Draudikai ramina, kad bent jau kol kas dėl to įmokos nedidės, nebent teismai pakeis praktiką ir ims priteisti nukentėjusiesiems šimtus tūkstančių ar milijonus.
Tokiu atveju, padidėjusias draudikų išlaidas turės padengti visi vairuotojai.
Iki šiol maksimali draudimo dengiama neturtinė žala siekdavo vos 5 tūkstančius eurų, o jei teismas priteisdavo daugiau, likusią sumą tekdavo padengti avarijos kaltininkui. Todėl nauja tvarka turi naudos ir vairuotojams.
Tačiau daugybė vairuotojų neatkreipė dėmesio į labai svarbią detalę – nauja neturtinės žalos riba galios tik naujai sudaromoms sutartims.
Vairuotojai, apsidraudę iki šių metų lapkričio 1 dienos, avarijos atveju kaip ir anksčiau teismui priteisus daugiau nei 5 tūkst. eurų, skirtumą turės atlyginti iš savo kišenės.
Tikisi, kad bus kontrolė
Draudėjų asociacija skaičiuoja, kad privalomasis draudimas per pora metų pabrango kone 50 proc., kai kam dar smarkiau. Ir neatmeta, kad tai – ne pabaiga.
Nuogąstavimus kelia didėjanti maksimali neturtinės žalos suma, kurią bus galima prisiteisti iš draudikų.
Nuo 5 tūkstančių ji padidėjo iki 5 milijonų eurų.
„Mūsų pozicija yra tokia, kad tiek Lietuvos bankas, tiek Konkurencijos taryba turėtų atidžiai prižiūrėti civilines atsakomybės draudimo kainas, jų kilimą.
Tai nėra nereguliuojama sritis. Šią kainą reguliuoja konkurencija ir norėtųsi, kad ji Lietuvoje būtų reali“, – sako draudėjų asociacijos direktorius Tomas Paulauskas.
Draudikai sako, kad įmokos iki šiol augo dėl didėjančių avarijų žalos sumų. Tačiau ramina: kainos dėl galimybės daugiau gauti moralinės kompensacijos bent jau kol kas nedidės.
Esą teks palaukti, kokią praktiką suformuos teismai ir kiek bus padaroma avarijų.
Neturėjo įtakos kainai
Iki šiol draudimo bendrovės paprastai neturtinės žalos išmokėdavo vidutiniškai po kelis tūkstančius eurų. Jei teismai priteisdavo daugiau nei 5 tūkstančius, likusią sumą tekdavo padengti kaltininkui.
Transporto priemonių draudikų biuro vadovas Algimantas Križinauskas pažymėjo, kad neturtinės žalos suma visose išmokose kol kas sudarė vos 1 procentą.
Todėl iki šiol tai neturėjo juntamos įtakos draudimo kainai.
„Jeigu ta suma padvigubėtų, vidutiniškai kiekvienas polisas pabrangtų vienu euru“, – komentavo jis.
Draudimo ekspertai ragina susitaikyti su tuo, kad po kelerių metų drausti automobilį gali kainuoti ir dvigubai brangiau.
Galioja naujoms sutartims
Draudimo brokerių įmonių asociacijos prezidentas Robertas Šaltis pastebėjo, kad vertinant pagal Europos vidurkį kainos gali išaugti netgi keletą kartų. Tačiau, anot pašnekovo, tai įvyks negreitai.
„Tai neatsitiks per vienerius ar dvejus metus. Mūsų ekonomika auga – artėjame prie vakarų šalių, todėl tikėtina, kad didės tiek išmokos, tiek įmokos“, – sakė draudikų atstovas.
R. Šaltis vylėsi, kad draudimo kainos didės proporcingai ekonomikos augimui, tačiau jis neatmetė galimybė, kad jų kilimas bus ir didesnis.