Vilniuje pakabino naujo tipo greičio matuoklį: jo galimybės stebina

2019 m. kovo 12 d. 15:53
Lietuvoje pristatytas naujos kartos hibridinis greičio matuoklis. Praėjusią savaitę Vilniuje išmanios infrastruktūros sprendimų bendrovė „Fima“ išbandė naujos kartos hibridinį greičio matuoklį. 
Daugiau nuotraukų (9)
Tai buvo pirmasis šio naujausio eismo pažeidimų kontrolės įrenginio išbandymas Europoje. 
Gali veikti dvejopai  
„Tai yra naujausias hibridinis eismo pažeidimų kontrolės įrenginys, kuris veikia kaip tradicinis momentinio greičio matuoklis, o du tokie įrenginiai gali atlikti ir vidutinio greičio kontrolę kelio ruože. 
Šis įrenginys taip pat atpažįsta transporto priemonės valstybinius numerius bei gali fiksuoti raudono šviesoforo signalo ir A juostos pažeidimus“, – komentavo „Fima“ Technologijų ir inovacijų departamento direktorius Rokas Šlekys. 
Išbandomas įrenginys turi ir kitus standartinius greičio matuoklių funkcionalumus: jis gali atlikti neleistinų manevrų kontrolę, tikrinti, ar transporto priemonė apdrausta, ar nepasibaigęs techninės apžiūros galiojimas ir pan. 
Šio įrenginio atliekamas nuotraukų fiksavimo faktas vairuotojams nėra matomas, nes naudojama akiai nematoma blykstė. 
Anot R. Šlekio, tokie pažeidimų kontrolės įrenginiai galėtų būti ypač naudingi pavojingose vietose, tokiose kaip sankryža, autobusų stotelė, pėsčiųjų perėja ar pan., o, juos apjungiant, būtų galima suformuoti ir vidutinio greičio kontrolės ruožą. 
Be to, jis gali būti naudojamas ir kaip mobilus, lengvai iš vienos vietos į kitą perkeliamas greičio matuoklis. 
Mokosi pats
Naujasis įrenginys unikalus „deep learning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje.
„Deep learning“ variklis analizuoja kiekvieną transporto priemonę ir priskiria ją vienai iš 5-ių transporto klasių. Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro sensoriaus, o ne vaizdo analizės pagalba.
„Šį konkretų eismo pažeidimų kontrolės įrenginį sumontavome norėdami išbandyti naujausią mūsų partnerio vokiečių gamintojo „Jenoptik“ technologiją, o gamintojo siekis – gauti grįžtamąjį ryšį, kad galėtų geriau rinkos poreikiams pritaikyti kuriamas naujas technologijas“, – teigė R. Šlekys. 
Įrangos bandymų metu pažeidimai nebuvo fiksuojami.
greičio matuoklis^Instantradaras
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.