Transporto eismo pakeitimas įsigalios pirmadienį, kovo 18-ąją. Nuo Noreikiškių (arba universitetinio miestelio) pusės važiuojant Akademijos, Ringaudų, link, nebus galima važiuoti tiesiai ar sukti į kairę Ringaudų link. Tokia sankryža užtikrina gerokai didesnį transporto srautų pralaidumą.
Reikės sukti į „Via Baltica“, nusileisti iki Marvelės žiedo, apsisukti ir tada kilti į Šakių plentą, sukti į Akademiją ar važiuoti tiesiai Ringaudų link.
Kitas variantas pasiekti Ringaudus nuo Noreikiškių pusės bus apylanka pro Noreikiškių Tiesiąją bei Ringaudų Pilėnų gatves, kuriomis bus galima pasiekti Ringaudų žiedinę sankryžą. Taip nuo Noreikiškių Ringaudų link vairuotojai turės važiuoti iki liepos 30 dienos.
Kaip praneša Kauno rajono savivaldybė, prie nusileidimo juostos į „Via Baltica“ magistralę važiuoti Kauno link jau lyginama žemė, iškasinėta ir šalia Šakių plento šviesoforinės sankryžos, kuri ateityje virs žiedine.
„Pirmiausia vietoje Akademijos miestelio pusėje esančios šviesoforinės sankryžos įrengsime laikiną žiedinę sankryžą ir joje formuosime tikrąją žiedinę sankryžą. Eismas dėl to stabdomas nebus. Čia atsiras praplatinimas atvažiuojantiesiems nuo miesto“, – sakė rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Autokausta“ projektų vadovas Modestas Petrauskas.
Pasak jo, ties sankryža kitoje viaduko virš „Via Baltica“ pusėje atsiras susiaurėjimai. Tačiau tik trečdalis šios būsimosios žiedinės sankryžos patenka į esamos sankryžos važiuojamąją dalį.
M. Petrausko teigimu, kelininkai atsižvelgė į parodos „Ką pasėsi...“ rengėjų pageidavimus ir intensyvesnius laikinosios žiedinės sankryžos įrengimo darbus Akademijos miestelio pusėje pradės po balandžio 6 dienos, pasibaigus parodai.
„Autokaustos“ atstovo patikinimu, transporto sąlygos šioje vietoje pagerės jau tada, kai čia bus įrengta laikinoji žiedinė sankryža. Vykdant rekonstrukciją, Akademijos miestelio pusėje bus įrengta turbožiedinė sankryža.
„Tokioje sankryžoje eismo srautai atskiriami įvažiuojant į žiedinę sankryžą, todėl važiuojant ir išvažiuojant persirikiuoti nebereikia. Tokia sankryža užtikrina gerokai didesnį transporto srautų pralaidumą“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė.
ELTA yra pranešusi apie tai, kad, remiantis atliktais tyrimais, buvo padarytos išvados, jog vidutinė vieno automobilio, važiuojančio per šį sankryžų mazgą, patiriama gaištis („prastovos“) rytinio piko metu, lyginant su esama sankryžų mazgo situacija, sumažės nuo 72 iki 5 sekundžių, o vakarinio piko metu – nuo 35 s. iki 4 s.
Skaičiuojama, kad, pertvarkius sankryžos mazgą, rytinės transporto priemonių spūstys nuo Ringaudų pusės sumažės. Dabar rytinio piko metu ties šia sankryža susidaranti automobilių spūstis dažnai siekia Ringaudus.
Pasak Kauno rajono savivaldybės pranešimo, šio transporto mazgo rekonstrukcija kainuos 2 mln. eurų. Finansavimo šaltinis – Kelių priežiūros ir plėtros programa (KPPP).
Projektas bus įgyvendintas trimis etapais. Pirmasis baigsis liepos viduryje – jo metu bus atliekami paruošiamieji darbai, inžinerinių tinklų atnaujinimas bei vienas pagrindinių darbų – žiedų bei jungiamųjų kelių rekonstrukcija. Antrasis truks iki rugsėjo 30 dienos, o vėliau liks tik apdailos darbai.