinkamiausias transportas yra miesto, o jei jis nepatinka, iki automobilio, palikto mokamoje stovėjimo aikštelėje, gali kulniuoti ir neįgalieji.
Tokia yra praėjusią savaitę Santariškių medicinos miestelyje įgyvendintų eismo organizavimo pakeitimų esmė.
Pribraižiusi A juostų savivaldybė pademonstravo, kad siekia visus lengvuosius automobilius suvaryti į mokamas stovėjimo aikšteles.
Nors tikėtasi, kad pokyčiai padės išvengti transporto grūsčių, išėjo kaip visada.
Lengvieji automobiliai ir toliau statomi A juostose, vairuotojai, ieškodami tuščios vietos aikštelėse, grūdasi, taip sudarydami dar ilgesnes eiles.
Klientų nutarė nelaukti
„Ligoniai blaškosi, pirmąkart į Santariškes atvažiavę vairuotojai mėgina įminti prie gatvių iškabintų eismo schemų rebusus“, – pasakojo visa tai ne vieną dieną stebėjęs taksistas vilnietis Voldemaras.
Jis keleivius iš Santariškių vežiojo septynerius metus, o dabar, kaip prisipažino, kelios dienos yra bedarbis.
Mat įgyvendinusi eismo organizavimo pokyčius savivaldybė paliko vienintelę taksi stovėjimo aikštelę P.Baublio gatvėje, kurią net ne kiekvienas vilnietis suras.
Tačiau toje aikštelėje veltui dairysiesi taksi. Kelias dienas joje klientų pralaukę taksistai suprato, kad tai beviltiška, ir išvažiavo. Tarp jų ir Voldemaras.
„Mokesčius mokėti reikia, o aš nieko neuždirbu. Kaip ir kiti kolegos“, – guodėsi dėl žlugdomo verslo Voldemaras.
Įsirengtų savo lėšomis
Anksčiau taksistai keleivių laukdavo Santariškių gatvėje, prie konsultacinės poliklinikos.
Voldemaras sutiko, kad penki sustoję automobiliai gal per daug. Pasikeisdami klientų galėtų laukti trys, tačiau toje vietoje dabar nubraižyta A juosta.
Taksistai savivaldybei siūlė taksi stovėjimo aikštelę perkelti į kitą gatvės pusę, šalia autobusų stotelės.
Jeigu čia taksi kliūna, taksistai buvo pasirengę net savo lėšomis įsirengti aikštelę prie vienos iš automobilių stovėjimo aikštelių. Jie net buvo apskaičiavę, kad tam prireiktų apie 2 tūkst. eurų.
Tačiau iš savivaldybės sulaukė griežto „ne!“
Tvarka – tiktai rytais
Voldemarui teko vežti daugybę keleivių iš provincijos, kurie prisipažino, kad nežino, kaip Vilniuje iškviesti taksi: „Pamatę automobilį gatvėje jie į jį ir sėsdavo. Žmonėms būdavo patogu.“
Pašnekovo žodžiais, pertvarkų organizatoriams tereikėjo naujas juostas skirti ne tik miesto transportui, bet ir taksi.
Juolab kad dabar atsiradusi A juosta iš miesto į Santariškes reikalinga, o iš Santariškių į miestą – ne. Čia transporto grūsčių nebūdavo.
Nors savivaldybė siekė Santariškėse įvesti tvarką, „Sostinės“ žurnalistai įsitikino, kad jos nepadaugėjo. Kaip anksčiau Santariškių gatvėje, taip dabar A juostose statomi automobiliai, kurių vairuotojus savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus ekipažai baudomis apdalina tik nuo 7 iki 9 valandos.
Paskui tvarkdariai dingsta, ir vėl įsivyrauja netvarka.
Kelionės bus greitesnės?
A juostos atsirado visoje Santariškių gatvėje – nuo Skersinės iki Žaliųjų Ežerų gatvės abiem kryptimis.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė gyrė pokyčius. Anot jos, kasdien į Santariškių medicinos miestelį miesto transportu atvyksta ir išvyksta maždaug 10 tūkst. keleivių.
Jiems kelionės išplėtus A juostų tinklą nuo šiol esą taps dar greitesnės.
„Mūsų tikslas – užtikrinti patogų susisiekimą su didžiausiu medicinos miesteliu.
Viena priemonių – gerinti kelionių autobusais kokybę, suteikiant pirmenybę miesto transportui ir taip prisidedant prie visų eismo dalyvių saugumo.
Be to, įrengus A juostas siekiama kontroliuoti neatsakingą vairuotojų elgesį, sukeliantį problemų ir tarnybiniam medikų transportui, kuriam ypač aktualu laiku ir greitai teikti paslaugas.
Tikimės vairuotojų sąmoningumo ir supratingumo“, – aiškino M.Gusarovienė.
Santariškių gatvėje įrengus A juostas abiem kryptimis pastatyti automobilių stovėjimą draudžiantys ženklai.
Taip pat atsižvelgiant į pakeitimus Santariškių ir P.Baublio gatvėse panaikintos automobilių stovėjimo vietos ir galiojusi geltonoji rinkliavos zona, demontuotas bilietų automatas.
Schemos – neįskaitomos
Vairuotojai taip pat piktinosi, kad, uždraudus automobiliams stovėti Santariškių ir P.Baublio gatvėse, šalikelėse atsiradusių mokamų aikštelių schemos yra neįskaitomos.
„Plakatuose raidės – neregėto smulkumo.
Vairuotojas turi sustoti, kad galėtų įsigilinti į tai, kas parašyta ir pavaizduota“, – tvirtino Juozas, į Santariškes vežęs žmoną sulaužyta koja.
Jis ragino už eismo organizavimą atsakingus darbuotojus kuo skubiau įrengti normalius kelio ženklus, nurodančius, kur yra stovėjimo aikštelės.
Juozo žodžiais, aiškesnės schemos turėtų atsirasti ne tik Santariškių, bet ir Jeruzalės, Žaliųjų Ežerų, Mokslininkų, Santaros, Geležinio Vilko gatvėse bei Molėtų plente.
„Aiškus, suprantamas ir iš anksto matomas ženklinimas gerokai palengvintų ieškančiųjų aikštelės dalią“, – įsitikinęs vairuotojas.
Vietoj to trečiadienį Santariškių medicinos miestelyje buvo surengta akcija „Nebūk trombas“.
Sveikatos apsaugos ministerijos, Santaros klinikų valdininkai, „Susisiekimo paslaugų“, „Santaros parkavimo paslaugų“ ir savivaldybės atstovai rišo prie taisykles pažeidusių automobilių raudonus balionus.
Įvažiavimas – tik iš Molėtų plento
Kovo mėnesį bendrovė „Santaros parkavimo paslaugos“ Santariškių medicinos miestelyje atidarė penkių aukštų, 1200 vietų mokamą stovėjimo aikštelę, tačiau paaiškėjo, kad pasukti į ją ne taip paprasta.
Mat įvažiavimą į ją galima rasti tik iš Molėtų plento.
Todėl sumaištis Santariškių gatvėje tik padidėjo, nes vairuotojai veltui ieško įvažiavimo į išgirtą naują aikštelę.
Beje, gydytis į Santariškes atvykusiems asmenims nuo aikštelės iki klinikų ar konsultacinės poliklinikos tenka pėsčiomis eiti kelis šimtus metrų. Tai – ne visiems įveikiamas atstumas.
O pertvarkų šalininkai tikino, kad gerai žinoma, jog Santariškių miestelyje trūksta automobilių stovėjimo vietų.
Skaičiuojama, kad per dieną, nepaisydami draudžiamųjų kelio ženklų, automobilius neleistinose vietose palieka nuo 300 iki 400 vairuotojų, per mėnesį – apie 10 tūkst.
Tad nauja automobilių stovėjimo aikštelė – tik pirmoji iš trijų daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių, numatytų atidaryti 2019 metais. Jose dalis vietų bus skirta elektromobiliams ir neįgaliųjų automobiliams.
SantaraSantariškės^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.