Jų perdavimo Valstybės sienos apsaugos tarnybai (VSAT) ceremonija įvyko VSAT Vilniaus pasienio rinktinėje, įsikūrusioje Vilniaus rajono Mickūnų miestelyje. Visureigius palaimino kunigas Aušvydas Belickas.
Nori atnaujinti visą parką
Renginyje dalyvavęs vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas tvirtino, kad naujieji visureigiai turėtų gerokai pagerinti pareigūnų darbo sąlygas.
„Suprantame, kodėl pasieniečiams reikia tokio automobilio, ir labai džiaugiuosi, kad praėjus 11 metų galime pareigūnus aprūpinti nauja technika ir pagerinti pareigūnų darbo sąlygas“, – sakė jis.
Paskutinį kartą pasieniečių automobilių parkas iš esmės atnaujintas prieš 11 metų, 2007-ųjų pavasarį. Tuomet VSAT įsigijo visureigius „Mitsubishi Pajero“ ir „Nissan Patrol“.
E.Misiūnas taip pat priminė, kad vos prieš porą savaičių pasieniečiams perduoti ir 37 nauji „Renault Trafic“ mikroautobusai.
Pradėjus eksploatuoti naujuosius „Toyota Land Cruiser“ bus atnaujintas labiausiai susidėvėjusių VSAT tarnybinių visureigių parkas.
VSAT vadas Renatas Požėla atskleidė dar didesnius planus – pasak jo, per šiuos ir ateinančius metus pasieniečiai planuoja visus savo turimus automobilius pakeisti naujais.
Lėšos 79 visureigiams buvo skirtos pagal du ES projektus. Bendra visų „Toyota Land Cruiser“ kaina, įskaičiuojant antrą (žieminių) padangų komplektą, bet neįskaičiuojant serviso paslaugų yra 2 871 571 euras su PVM. Vienas visureigis pasieniečiams kainavo 36 349 eurus.
Speciali komplektacija
Visus automobilius VSAT pardavė konkursą laimėjusi „Toyota“ atstovė „Mototoja“. Kaip tvirtino bendrovės atstovas Karolis Urniežius, pasieniečiams skirtos komplektacijos automobilius teko specialiai užsakinėti gamykloje, nes pirkėjams tokie deriniai nesiūlomi.
Japonijoje pagaminti automobiliai išsiskiria tuo, kad jų komplektacija – ypač kukli, o papildomai pridėti tik tie dalykai, kurie būtini pareigūnų darbui. Pavyzdžiui, atsisakyta lengvo lydinio ratlankių ir net stogo laikiklių. Sėdynės aptrauktos audiniu, o vietoje naujiems automobiliams įprasto multimedijos ekrano – paprastas radijas.
Tačiau visi visureigiai turi nuolatinę visų varomųjų ratų pavarą bei palėtintoją, kad būtų galima pravažiuoti sudėtinga bekele. Jie varomi 2,8 l. dyzeliniais 130kW galios varikliais ir turi automatines pavarų dėžes.
Visureigiuose sumontuota daug papildomos įrangos, kuri reikalinga pasieniečių darbui. Jie aprūpinti garsine balso stiprinimo įranga, turi švyturėlius, telemetrinius įrenginius preigūnų darbui registruoti, videoregistratorius ir atitinka specifinius patruliavimo pasienyje reikalavimus.
Automobiliai turi beraktes užvedimo sistemas, bet užsiveda tik pareigūnui pasižymėjus telemetrijos kortele. Jie taip pat turi kablius, dideles dugno apsaugas ir padangų slėgio daviklius, kurie informuoja jei padanga buvo pradurta.
Bene vienintelė komforto įranga – autonominis programuojamas salono pašildymas.