Motorizacijos projektas nuo šių metų pradžios yra įgyvendinamas visose šešiose KASP rinktinėse. Transporto priemonės šiais metais yra nuomojamos iš privačių įmonių, ateityje ketinama projektą plėtoti transporto priemones įsigyjant.
Šiuo projektu siekiama pagerinti mažo padalinio sudėtyje veikiančių KASP karių užduočių atlikimo kokybę, veiksmų autonomiškumą ir greitį, efektyviau išnaudoti turimą ginkluotę ir įrangą, taip pat padidinti veiksmų netikėtumo, slaptumo ir kūrybiškumo faktorius.
KASP vadas pulkininkas Dainius Pašvenskas teigė, kad motorizacijos projekto esmė nėra naujai sugalvotas dalykas, motorinės transporto priemonės buvo naudojamos per konfliktus Afganistane, Irake, Bosnijoje ir Hercegovinoje.
„Motorizacijos logika ir ištakos paaiškinamos labai paprastai: jei nori efektyviai kovoti būdamas užnugaryje – ieškok paprastų priemonių, – teigė KASP vadas. – Jei pažvelgtume į teoriją apie pagrindines mūšio funkcijas, joje rastume šešis pagrindinius punktus: vadovavimas ir valdymas; žvalgyba; parama ugnimi; aprūpinimas; apsauga; manevras ir judėjimas. Būtent pastarasis dėmuo yra visiškai užtikrinamas motorizacijos projektu“.
Krašto apsaugos savanorių pajėgų padaliniai yra ruošiami vykdyti operacijas laikinai priešo užimtoje teritorijoje, t.y. veikti priešo užnugaryje: kovoti su atskirais jo padaliniais, neleisti jiems vykdyti rutininių procedūrų – trikdyti logistiką, mažinti motyvaciją, priversti priešą daugiau karių skirti apsaugai, budėjimams ir taip pamažu sekinti priešiškas pajėgas.
Kovojant tokiomis sąlygomis, greitai atsitraukti iš įvykdytos užduoties vietos kariams savanoriams yra gyvybiškai svarbu, todėl padidinto pravažumo nedidelė transporto priemonė tampa nepamainoma išeitimi.
Tokio tipo transporto priemonės taip pat suteikia papildomas galimybes gabenti aprūpinimą, kurį būtų per sunku gabentis pėsčiomis: papildomus šaudmenis, įrangą ir ginkluotę, taip pat greitai iš mūšio vietos evakuoti sužeistąjį.