Automobilį pardavusios įmonės atstovai tikina, kad per trumpą laiką transporto priemonė klientų buvo itin intensyviai eksploatuojama ir neleistinai pašalinta svarbi detalė, todėl pinigų jie negrąžins.
Kilus ginčui abi pusės įtarinėja viena kitą nesąžiningu elgesiu, o galutinis taškas šioje istorijoje dar nepadėtas.
Pasitikėjo atstovais
Į Lrytas.lt kreipęsis vilkaviškietis Mantas su žmona augina su vaikus ir abu turi oficialius darbus, tačiau nusprendė siekti geresnio gyvenimo.
„Nenorėjome laimės ieškoti svetur, todėl ilgai svarstę nutarėme papildomai pradėti savo verslą“, – sakė jis.
Sumanymas buvo užsiimti keleivių vežimu į Vokietiją, Daniją, todėl internete šeima ilgai ieškojo mikroautobuso.
„Vieną praėjusių metų lapkričio dieną aptikome mums tinkantį variantą: įgaliotas „Škoda" atstovas Lietuvoje, „Baltieva“, pardavinėjo mikroautobusą „Renault Trafic“.
Paskambinę jiems ir susitarę dėl mašinos apžiūros laiko nuvykome sutartą dieną į Kauną“, – pasakojo vyras.
Pirminės apžiūros metu jis pasiteiravo, ar automobilis tvarkingas ir sulaukė atsakymo, kad jokių gedimų nebuvo.
Pasitikėdamas pardavėju, kaip oficialiu „Škoda“ atstovu, pasitaręs su žmona Mantas nutarė minėtą automobilį įsigyti.
Pasirodė visi gedimai
Gruodžio 4 dieną sutartu laiku su pardavėjais susitiko „Regitroje“ ir persirašė automobilį.
„Tik įsėdęs važiuoti namo nespėjau įveikti net kelių kilometrų, kai automobilyje dingo trauka ir prietaisų skydelyje įsižiebė lemputės.
Iškart pasiskambinau „Baltievos“ vadybininkui ir pasakiau apie problemą. Liepė grįžti atgal į servisą ir palikti automobilį lauke. Sakė, kad sutvarkys“, – prisiminė jis.
Kitą dieną Mantas sulaukė skambučio – jam pranešė, kad gedimas pašalintas ir atvykti pasiimti mašinos.
„Kai pradėjome važinėti į Vokietiją, ėmė lįsti automobilio gedimai: dingo trauka, atsirado degalų sistemos gedimas, neveikė galinis keleivių šildytuvas, pasirodė sankabos ir turbinos defektai“, – skundėsi vyras.
Po šv. Kalėdų jam teko vėl skambinti pardavėjams ir teirautis, ką daryti: rašyti pretenziją, ar tartis dėl remonto.
„Sausio 2 dieną parašiau pretenziją, dar tą pačią dieną mane informavo, kad atvaryčiau jiems automobilį – grąžins pinigus.
Kai nuvažiavau, prasidėjo linksmybės: mašinos atpirkti nenorėjo, nes neva per daug kilometrų nuvažiavau.
Net pradėjo prašyti, kad aš jiems sumokėčiau, už tai, kad naudojausi automobiliu“, – pasakojo Mantas.
Remontuoti atsisakė
Anot jo, vienas iš vadybininkų „Baltievos“ direktoriui Dainiui Aleksai bandė sakyti, kad jie, kaip pardavėjai, suteikia dvejų mėnesių garantiją varikliui ir greičių dėžei, bet šis net nesileido į kalbas.
„Pasirodo, „Renault Trafic“, kurį jie pardavė man, prieš tai priklausė klientui, kuris iš įmonės pirko naują automobilį, o mikroautobusą paliko parduoti“, – kalbėjo vyras.
Jam kauniečių kompanija liepė sužinoti, kiek kainuotų remontas ir pažadėjo padengti remonto išlaidas.
„Po to kai paaiškėjo, kad remonto darbų suma naudojant restauruotas detales siektų 3000 eurų, o gal ir daugiau, po dviejų savaičių jie man pateikė atsakymą į pretenziją.
Jame buvo išdėstyta, kad aš pats kaltas, jog viršijau ridą. Pasiūlė sutvarkyti tik šildytuvą ir duoti dar 150 eurų nenumatytiems nuostoliams“, – prisiminė Mantas.
Vyras pasakojo iš vieno vadybininko sužinojęs, kad D. Aleksa su serviso vadovu nusprendė, jog rimtų gedimų nebuvo.
„Pirmojo susitikimo metu jie patys pripažino, kad neturi įrangos degalų sistemos ir turbinos gedimams nustatyti.
Dėl sankabos aiškino, kad tai techninės apžiūros metu trūkumų nebuvo nustatyta, nors aš pats teiravausi, ar kontrolieriai tai tikrina, tai vyrai tik juoktis pradėjo“, – dėstė Mantas.
Nuostoliai dėl prastovų
Anot vilkaviškiečio, mikroautobusas ilgai stovėjo įmonės servise, kur jam buvo tvarkomas šildytuvas, o jis tuo tarpu negalėjo vežti žmonių, kaip suplanavęs.
Jis pabrėžė, kad už 4700 eurų kainavusį 2006 metų „Renault Trafic“ kas mėnesį moka 200 eurų paskolos įmokas.
„Mėnesį neveždamas žmonių praradau apie 3000 eurų, nes švenčių metu ir po jų norinčių važiuoti buvo labai daug.
Praradau klientų, kurie sušalo važiuodami su manimi, pasitikėjimą.
Taip pat žmonės buvo pasipiktinę, jausdami nesudegusių degalų kvapą salone. Patyriau didžiulius nuostolius, nes tikėjau, kad iš salono perkamas automobilis bus tvarkingas“, – piktinosi vyras.
Automobilį jis atsiėmė antradienį, vasario 6 dieną. Anot vyro, sutvarkytas tik pečiukas, sankabos defektas nepašalintas, degalų sistemos problemos taip pat neišspręstos.
„Pirkimo pardavimo deklaracijoje nei raštu nei žodžiu apie defektus nebuvo pažymėta ar parašyta“, – piktinosi vilkaviškietis.
Nuvažiavo 11 tūkst. kilometrų
„Baltieva“ direktorius Dainius Aleksa pažymėjo, kad prieš pardavimą mikroautobusas buvo nuvažiavęs 303 tūkst. kilometrų.
Jis patvirtino, kad „Renault Trafic“ buvo realizuotas komiso pagrindais, t. y. įsigydamas naują „Škodą“ jį mainais paliko vienas atstovybės klientas.
„Kadangi esame „Volkswagen“, o ne „Renault“ grupės atstovai, mūsų tikslas buvo prieš parduodant mikroautobusą atlikti techninę apžiūrą – tai ir buvo padaryta.
Penkiomis dienomis anksčiau nei buvo pasirašytas perdavimo aktas, techninės apžiūros ekspertai pripažino, kad automobilis buvo tvarkingas, tinkamas eismui ir saugus“, – kalbėjo atstovybės vadovas.
D. Aleksa sakė, kad mikroautobusą įsigijęs keleivių pervežimu ir automobilio nuoma užsiimantis verslininkas per 29 kalendorines dienas sugebėjo nuvažiuoti beveik 11 tūkst. kilometrų.
„Vadovaujantis šalyje galiojančiais teisės aktais ir vertinimo sistema, tokia rida yra statistiškai septynis kartus didesnė nei nuvažiuoja vidutinis automobilis“, – komentavo jis.
Anot pašnekovo, naujasis „Renault Trafic“ savininkas taip pat pašalino kietųjų dalelių filtrą.
Paaiškino visus gedimus
D. Aleksos manymu, kreiptis į juos verslininkas nusprendė perskaitęs gruodžio 26 dieną pasirodžiusį straipsnį, kuriame buvo rašoma, kaip moteris sugebėjo atgauti pinigus už visureigio turbinos keitimą.
Vienas iš jo priekaištų buvo dėl prastai veikiančios sankabos.
D. Aleksa pažymėjo, kad jei klientas iš tiesų būtų įsigijęs automobilį su prasta sankaba, įveikiant 11 tūkst. kilometrų gedimas būtų progresavęs ir jis būtų paprasčiausiai sustojęs.
„Automobilis važiuoja ir šiandien, o sankaba veikia. Nežinau, ar galima tikėtis, kad prie 300 tūkst. kilometrų ji bus kaip nauja“, – komentavo pašnekovas.
Kitas nusiskundimas, anot D. Aleksos, buvo esą ne visai veikianti turbina. Pašnekovas pastebėjo, kad šis mazgas arba veikia, arba – ne.
„Renault Trafic“ pirkėjas jam taip pat priekaištavo dėl to, kad skaidriame degalų vamzdelyje matė oro burbulą.
Anot kliento, dėl to degalų mišinys iki galo nesudegdavo, išmetimo sistema skleisdavo dūmus, o salone smirdėjo.
D. Aleksos teigimu, minėtieji simptomai – visiškai nesusiję. Anot jo, turint omenyje, kad buvo perdaryta išmetimo sistema, serviso meistrams tokie pareiškimai kėlė juoką.
Paskutinė problema kliento pateiktame gedimų sąraše buvo neveikiantis galinis šildytuvas. Atstovybės vadovas pripažino, kad šio gedimo parduodami automobilį jie nepastebėjo.
„Pakeitėme cirkuliacinį siurblį ir sklendę, o mikroautobusą esame pasiruošę grąžinti“, – konstatavo pašnekovas.
Iškėlė papildomas sąlygas
D. Aleksa pasakojo, kad gavęs kliento pretenziją greitai atsakė. Įvertinęs nusiskundimus pasiūlė nupirkti atgal automobilį, jei tik pirkėjas galės įrodyti, kad gedimai tikrai buvo.
„Kai atvarė grąžinti mikroautobusą ir sužinojau, kad per tokį trumpą laiką nuvažiavo 11 tūkst. kilometrų, man tai panašėjo į piktnaudžiavimą.
Galbūt sezono metu norėjo užsidirbti pinigų nuomodamas automobilį kitiems asmenims, o vėliau jį grąžinti už pirkimo kainą“, – svarstė direktorius.
Anot pašnekovo, pats klientas patvirtino, kad buvo išnuomojęs mikroautobusą.
D. Aleksa automobilį nupirkti atgal sutiko tik su sąlygomis, kad atgal bus įstatytas kietųjų dalelių filtras ir dėl viršytos vidutinės ridos sumažinta jo kaina.