Tiesa, po griausmingų grasinimų paaiškėjo, kad pėstiesiems už kalbėjimą telefonu negali būti taikoma jokių baudų.
Tačiau kartu su šiais paliepimais buvo priimta naujovė, kuri gerokai labiau pakeis vaizdą keliuose.
Nuspręsta nuo lapkričio 1 dienos padidinti leistiną greitį pradedantiesiems automobilių bei motociklų vairuotojams. Jiems leistinas greitis automagistralėse didinamas nuo 90 iki 100 km/val., o keliuose su asfalto ar betono danga – nuo 70 iki 80 km/val.
Greitkeliuose, kaip ir iki šiol, jiems lieka 90 km/val. greičio ribojimas, o kituose keliuose (žvyrkeliuose ir pan.) – 70 km/val.
Mažins lenkimų
Daliai vairuotojų pasirodė keista, kad „pradinukams“ greitis didinamas nuo lapkričio, kuomet dėl prastesnių eismo sąlygų paprastai akcentuojamas greičio mažinimas, bet susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis to nesureikšmino ir atkreipė dėmesį, kad kitose ES šalyse apskritai nėra įprasta taikyti kitokius greičio ribojimus nepatyrusiems vairuotojams.
Jis vylėsi, kad tai sumažins greičių skirtumus keliuose ir dėl to bus lenkimų, kurie dažnai tampa avarijų kaktomuša priežastimi.
„Šiais pakeitimais siekiama mažinti greičių diferencijavimą skirtingoms transporto priemonėms ir tuo pačiu sumažinti lenkimų skaičių keliuose, nes komercinės transporto priemonės, pradedantieji, besimokantys ir laikantys egzaminą vairuotojai galės važiuoti vienodu greičiu, vieni kitų nelenks.
Pažymėtina, kad pradedantiesiems vairuotojams leistinas važiavimo greitis keisis labai nežymiai, – sakė jis. – Tai sumažins greičių skirtumus keliuose ir transporto priemonių lenkimų skaičių. Dėl tos pačios priežasties keičiamas leistinas mokyklinių autobusų važiavimo greitis, taip pat suvienodinamas autobusų ir krovininių automobilių, jų junginių, autobusų su priekabomis leistinas važiavimo greitis greitkeliuose.“
Sukėlė klausimų
Vis tik padidintas greitis jaunus vairuotojus ne tik pradžiugino, bet ir sutrikdė. Vairavimo teorijos egzaminą laikyti besiruošianti vilnietė Jurgita svarstė, kurias taisykles jai mokytis ir kaip atsakyti per egzaminą, jei bus klausimų apie leistiną greitį.
„Šiuo metu žmonės mokosi iš testų, kuriuose pateikiami atsakymai pagal seną tvarką, bet pagal naują jie būtų klaidingi. Kaip žinoti, kokie atsakymai bus teisingi „Regitroje“, tarkim, spalio viduryje?“, – spėjo ji.
Klausimų kyla ir dėl keleto smulkesnių pakeitimų, kaip pvz. 307 ženklas, draudžiantis važiuoti su priekaba, galios ne tik krovininiams, bet ir lengviesiems automobiliams, o ant geltono „korio“ sankryžoje nebebus galima sustoti ir sukant į kairę.
Moteris taip pat atkreipė dėmesį, kad bus painiavos jau išlaikiusiems teorijos egzaminą ir besiruošiantiems praktikos egzaminui, per kurį jau reiks pademonstruoti atnaujintų KET žinias.
Klausimai – pagal esamą laiką
„Regitra“ atkreipė dėmesį, kad šiek tiek klaidų per egzaminą padaryti leidžiama. Teorijos egzaminas sudarytas iš 30 testinių klausimų, o egzamino rezultatas laikomas teigiamu, kai asmuo atsako teisingai į ne mažiau kaip 80 proc. klausimų.
Kaip patvirtino įmonės atstovė Emilija Bardauskienė, „Regitros“ teorijos klausimų bazėje yra naudojami tik tuo metu galiojančias Kelių eismo taisykles atitinkantys klausimai. Kitaip tariant, įsigaliojus naujai įstatyminei bazei, teorijos egzaminų metu būsimiems vairuotojams bus pateikiami tie klausimai, kurie galioja būtent tuo metu.
„Vairuotojui būtina žinoti, kokiomis taisyklėmis reikia vadovautis šiuo metu, t. y. čia ir dabar. Tokia pati logika galioja ir vėliau, kuomet žmogus jau įgyja vairuotojo pažymėjimą. Jei asmuo dalyvauja viešajame eisme, tokiu atveju jis ir turi laikytis tuo metu galiojančių bei aktualių Kelių eismo taisyklių“, – teigė „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Užduočių neskelbia
Egzaminuotojų atstovai taip pat pabrėžė, kad „Regitra“ niekaip nėra susijusi su įvairiomis įmonėmis, kurios siūlo spręsti bandomuosius egzaminus internete. Jų kokybė ir teisingumas nėra niekaip kontroliuojami ir tik patys verslininkai atsakingi už tai, ką pateikia būsimiesiems vairuotojams.
„Siekiant objektyviai patikrinti būsimų vairuotojų žinias, o ne išmoktus atsakymus, teorijos egzaminų bazę sudaro daugybė klausimų, kurie yra nuolat atnaujinami ir pildomi. Dėl tos pačios priežasties egzamino klausimai yra konfidencialūs ir viešojoje erdvėje neprieinami“, – tvirtino E.Bardauskienė.
Jei KET bilietus sprendžiate bet kurioje interneto svetainėje, žinokite, kad jie nėra derinami su „Regitra“ ir kartais gali būti nebeaktualūs.
„Pasitaiko atvejų, jog privačios įmonės, kurios užsiima KET bilietų publikavimu internete, dažnai skelbia, jog klausimai yra suderinti su „Regitra“ arba jie yra visiškai tokie pat kaip „Regitroje“, tačiau tai – netiesa. Mūsų klausimai yra visiškai konfidencialūs“, – pasakojo S. Šuminas.