2003 metais įkurtas klubas 2009 m. tapo oficialiu „Porsche Clubs Worldwide“ nariu, jo komanda tapo 1000 km lenktynių prizininkais bei suorganizavo daugybę kitų renginių.
„Porsche“ bendruomenė Lietuvoje egzistavo ir anksčiau, tačiau oficialiai klubas buvo įregistruotas 2003 m. gruodžio 16 d. Tai įvyko trijų entuziastų – Vaidos, Andriaus ir Gintaro iniciatyva.
Dėmesys sportui
Pirmasis klubo prezidentas buvo vienas iš trijų entuziastų, sugebėjusių surinkti visą reikiamą dokumentaciją ir įstaigą įregistruoti – Gintaras Papečkys. Jis prisimena, kad dar iki oficialios registracijos vykdavo „Porsche“ mėgėjų susitikimai, tačiau ilgainiui vairuotojai panoro savo veiklą perkelti į aukštesnį lygį.
Pirmaisiais klubo gyvavimo metais daug jo narių dalyvavo sporto varžybose, renginiai neretai vykdavo Kačerginės „Nemuno žiede“ ar Estijos Pernu trasoje.
„Vėliau sugalvojome, kad reikia dalyvauti 1000 km lenktynėse Palangoje. Sportavome ketverius metus, per tą laikotarpį kartą tapome savo klasės prizininkais“, – prisimena G. Papečkys.
Estijoje aktyvus „Porsche“ klubas buvo įkurtas anksčiau nei kitose Baltijos šalyse, tad lietuviai dažnai su jais bendravo, rengdavo susitikimus, keisdavosi idėjomis ir mokėsi. Po truputį augo Lietuvos klubo narių skaičius, keitėsi automobilių parkas – pirmaisiais metais dominavo priekyje variklį turintys 924, 944 modeliai, vėliau atsirado daugiau 911, „Boxster“ ir „Cayman“ automobilių.
Praėjus 5 metams nuo klubo įkūrimo, buvo nutarta dėti dar vieną žingsnį į priekį – patekti į tarptautinį „Porsche Clubs Worldwide“ registrą bei tapti oficialiu „Porsche“ klubu.
Po ilgo ir nuoseklaus darbo 2009 m. vasario 19 d. „Porsche“ klubas Lietuva“ gavo 214-ąjį numerį ir tapo oficialiu šio gamintojo gerbėjų klubu pasaulyje, patvirtintu paties „Porsche“. Tai vienas nedaugelio gamintojų pasaulyje, skiriantis ypatingą dėmesį markės gerbėjų klubams – bendradarbiavimui su jais „Porsche“ turi net atskirą padalinį.
Važinėjo į Latviją
Netrukus po patekimo į „Porsche Clubs Worldwide“ registrą klubas išsirinko naują prezidentą – Edviną Mamedovą, kuris iki šios dienos vairuoja 1996 m. įsigytą oru aušinamą kabrioletą „Porsche 964 Carrera 2“. Jis pamena, jog Lietuvoje iki 2013-ųjų rudens nebuvo „Porsche“ atstovybės ir automobilių priežiūrą tekdavo atlikti Latvijoje.
„Automobiliai patikimi, nereikia dažnai servise lankytis, tačiau dabar sunku ir suprasti, kaip galėjome gyventi neturėdami oficialaus atstovo. Ilgą laiką siekėme užmegzti ryšius su Latvijos atstovais ir juos pavyko prisikviesti į vieną renginį Druskininkuose.
Pamatę, ką mes darome ir kokio lygio renginius organizuojame, jie liko nustebę ir pažadėjo visokeriopą pagalbą“, – savo prezidentavimo laikotarpį prisimena E. Mamedovas.
Į Lietuvoje organizuojamus renginius neretai atvyksta ir svečiai iš Estijos, Lenkijos, kitų valstybių. Pietų Lietuvoje organizuojamus renginius mėgsta lenkai. „Porsche“ klubas Lietuva“ nariai ir patys vis dažniau rengdavo išvykas į kitas šalis, bendraudavo su kitais klubais – rengė išvykas ne tik į kaimynines šalis, bet ir aplankė Austriją, Belgiją, Olandiją, kitas Vakarų Europos valstybes.
„Klubo nariu gali tapti tik turėdamas „Porsche“ automobilį, tačiau tai ne vienintelis mus vienijantis dalykas. Visame pasaulyje esančių klubų narius vienija bendros vertybės, požiūris į gyvenimą.
Nesvarbu, senas ar naujas automobilis, kas toks jį vairuoja, svarbu tik su kokia nuotaika žmogus ateina ir su kokia išeina. Kad vienam renginius pasibaigus – lauktume kito“, – savo požiūrį dėstė E. Mamedovas.
Matomi ir žinomi Lietuvoje
„Porsche“ klubo renginiai girdimi ir matomi visoje Lietuvoje, tačiau 2018 m. sezono atidarymas buvo bene įspūdingiausias iš visų. Gegužės mėnesį Vilniaus Gedimino prospekte susirinko ir išsirikiavo per šimtą „Porsche“ automobilių, kiekvienas jų ant stogo turėjo ištiestą trispalvę – tokiu būdu klubas paminėjo Lietuvos valstybės šimtmetį.
Šiuo metu „Porsche“ klubas Lietuva“ prezidento pareigas užimantis Renatas Augustinas pritarė, kad klubas progresuoja tinkama kryptimi: jo žinomumas auga, patys „Porsche“ automobiliai populiarėja, narių skaičius didėja. Jis įsitikinęs, kad tą lemia daug priežasčių – vienos išskirti neįmanoma.
„Porsche“ turi dvasią, jie turi savo auditoriją. Kiti sportiniai automobiliai, jeigu neturi tokio vienijančio elemento, yra labiau skirti savęs pozicionavimui, statuso demonstravimui ar tiesiog pasimėgavimui. Mane į klubą atvedė galimybė turėti bendraminčių ratą, galimybę susiburti, palenktyniauti, pasidalinti įspūdžiais. Dabar sunku net įsivaizduoti, kaip reikėtų turėti sportinį automobilį be bendraminčių kompanijos“, – teigė R. Augustinas.
Pasakodamas apie tai, kodėl žmonės renkasi „Porsche“ automobilius, R. Augustinas pabrėžė ir dar vieną savybę – jo manymu, ilgametės tradicijos yra labai svarbios. Todėl faktas, kad sportinis „Carrera“ modelis ne tik gaminamas daugiau nei pusę amžiaus, bet ir išlaiko pagrindines savo savybes – kėbulo formą bei gale įmontuotą variklį – puikiai apibūdina „Porsche“ vertybes ir ilgaamžiškumą.
Klubas ne tik organizuoja sezono atidarymo bei uždarymo renginius, taip pat bendradarbiauja su šalies švietimo įstaigomis – skiria stipendijas gabiems VGTU Transporto inžinerijos studentams, globoja Panevėžio Algimanto Bandzos vaikų globos namus ir prisideda prie kitų kilnių iniciatyvų gimimo ir įgyvendinimo.