Dėl tilto – daug sunkumų
Vietos gyventojai, ypač kaimuose, linkę susitaikyti su laikinais nepatogumais, tačiau išvykusieji gyventi į didmiesčius ir atvykę aplankyti artimųjų nenori taikstytis su provincijos apsileidimu, valdžios vangumu.
Iš Meškalaukio kilęs, dabar Vilniuje gyvenantis Tomas Rakauskas kreipėsi į „Panevėžio kraštą“, prašydamas pagelbėti Pasvalio rajono Joniškėlio miesto gyventojams.
Įpusėjus rudeniui buvo išardytas senasis tiltas per Mažupės upelį. Šis tiltas Joniškėlį dalija į dvi dalis.
Kol bus pastatytas naujasis tiltas, o tai numatyta tik gegužės pabaigoje, žmonės patiria daug sunkumų.
Norintieji nuvažiuoti į kitą upelio krantą priversti naudotis apgailėtinos būklės apylanka, kurią prižiūri rangovų bendrovė iš Vilniaus „Viadukas“. Kad būtų aiškiau, laiško autorius pridėjo nuotraukų ir vaizdo įrašą.
Pažliugęs ir duobėtas
T.Rakausko teigimu, kelias būna nuolat pažliugęs, nusėtas daugybės duobių, juo pravažiuoti lengvuoju automobiliu sudėtinga, reikia suptis per duobes riedant pirmąja pavara, o jei važiuosi greičiau, mašina iškart luš, turėsi keliauti tiesiai į servisą.
Galop įveikus šią apylanką, automobilis būna visas purvinas.
„Tiltas išardytas, o alternatyvaus kelio, galima sakyti, nėra. To, kas yra, keliu vadinti neapsiverčia liežuvis, todėl jį galima vadinti tik šunkeliu.
Visiškai neguodžia internetinėje erdvėje pasirodęs rangovo pažadas kelią sutvarkyti, kai tik reikiamus darbus atlikti leis meteorologinės sąlygos.
Tad jei įmonė, apsirūpinusi kelių tvarkymo darbams tinkama įranga ir transportu, nesiryžta taisyti kelio dėl prastų oro sąlygų, kaip tada tokiomis prastomis oro sąlygomis ir esant tokiai varganai apylankos būklei, elgtis gyventojams, besinaudojantiems tik lengvaisiais automobiliais“, – redakcijai rašė T.Rakauskas.
Prašė atsakyti konkrečiai
Buvęs meškalaukietis teiravosi, ką daryti žmonėms, kurie priversti vykti į darbus, laužyti tame šunkelyje automobilius, nors už jų remontą teks mokėti patiems.
Anot T.Rakausko, keistai skamba ir Joniškėlio miesto seniūno Donato Dilio siūlymas naudotis alternatyviu keliu per Girelės mišką, mat tas ne ką geresnis, o miško ribose dargi apledėjęs, slidus, pilnas duobių.
Be to, juo važiuojant kelias pailgėja gerais 5 kilometrais.
Laiško autorius prašė, kad valdžia ir rangovai atsakytų konkrečiai ir ne valdiškai, be jokių tuščiažodžiavimų.
Išmala sunkiasvorės mašinos
Joniškėlio miesto seniūnas D.Dilys sakė, kad naujojo tilto per Mažupės upelį įrengimas finansuojamas Valstybės kelių direkcijos lėšomis ir kainuos 680 tūkst. eurų.
Darbai buvo pradėti spalio viduryje ir turi būti baigti gegužės pabaigoje, o dirbama, kai tik leidžia oro sąlygos.
Seniūno teigimu, prieš tilto statybas buvo parengta 700 m ilgio apylanka, tai yra sutvarkytas, sutvirtintas ir paplatintas lauko keliukas, tačiau dėl intensyvaus, netgi sunkiasvorio transporto, eismo apylankos danga neatlaiko, todėl ji nuolat tvarkoma.
„Iš lauko keliuko padaryta apylanka negali būti visaverčiu keliu.
Jei norime turėti gerą tiltą ir nebeturėti ateityje problemų, privalome truputį pakentėti ir susitaikyti su laikinais nepatogumais.
Kontaktuoju su rangovais, jie nuolat apylanką patvarko“, – sakė D.Dilys.
Seniūnas teigė, kad prieš kelias dienas su darbų vykdytoju 50 kilometrų per valandą greičiu pravažiavo apylanka ir jokių nepatogumų nepajuto.
Seniūnas patvirtino, kad nepatenkintiesiems apylankos būkle jis siūlo važiuoti ilgesniu keliu per mišką.
Jis patikino, kad niekas laikinai paprasčiausio žvyrkelio neasfaltuos, juolab kad Pasvalio rajone dar yra 500 kilometrų žvyrkelių.
Tvarko vietiniai
„Viaduko“ bendrovės darbų vadovas Vaidas Kozmanas neslėpė, kad dabar darbai Joniškėlyje nevyksta. Iki kovo 15-osios paskelbta technologinė pertraukėlė, o darbai esą bus baigti kaip numatyta sutartyje.
Rangovų atstovas paaiškino, kad apylanka suformuota iš smėlio, skaldos ir žvyro sluoksnių, neturi dangos, todėl atšilus ar atšalus paviršiuje atsirandą nelygumų, o atšilus – purvo.
„Apylanka nuolat tvarkoma. Esame sudarę sutartį su vietos bendrove, ji reaguoja pagal seniūno signalus“, – sakė V.Kozmanas.
Ar šie paaiškinimai ne biurokratiniai, tesprendžia mūsų skaitytojai.