Retos ir išskirtinės transporto priemonės paprastai žiemoja už garažo vartų, o balandžio 1-ąją, kuomet jau nebereikia žieminių padangų, nuspalvina šalies kelius.
Vieną iš pačių rečiausių, seniausių bei brangiausių automobilių Lietuvoje pirmadienį užfiksavo ir lrytas.lt fotografas Valdas Ščiavinskas.
Jo dėmesį patraukė išskirtinis 1935 metais pagamintas „Mercedes-Benz 290 Cabrio D“.
Šis automobilis yra seniausias iš 234 „Mercedes-Benz“ markės mašinų, įtrauktų į Lietuvos istorinių transporto priemonių registrą.
Įspūdingas kabrioletas į Lietuvą atkeliavo prieš maždaug 70 metų, kai po Antrojo pasaulio karo buvo parvežtas iš Maskvos kaip tarnybinis automobilis tuometinio Kauno politechnikumo rektoriui Kazimierui Baršauskui.
1957-aisiais „Mercedes-Benz“ buvo nurašytas kaip metalo laužas ir turėjo būti sunaikintas, tačiau rektoriaus vairuotojas mašiną išgelbėjo, o jo sūnus ją restauravo ir išsaugojo iki šių dienų.
Įvairių versijų „Mercedes-Benz 290“ buvo pagaminta 7495, bet tokių pailgintų kabrioletų, specialiai pagal Vermachto generolų užsakymą, išriedėjo vos pusšimtis.
Savo laiku kabrioletas buvo labai prabangus ir galingas – jo 2,9 litro darbo tūrio variklis turėjo net 67 AG, o apie 2 tonas sveriantis automobilis galėjo viršyti 100 km/val. ribą. Pagal dabartinę „Mercedes-Benz“ klasifikaciją jis atitinka maždaug E klasės lygį.
Išskirtinio kabrioleto vertę būtų sunku tiksliai nustatyti, tačiau analogiškas automobilis 2011-aisiais JAV buvo parduotas už 275 tūkst. JAV. dolerių (apie 250 tūkst. eurų).